Ένα ατύχημα κυριολεκτικά πρωτοφανές κατεγράφη χθες κατά τη διάρκεια της απογείωσης ενός διθέσιου μαχητικού αεροσκάφους τύπου F-16 από την αεροπορική βάση του Αράξου.
Ξαφνικά και ενώ το F-16 Block 52 ανέπτυσσε υψηλή ταχύτητα, οι δύο πιλότοι αντελήφθησαν ένα θόρυβο και διαπίστωσαν ότι ολόκληρος ο μπροστινός τροχός του αεροσκάφους είχε αποκολληθεί!
Ο εκπαιδευτής του μαχητικού έχει περισσότερες από 1.000 ώρες στο ενεργητικό του, όμως συνομιλώντας με τον εκπαιδευόμενο δεν μπορούσαν να θυμηθούν την περιγραφή των χειρισμών που απαιτούνται σε μια αντίστοιχη κατάσταση ανάγκης. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, στο λεγόμενο «παύλα 1», δηλαδή το τεχνικό εγχειρίδιο του αεροσκάφους F-16 όπου περιγράφονται τα συστήματα του αεροσκάφους, οι διαδικασίες ανάγκης και οι πίνακες επίδοσης δεν περιλαμβάνεται πουθενά μια αντίστοιχη κατάσταση σαν αυτή που εκλήθησαν να αντιμετώπισαν οι δύο πιλότοι του υπερσύγχρονου μαχητικού......
Διατηρώντας την ψυχραιμία τους και αφού ενημέρωσαν τους επιτελείς της 116 Πτέρυγας Μάχης στον Άραξο, οι δύο χειριστές αντέδρασαν όχι σαν να είχαν να αντιμετωπίσουν ανυπαρξία τροχού αλλά σαν να επρόκειτο για σκασμένο ριναίο λάστιχο.
Η ώρα της απογείωσης ήταν στις 9.26 το πρωί της Τρίτης. Η πτήση του «κολοβού» μαχητικού συνεχίστηκε μέχρι τις 11.06, προκειμένου να καταναλωθούν τα καύσιμα που υπήρχαν στο F-16. Λίγο πριν επιχειρήσουν προσγείωση, οι πιλότοι ενός άλλου F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας πέρασαν κάτω από το αεροσκάφος που είχε χάσει τον μπροστινό τροχό και επιβεβαίωσαν ότι ρόδα δεν υπήρχε.
Ακολουθώντας την μέθοδο της αεροδυναμικής πέδησης, οι δύο χειριστές επιχείρησαν προσγείωση πατώντας μόνο με τους δύο πίσω τροχούς σχεδόν μέχρι η ταχύτητα του μαχητικού να μειωθεί στο ελάχιστο. Σε άλλη περίπτωση και εφ’ όσον το ριναίο σκέλος ακουμπούσε στο έδαφος ενώ το F-16 τροχοδρομούσε με μεγάλη ταχύτητα, υπήρχε σοβαρός κίνδυνος το αεροσκάφος να εκτραπεί από την πορεία του.
Η εμπειρία και η ψυχραιμία των δύο χειριστών αποδείχθηκε πολύτιμη. Το μαχητικό ακούμπησε στο έδαφος χωρίς να έχει υποστεί σημαντικές βλάβες, παρά μόνο κάποιες επουσιώδεις αβαρίες στο ριναίο σκέλος. Ο διάδρομος προσγείωσης της βάσης του Αράξου επίσης δεν υπέστη ζημιές, ενώ το κυριότερο είναι το γεγονός ότι οι δύο πιλότοι βγήκαν από το σχεδόν ανέπαφο αεροσκάφος τους σώοι και αβλαβείς.
«Τέτοιο περιστατικό δεν έχει ξανασυμβεί στα χρονικά», έλεγε αξιωματικός του ΓΕΑ με έκδηλη ικανοποίηση όχι μόνο διότι οι χειριστές δεν έπαθαν το παραμικρό αλλά και διότι το F-16 δεν καταστράφηκε. Το ερώτημα είναι όμως τι συνέβη και ο ριναίος τροχός αποκολλήθηκε. Διότι για τους κατασκευαστές, που στο τεχνικό εγχειρίδιο περιγράφουν εξαντλητικά τους ενδεδειγμένους χειρισμούς σε περίπτωση σκασμένου λάστιχου ή ανασφάλιστου σκέλους, ένα τέτοιο περιστατικό φάνταζε ως το απίθανο ενδεχόμενο με βάση τις πιθανότητες της στατιστικής.
http://apolitistosteki.blogspot.com
Ξαφνικά και ενώ το F-16 Block 52 ανέπτυσσε υψηλή ταχύτητα, οι δύο πιλότοι αντελήφθησαν ένα θόρυβο και διαπίστωσαν ότι ολόκληρος ο μπροστινός τροχός του αεροσκάφους είχε αποκολληθεί!
Ο εκπαιδευτής του μαχητικού έχει περισσότερες από 1.000 ώρες στο ενεργητικό του, όμως συνομιλώντας με τον εκπαιδευόμενο δεν μπορούσαν να θυμηθούν την περιγραφή των χειρισμών που απαιτούνται σε μια αντίστοιχη κατάσταση ανάγκης. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, στο λεγόμενο «παύλα 1», δηλαδή το τεχνικό εγχειρίδιο του αεροσκάφους F-16 όπου περιγράφονται τα συστήματα του αεροσκάφους, οι διαδικασίες ανάγκης και οι πίνακες επίδοσης δεν περιλαμβάνεται πουθενά μια αντίστοιχη κατάσταση σαν αυτή που εκλήθησαν να αντιμετώπισαν οι δύο πιλότοι του υπερσύγχρονου μαχητικού......
Διατηρώντας την ψυχραιμία τους και αφού ενημέρωσαν τους επιτελείς της 116 Πτέρυγας Μάχης στον Άραξο, οι δύο χειριστές αντέδρασαν όχι σαν να είχαν να αντιμετωπίσουν ανυπαρξία τροχού αλλά σαν να επρόκειτο για σκασμένο ριναίο λάστιχο.
Η ώρα της απογείωσης ήταν στις 9.26 το πρωί της Τρίτης. Η πτήση του «κολοβού» μαχητικού συνεχίστηκε μέχρι τις 11.06, προκειμένου να καταναλωθούν τα καύσιμα που υπήρχαν στο F-16. Λίγο πριν επιχειρήσουν προσγείωση, οι πιλότοι ενός άλλου F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας πέρασαν κάτω από το αεροσκάφος που είχε χάσει τον μπροστινό τροχό και επιβεβαίωσαν ότι ρόδα δεν υπήρχε.
Ακολουθώντας την μέθοδο της αεροδυναμικής πέδησης, οι δύο χειριστές επιχείρησαν προσγείωση πατώντας μόνο με τους δύο πίσω τροχούς σχεδόν μέχρι η ταχύτητα του μαχητικού να μειωθεί στο ελάχιστο. Σε άλλη περίπτωση και εφ’ όσον το ριναίο σκέλος ακουμπούσε στο έδαφος ενώ το F-16 τροχοδρομούσε με μεγάλη ταχύτητα, υπήρχε σοβαρός κίνδυνος το αεροσκάφος να εκτραπεί από την πορεία του.
Η εμπειρία και η ψυχραιμία των δύο χειριστών αποδείχθηκε πολύτιμη. Το μαχητικό ακούμπησε στο έδαφος χωρίς να έχει υποστεί σημαντικές βλάβες, παρά μόνο κάποιες επουσιώδεις αβαρίες στο ριναίο σκέλος. Ο διάδρομος προσγείωσης της βάσης του Αράξου επίσης δεν υπέστη ζημιές, ενώ το κυριότερο είναι το γεγονός ότι οι δύο πιλότοι βγήκαν από το σχεδόν ανέπαφο αεροσκάφος τους σώοι και αβλαβείς.
«Τέτοιο περιστατικό δεν έχει ξανασυμβεί στα χρονικά», έλεγε αξιωματικός του ΓΕΑ με έκδηλη ικανοποίηση όχι μόνο διότι οι χειριστές δεν έπαθαν το παραμικρό αλλά και διότι το F-16 δεν καταστράφηκε. Το ερώτημα είναι όμως τι συνέβη και ο ριναίος τροχός αποκολλήθηκε. Διότι για τους κατασκευαστές, που στο τεχνικό εγχειρίδιο περιγράφουν εξαντλητικά τους ενδεδειγμένους χειρισμούς σε περίπτωση σκασμένου λάστιχου ή ανασφάλιστου σκέλους, ένα τέτοιο περιστατικό φάνταζε ως το απίθανο ενδεχόμενο με βάση τις πιθανότητες της στατιστικής.
http://apolitistosteki.blogspot.com
«Ούτε το εγχειρίδιο δεν προέβλεπε τέτοιο ατύχημα!»
Reviewed by Unknown
on
22:01
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου