To 4o βελτιωμένο πρωτότυπο ΑΝΚΑ
Αν και κάποιοι τίτλοι της «επικαιρότητας» μιλούν για την πιθανή πώληση τουρκικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών ΑΝΚΑ στην Αίγυπτο (κάτι που είχε ανακοινωθεί πριν από ένα χρόνο, στη διάρκεια της επίσκεψης Ερντογάν στο Κάιρο) οι πραγματικές ειδήσεις βρίσκονται στην αποσαφήνιση του σχετικού προγράμματος, μετά την ολοκλήρωση του μεγαλύτερου μέρους των δοκιμών αλλά και την πρόσφατη συντριβή ενός πρωτοτύπου.
Να υπενθυμίσουμε ότι το αρχικό πρόγραμμα ANKA, που υπογράφηκε το 2004 προέβλεπε δυο εκδόσεις του UAV, το ANKA-A μόνο με τον πυργίσκο Aselsan ASELFLIR-300 και το ANKA-B με ASELFLIR-300 στο ρύγχος και ραντάρ SAR σε κοιλιακό σύμμορφο ατρακτίδιο (κάποιες πηγές αναφέρουν ότι το ραντάρ ήταν εναλλακτικό του ASELFLIR-300, αν και η διαφορά με το ANKA-Α ήταν ότι οι προδιαγραφές απαιτούσαν πτήση άνω των 30.000 ποδών για την βελτιστοποίηση της απόδοσης του ραντάρ).
Τα τρία αρχικά πρωτότυπα (το ένα από αυτά είναι και αυτό που συνετρίβη) αφορούσαν την αρχική έκδοση ANKA-Α με τον κινητήρα Theielert (των 155 ίππων) που αποδείχθηκαν κατώτερα των προδιαγραφών και ανίκανα για επιχειρήσεις σε ύψη πάνω από τα 25.000 (παρατεταμένη παραμονή).
Έτσι αποφασίστηκε η κατασκευή δυο ακόμη πρωτοτύπων ANKA-A, όπου έγινε επισταμένη προσπάθεια μείωσης του βάρους με χρήση σύνθετων υλικών και αντικατάσταση υποσυστημάτων με άλλα ελαφρότερα. Ο στόχος όμως του περιορισμού του βάρους τουλάχιστον κατά 100 κιλά δεν επιτεύχθηκε (αναφέρεται ότι περιορίστηκε σε 70 κιλά). Επιπλέον όμως επανασχεδίαστηκε η πτέρυγα για καλύτερες επιδόσεις σε μεγάλα ύψη. Το 4ο και 5ο πρωτότυπο φέρονται ότι ικανοποίησαν τις προδιαγραφές (πτήση άνω των 25.000 ποδών με αυτονομία 20 τουλάχιστον ωρών), όχι όμως και της παρατεταμένης πτήσης άνω των 30.000, κάτι για το οποίο η ΤΕΙ προετοιμάζει πυρετωδώς νέο ισχυρότερο κινητήρα.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η παραγωγή των δυο παρτίδων (10+10 UAV) θα βασιστεί στις προδιαγραφές των πρωτοτύπων ANKA-A No4/Nο5 . Η ανάπτυξη του ANKA-B με τον νέο κινητήρα της TEI συνεχίζεται και η πρώτη πτήση αυτού του πρωτοτύπου θα γίνει προς τα τέλη του 2013, με στόχο τις προδιαγραφές των 30.000 ποδών και αυτονομίας 24+ ωρών (πιθανότατα και με το διπλό φορτίο ASELFLIR/ραντάρ).
Η ΤΑΙ έχει επίσης ξεκινήσει (αν και καθυστερημένα λόγω των προβλημάτων του προγράμματος) και την σχεδίαση του ANKA-TP (αναφέρεται και σαν ANKA-C) με διπλάσιο βάρος απογείωσης (3.000 έναντι 1.500 κιλών). Μια έκδοση αυτού του μη επανδρωμένου αεροσκάφους θα είναι και οπλισμένο.
Η ΤΗΚ αναμένεται να παραλαμβάνει UAV από τα μέσα του 2013, μετά την αξιολόγηση και του ANKA-A στις προδιαγραφές των No4/Nο5 πρωτοτύπων. Η προοπτική πωλήσεων αναφέρεται έτσι για μετά το 2014.
Το τουρκικό πρόγραμμα ANKA
Reviewed by junior
on
21:40
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου