Οι μεγάλες εταιρείες λιανικών επιχειρήσεων στις ΗΠΑ έχουν συμβουλευτεί τους «μαγικούς» λογάριθμους..για να αποφασίσουν πως και που θα χτίσουν το δίκτυο καταστημάτων τους.
Είναι μάλλον απίθανο να δούμε τα συμπαθή μυρμήγκια να εισβάλλουν σε αίθουσες επιχειρήσεων κάποια στιγμή στο σύντομο μέλλον, ωστόσο, συνεισφέρουν στην εξοικονόμηση πόρων σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως.
Αυτά βρίσκονται πίσω από την έμπνευση ενός περίπλοκου μαθηματικού τύπου που ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις αγκαλιάζουν με στόχο τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Οι περίφημοι σχετικοί αλγόριθμοι χρησιμοποιούν τεράστια ποσά πρωτογενών πληροφοριών για να δώσουν λύσεις σε προβλήματα όπως η γραμμή των προμηθειών ή ακόμη και η εύρεση τοποθεσίας για απάντληση πετρελαίου.
Αρκετές εταιρείες διαχείρισης υλικών/υπηρεσιών (logistics) θεωρούν ότι αυτοί οι αλγόριθμοι είναι ο πιο γρήγορος τρόπος για να εκτελούν τις παραγγελίες τους ενώ την ίδια στιγμή τα σούπερ-μάρκετ μπορούν να ανιχνεύουν αγοραστικές συμπεριφορές και να αποφασίζουν τι προϊόντα να αποθηκεύουν κ.λπ. Ακόμη και μια εταιρεία λιανικής στις ΗΠΑ λέγεται ότι μπόρεσε να ανακαλύψει την εγκυμοσύνη μιας εφήβου πελάτισσας πριν από την οικογένειά της. Πέρα όμως από τις προσανατολισμένες στο κέρδος επιχειρήσεις, οι πρωτογενείς πληροφορίες και η εκμετάλλευσή τους έχουν τραβήξει την προσοχή και των δημόσιων υπηρεσιών.
Ποια είναι όμως η σχέση των μυρμηγκιών με όλη αυτή η διαδικασία; Όταν ψάχνουν για φαγητό, λένε οι επιστήμονες, αφήνουν στο έδαφος φερομόνες (χημικές ουσίες) οι οποίες σηματοδοτούν το δρόμο από και προς τη φωλιά τους. Εάν κάτι, διακόψει τη συγκεκριμένη διαδρομή, η καλύτερη εναλλακτική είναι εύκολα προσβάσιμη· σαν διαδρομή που αυτό-ανανεώνεται. Αυτή η λογική είναι που βοηθά τις εταιρείες να βρίσκουν τη καλύτερη δυνατή επιλογή για να μεταφέρουν τα προϊόντα τους αποτελεσματικά.
Οι μεγάλες εταιρείες λιανικών επιχειρήσεων στις ΗΠΑ έχουν συμβουλευτεί τους «μαγικούς» λογάριθμους για να αποφασίσουν πως και που θα χτίσουν το δίκτυο καταστημάτων τους, πως θα μεγιστοποιήσουν τις πωλήσεις τους – αεροπορικές σχεδιάζουν να μειώσουν το κόστος τους αλλάζοντας τις ώρες των πτήσεων και τους σταθμούς ανεφοδιασμού. Στη Μεγάλη Βρετανία για παράδειγμα, μεγάλη εταιρεία παροχής ενέργειας προσπάθησε να αντιληφθεί την μελλοντική ζήτηση υπό το πρίσμα πολλών παραμέτρων όπως η τιμή του πετρελαίου, ο καιρός, η χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων καθώς και η παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Στην ίδια χώρα, επιστήμονες σχεδίασαν μια διαδικασία η οποία εκτιμάται ότι θα ενισχύσει το σύστημα δικαιοσύνης: με την ομαδοποίηση κοινών τύπων αδικημάτων.
Όσο τα δεδομένα γίνονται περισσότερο προσβάσιμα και οι υπολογιστές πιο ισχυροί, περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα ακολουθούν αυτήν την μαθηματική προσέγγιση σε προβλήματα που παρουσιάζονται. Και όχι μόνο σ’ ένα χώρο όπως η γραμμή παραγωγής ή προμηθειών αλλά σ’ ολόκληρη το επιχειρηματικό μοντέλο.
Είναι μάλλον απίθανο να δούμε τα συμπαθή μυρμήγκια να εισβάλλουν σε αίθουσες επιχειρήσεων κάποια στιγμή στο σύντομο μέλλον, ωστόσο, συνεισφέρουν στην εξοικονόμηση πόρων σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως.
Αυτά βρίσκονται πίσω από την έμπνευση ενός περίπλοκου μαθηματικού τύπου που ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις αγκαλιάζουν με στόχο τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Οι περίφημοι σχετικοί αλγόριθμοι χρησιμοποιούν τεράστια ποσά πρωτογενών πληροφοριών για να δώσουν λύσεις σε προβλήματα όπως η γραμμή των προμηθειών ή ακόμη και η εύρεση τοποθεσίας για απάντληση πετρελαίου.
Αρκετές εταιρείες διαχείρισης υλικών/υπηρεσιών (logistics) θεωρούν ότι αυτοί οι αλγόριθμοι είναι ο πιο γρήγορος τρόπος για να εκτελούν τις παραγγελίες τους ενώ την ίδια στιγμή τα σούπερ-μάρκετ μπορούν να ανιχνεύουν αγοραστικές συμπεριφορές και να αποφασίζουν τι προϊόντα να αποθηκεύουν κ.λπ. Ακόμη και μια εταιρεία λιανικής στις ΗΠΑ λέγεται ότι μπόρεσε να ανακαλύψει την εγκυμοσύνη μιας εφήβου πελάτισσας πριν από την οικογένειά της. Πέρα όμως από τις προσανατολισμένες στο κέρδος επιχειρήσεις, οι πρωτογενείς πληροφορίες και η εκμετάλλευσή τους έχουν τραβήξει την προσοχή και των δημόσιων υπηρεσιών.
Ποια είναι όμως η σχέση των μυρμηγκιών με όλη αυτή η διαδικασία; Όταν ψάχνουν για φαγητό, λένε οι επιστήμονες, αφήνουν στο έδαφος φερομόνες (χημικές ουσίες) οι οποίες σηματοδοτούν το δρόμο από και προς τη φωλιά τους. Εάν κάτι, διακόψει τη συγκεκριμένη διαδρομή, η καλύτερη εναλλακτική είναι εύκολα προσβάσιμη· σαν διαδρομή που αυτό-ανανεώνεται. Αυτή η λογική είναι που βοηθά τις εταιρείες να βρίσκουν τη καλύτερη δυνατή επιλογή για να μεταφέρουν τα προϊόντα τους αποτελεσματικά.
Οι μεγάλες εταιρείες λιανικών επιχειρήσεων στις ΗΠΑ έχουν συμβουλευτεί τους «μαγικούς» λογάριθμους για να αποφασίσουν πως και που θα χτίσουν το δίκτυο καταστημάτων τους, πως θα μεγιστοποιήσουν τις πωλήσεις τους – αεροπορικές σχεδιάζουν να μειώσουν το κόστος τους αλλάζοντας τις ώρες των πτήσεων και τους σταθμούς ανεφοδιασμού. Στη Μεγάλη Βρετανία για παράδειγμα, μεγάλη εταιρεία παροχής ενέργειας προσπάθησε να αντιληφθεί την μελλοντική ζήτηση υπό το πρίσμα πολλών παραμέτρων όπως η τιμή του πετρελαίου, ο καιρός, η χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων καθώς και η παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Στην ίδια χώρα, επιστήμονες σχεδίασαν μια διαδικασία η οποία εκτιμάται ότι θα ενισχύσει το σύστημα δικαιοσύνης: με την ομαδοποίηση κοινών τύπων αδικημάτων.
Όσο τα δεδομένα γίνονται περισσότερο προσβάσιμα και οι υπολογιστές πιο ισχυροί, περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα ακολουθούν αυτήν την μαθηματική προσέγγιση σε προβλήματα που παρουσιάζονται. Και όχι μόνο σ’ ένα χώρο όπως η γραμμή παραγωγής ή προμηθειών αλλά σ’ ολόκληρη το επιχειρηματικό μοντέλο.
skai.gr
kathimerini.gr
Οταν τα μυρμήγκια οργανώνουν τα σούπερ μάρκετ
Reviewed by Unknown
on
18:00
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου