Σύμφωνα πάντα με τις ασφαλείς πληροφορίες του Σίγμα αποστολή του συγκεκριμένου υποβρυχίου, όπως ανατέθηκε από τη Ναυτική Διοίκηση της Μερσίνας, θα είναι η επόπτευση και απαγόρευση οποιασδήποτε δραστηριότητας της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη εκμετάλλευσης. Υπενθυμίζεται ότι μοίρα του TDK έχει παρενοχλήσει πολλές φορές στο παρελθόν ξένα ωκεανογραφικά σκάφη, τα οποία για λογαριασμό της Κυπριακής Δημοκρατίας διενεργούσαν έρευνα για εντοπισμό υποθαλάσσιων κοιτασμάτων. Η αντίδραση του Τελ Αβίβ στην υλοποίηση αυτού του ενδεχόμενου αναμένεται με ενδιαφέρον καθώς Ισραηλινοί επενδυτές συμμετείχαν στη κατασκευή της πολυτελούς μαρίνας.
H αντίδραση Αθήνας-ΛυκωσίαςΗ μόνιμη παρουσία ενός προηγμένου υποβρυχίου του TDK εν καιρώ "ειρήνης" στα Κατεχόμενα σηματοδοτεί πρωτίστως την αποφασιστικότητα της Άγκυρας να καταστεί ρυθμιστής των εξελίξεων σε περίπτωση που Λευκωσία και Τελ Αβίβ προχωρήσουν τελικά στη έναρξη εξόρυξης των υδρογονανθράκων που βρίσκονται σε τεράστιες ποσότητες στην Ανατολική Μεσόγειο. Η αναμενόμενη αντίδραση στα πλαίσια του "ισοδύναμου τετελεσμένου" θα ήταν η εγκατάσταση ενός υποβρυχίου του Πολεμικού Ναυτικού σε λιμένες της Κύπρου, σενάριο που φαντάζει ουτοπικό για δύο λόγους: α. τον ενδοτισμό και την υποχωρητικότητα που διακρίνει τη κυβέρνηση Χριστόφια και β. την αποδυνάμωση του στολίσκου υποβρυχίων του ΠΝ, καθώς λόγω των γνωστών παλινωδιών των ελληνικών κυβερνήσεων, πολύ σύντομα αναμένεται να ανατραπεί η ισορροπία ναυτικής ισχύος στο Αιγαίο.
Ωστόσο, η εξέλιξη αυτή μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για τον οριστικό τερματισμό του δημοσίου διαλόγου για "αποστρατικοποίηση" και να ανοίξει ένα παράθυρο ευκαιρίας για την ενίσχυση του αεροναυτικού βραχίονα της Εθνικής Φρουράς. Ως γνωστόν, η Λευκωσία βασίζει τη ναυτική της αποτροπή σε επάκτιες συστοιχίες βλημάτων κατά στόχων επιφανείας ΜΜ-40 Εxocet και σε μικρό αριθμό περιπολικών σκαφών με ελαφρύ οπλισμό. Η ναυτική αναγνώριση περιορίζεται μόλις σε ένα αεροσκάφος BN-2T Turbo Islander και δύο ελικόπτερα Βell 412EP/SP της Mοίρας Αεροπορικών Επιχειρήσεων της Κυπριακής Αστυνομίας.
Η χρονοβόρα και πολυδάπανη προμήθεια οπλισμένων αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας θα μπορούσε να υποκατασταθεί εκ πρώτης όψεως από προηγμένα Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη (UAV) μακράς ακτίνας δράσης ενώ μονόδρομος είναι πλέον η απόκτηση σύχρονων περιπολικών ανοικτής θαλάσσης (ΟΡV). Είναι αδιανόητο για νησιωτικό κράτος-μέλος της Ευρωπαικής Ένωσης με σημαντική παρουσία στην εμπορική παγκόσμια ναυτιλία, που βρίσκεται επιπλέον αντιμέτωπο με τέτοιες προκλήσεις ασφαλείας, να μη διαθέτει τα στοιχειώδη μέσα για τον ναυτικό έλεγχο και τη διεξαγωγή επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης στη θαλάσσια επικράτειά του. Ως βέλτιστη επιλογή φαντάζει η απόκτηση τουλάχιστον 5 ΟPV, και συγκεκριμένα κανονιοφόρων κλάσης ΜΑΧΗΤΗΣ που βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία με το Πολεμικό Ναυτικό. Οι κανονιοφόροι κλάσης ΜΑΧΗΤΗΣ που ναυπηγούνται στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι υπερσύχρονα σκάφη με προηγμένα ηλεκτρονικά μέσα επιτήρησης, με δυνατότητα αποβίβασης ομάδας ειδικών δυνάμεων και πόντισης 16 ναρκών Μk-55. Αξίζει να σημειωθεί ότι κανονιοφόροι της κλάσης έχουν αποδείξει την επιχειρησιακή τους αξία στην Ανατολική Μεσόγειο, συμμετέχοντας στην επιχείρηση UNFIL στο Λίβανο.
http://strategy-geopolitics4.blogspot.com/2010/06/m-2011.html
Mόνιμη ναυτική παρουσία της Τουρκίας στη Κύπρο από το 2011
Reviewed by Unknown
on
23:33
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου