Ως καθημερινός επιβάτης των μέσων μεταφοράς αλλά και φανατικός υποστηρικτής της χρήσης τους,
για λόγους κυρίως περιβαλλοντικούς, η επικείμενη αύξηση στις τιμές των εισιτήριων που προβλέπει το νέο μνημόνιο της τρόικας, με αφήνει μουδιασμένο και μου καταρρακώνει ένα δυνατό επιχείρημα που χρησιμοποιούσα στις σχετικές συζητήσεις....
Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, προ ημερών έγινε γνωστό ότι το αργότερο μέχρι το Μάρτη, το ενιαίο εισιτήριο για όλα τα μέσα που έχει ισχύ για μιάμιση ώρα θα φτάσει στο 1,75 ευρώ από 1,40 που είναι σήμερα, ενώ το εισιτήριο για λεωφορεία τρόλεϊ και τραμ θα φτάσει το 1,5 ευρώ από 1,20.
Πρόκειται δηλαδή για μια αύξηση της τάξης του 25% που θα παρασύρει φυσικά και τις μηνιαίες και ετήσιες κάρτες απεριορίστων διαδρομών, που αποτελούσαν μια σημαντική «ανάσα» για όσους κάνουν καθημερινή συχνή χρήση των μέσων μεταφοράς.
Οι αντιδράσεις
Ευτυχώς, οι αντιδράσεις σε αυτό το ενδεχόμενο ήταν άμεσες, τόσο από Ενώσεις Καταναλωτών όσο και από τα Σωματεία των Εργαζομένων στα μέσα μεταφοράς.
Μιλώντας στο newpost.gr, ο Γιάννης Σαράντης, μέλος της Ένωσης Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας, ανέφερε πως η θέση της Ένωσης είναι πάγια και ριζικά αντίθετη προς την όποια ενδεχόμενη αύξηση των τιμών των εισιτηρίων.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η αύξηση αυτή θα πλήξει τα αδύναμα κοινωνικά στρώματα, όπως τους ανέργους και τους συνταξιούχους.
«Είναι ένα κοινωνικά άδικο μέτρο, που δεν πρόκειται να προσφέρει αυτά που προσδοκώνται», λεει η Ένωση Καταναλωτών στο newpost.gr, προσθέτωντας πως η αύξηση αυτή θα προκαλέσει ταυτόχρονη αύξηση της εισητηριοδιαφυγής.
Πράγματι πάντως ακόμα και στην προηγούμενη αύξηση όπου τα εισητήρια πήγαν από το 1 ευρώ στα 1,40 ευρώ δεν παρατηρήθηκε καμία αύξηση εσόδων στους συγκοινωνιακούς φορείς.
Αντίθετα, σε κάποιες περιπτώσεις παρουσιάζουν και μείωση. Για παράδειγμα, στον ΟΣΥ, για όλο το 2012 προβλέπονται απώλειες 13,5% σε σ΄χεση με το 2011. Συγκεκριμένα, το 2011, τα έσοδα από τις κάρτες ανήλθαν σε 18,06 εκατ. ευρώ, ενώ φέτος η πρόβλεψη είναι πως θα φθάσουν τα 15,6 εκατ. ευρώ.
Οι προτάσεις
Μιλώντας στο newpost.gr, ο Γιάννης Σαράντης, μέλος της Ένωσης Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας, ανέφερε πως η θέση της Ένωσης είναι πάγια και ριζικά αντίθετη προς την όποια ενδεχόμενη αύξηση των τιμών των εισιτηρίων.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η αύξηση αυτή θα πλήξει τα αδύναμα κοινωνικά στρώματα, όπως τους ανέργους και τους συνταξιούχους.
«Είναι ένα κοινωνικά άδικο μέτρο, που δεν πρόκειται να προσφέρει αυτά που προσδοκώνται», λεει η Ένωση Καταναλωτών στο newpost.gr, προσθέτωντας πως η αύξηση αυτή θα προκαλέσει ταυτόχρονη αύξηση της εισητηριοδιαφυγής.
Πράγματι πάντως ακόμα και στην προηγούμενη αύξηση όπου τα εισητήρια πήγαν από το 1 ευρώ στα 1,40 ευρώ δεν παρατηρήθηκε καμία αύξηση εσόδων στους συγκοινωνιακούς φορείς.
Αντίθετα, σε κάποιες περιπτώσεις παρουσιάζουν και μείωση. Για παράδειγμα, στον ΟΣΥ, για όλο το 2012 προβλέπονται απώλειες 13,5% σε σ΄χεση με το 2011. Συγκεκριμένα, το 2011, τα έσοδα από τις κάρτες ανήλθαν σε 18,06 εκατ. ευρώ, ενώ φέτος η πρόβλεψη είναι πως θα φθάσουν τα 15,6 εκατ. ευρώ.
Οι προτάσεις
Μέσα στη γενικότερη αναταραχή που έχει προκαλέσει το θέμα, εκτός από τις αντιδράσεις, έχουν υπάρξει και ανακοινωθεί ιδιαίτερες προτάσεις.
Για παράδειγμα, το Σωματείο Εργαζομένων ΣΤΑ.ΣΥ. πρότεινε με ανακοίνωση του την καθιέρωση του δωρεάν εισιτηρίου κάθε Τρίτη για άτομα τρίτης ηλικίας.
Ένα βήμα παραπέρα πηγαίνει και η Ένωση Καταναλωτών, η οποία προτείνει την καθιέρωση αυτή για όλες τις ευπαθείς ομάδες , ενώ τονίζει στο newpost.gr ότι οι τιμές θα πρέπει να επιστρέψουν στα επίπεδα του 2009, προκειμένου να μπορέσει να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό.
Πάντως, ας σκεφτούμε και το απλό, το ότι δηλαδή ένα μεγάλο μέρος όσων χρησιμοποιούν τα μέσα μεταφοράς, το κάνουν γιατί παράλληλα η βενζίνη έχει φτάσει 1,8 ευρώ το λίτρο. Αν μπει μια τιμή της τάξης 1,75 ευρώ το εισητήριο, ποια άλλη εναλλακτική τους μένει;
Για παράδειγμα, το Σωματείο Εργαζομένων ΣΤΑ.ΣΥ. πρότεινε με ανακοίνωση του την καθιέρωση του δωρεάν εισιτηρίου κάθε Τρίτη για άτομα τρίτης ηλικίας.
Ένα βήμα παραπέρα πηγαίνει και η Ένωση Καταναλωτών, η οποία προτείνει την καθιέρωση αυτή για όλες τις ευπαθείς ομάδες , ενώ τονίζει στο newpost.gr ότι οι τιμές θα πρέπει να επιστρέψουν στα επίπεδα του 2009, προκειμένου να μπορέσει να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό.
Πάντως, ας σκεφτούμε και το απλό, το ότι δηλαδή ένα μεγάλο μέρος όσων χρησιμοποιούν τα μέσα μεταφοράς, το κάνουν γιατί παράλληλα η βενζίνη έχει φτάσει 1,8 ευρώ το λίτρο. Αν μπει μια τιμή της τάξης 1,75 ευρώ το εισητήριο, ποια άλλη εναλλακτική τους μένει;
Τα μέσα μαζικής μεταφοράς από το Μάρτιο θα εξυπηρετούν... λίγους
Reviewed by χριστινα
on
00:00
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου