$EX SHOPS: Μύθος και πραγματικότητα




Μέχρι πριν από λίγα χρόνια ήταν αδιανόητο, για την ελληνική πραγματικότητα, να δούμε βιτρίνες ή πινακίδες καταστημάτων με ερωτικά αξεσουάρ, τα περίφημα $ex shops.

Κρυμμένα σε ορόφους ή σε υπόγεια πολυκατοικιών με μικρές και – πολλές φορές – παραπειστικές πινακίδες όπου ο επισκέπτης τα αντιμετώπιζε με αμηχανία ή και με ντροπή ακόμη. Σήμερα βγαίνουν από το καβούκι τους, φτιάχνουν βιτρίνες και έχουν διαφημιστικές πινακίδες όπως οποιοδήποτε άλλο κατάστημα. Και αυτός που θέλει να μπει μέσα το κάνει με άνεση θεωρώντας τα ερωτικά αξεσουάρ μέρος της καθημερινότητας του.
Είναι γεγονός ότι τα ερωτικά αξεσουάρ (με άλλη μορφή σίγουρα) υπάρχουν από την αρχαιότητα, όπως δείχνουν αρχαία αγαλματίδια, τοιχογραφίες με εικόνες σεξουαλικών πράξεων, το Κάμα Σούτρα (μια ολοκληρωμένη, για την εποχή της, ερωτική εγκυκλοπαίδεια) και πολλά άλλα στοιχεία, αλλά οι πρώτες δημόσιες εμφανίσεις τους έγιναν με την κυκλοφορία ανδρικών περιοδικών (ερωτικού περιεχομένου) και ερωτικών ταινιών. Μέχρι πριν λίγα χρόνια η επίσκεψη ενός ζευγαριού σε ένα sex shop θεωρείτο τόσο μεγάλο ταμπού, σα να επιχειρούσε μία γυναίκα να εισέλθει στο Άγιο Όρος. Σπάνια βλέπαμε sex toys σε -μη ερωτικές- ταινίες της μεγάλης οθόνης, ακόμα σπανιότερα στη μικρή. Σιγά-σιγά φτάσαμε στο σήμερα που το πρωτοποριακό Sex and the City όχι μόνο πρόβαλλε σεξουαλικά αξεσουάρ (όπως π.χ. δονητές) αλλά τα προμοτάρισε, τα παρουσίασε ως εντελώς girl-friendly και στην ουσία τα καθιέρωσε ως δεδομένο αξεσουάρ κάθε σύγχρονης γυναίκας που σέβεται τη σεξουαλικότητά της.

Έτσι τα κρυμμένα και «παρακμιακά» $ex shops βγήκαν μπροστά, φώτισαν τις βιτρίνες τους και δήλωσαν με διαφημίσεις, με καταλόγους και διάφορα εκθεσιακά events την παρουσία τους. . Ο κόσμος ξεπέρασε τους δισταγμούς τους και τα επισκέφθηκε με την ίδια άνεση που επισκέπτεται κανείς ένα video club, αναζητώντας το πιο αστείο, το πιο αξιοπερίεργο και εν τέλει το πιο ερεθιστικό. Ζευγάρια κάθε ηλικίας, κάθε κοινωνικής τάξης, κάθε μορφωτικού επιπέδου, για τους δικούς τους λόγους το κάθε ένα, απόκτησαν «εργαλεία» που μέχρι τότε ίσως και να κορόιδευαν αναδεικνύοντας τη σημασία του $ex στη ζωή τους και τα αποτελέσματα σύντομα -μέσα από έρευνες τουλάχιστον- φάνηκαν να είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Ένας άλλος τρόπος που βοήθησε αυτές τις επιχειρήσεις να αναπτυχθούν, αλλά κυρίως βοήθησε πολλούς ανθρώπους – μόνους ή ζευγάρια – να «απελευθερωθούν» και να απολαύσουν χωρίς ταμπού το sex, είναι τα e-shops που έχουν δημιουργήσει πολλά $ex shops. Έτσι μπορούν εύκολα άνθρωποι που διστάζουν, για διάφορους λόγους, να μπουν σε μια τέτοια επιχείρηση, έχοντας βρει την λύση. Κάνουν τις παραγγελίες τους και παραλαμβάνουν τα προϊόντα που έχουν επιλέξει, σε διακριτική συσκευασία, χωρίς να «δίνουν δικαιώματα».

Η πλειοψηφία των γιατρών (σεξολόγων) συμφωνούν ότι για να εντάξει ένα ζευγάρι ένα $exoυαλικό βοήθημα στην ερωτική του ζωή πρέπει πρώτα να το έχει συζητήσει και αποφασίσει από κοινού. Η ύπαρξη και η χρήση ενός ξένου (μη γνώριμου) αντικειμένου κατά τη διάρκεια του σεξ μπορεί να τρομάξει ή να δημιουργήσει αρνητική διάθεση σε κάποιον από τους συντρόφους και τελικά όχι μόνο να μην βοηθήσει πουθενά αλλά και να δημιουργήσει χάσμα και απομόνωση ανάμεσα στο ζευγάρι.
Σκοπός, όμως, των $ex toys (σύμφωνα με τους $εξολόγους) είναι το ακριβώς αντίθετο: Να φέρουν, δηλαδή, το ζευγάρι πιο κοντά, να ενταχθούν σαν φυσική συνέχεια στη σχέση τους και σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσουν ή να υποσκελίσουν την ίδια την πράξη. Μόνο αν και τα δύο μέλη απελευθερωθούν από τυχόν ενοχικά συμπτώματα και διασκεδάσουν με ένα αξεσουάρ αξίζει να το αποκτήσει κανείς. Και φυσικά, τα αξεσουάρ πρέπει να χρησιμοποιούνται με προσοχή τόσο για να μην βλάψουν σωματικά κάποιον από τους δύο όσο και για να μην γίνουν εθιστικά, ώστε να μπορεί το ζευγάρι να κάνει σεξ και χωρίς αυτά. Είναι σημαντικό στοιχείο η σωστή χρήση αυτών των βοηθημάτων γιατί όπως λέει μια λαϊκή ρήση «με το μαχαίρι μπορείς να κόψεις ψωμί αλλά και να σφάξεις άνθρωπο». Άρα δεν είναι το ίδιο το σεξουαλικό αξεσουάρ, από μόνο του καλό ή κακό, η καλή ή κακή χρήση του είναι το σημαντικό.
Έχει διαπιστωθεί από έρευνες ότι ζευγάρια που κάποια στιγμή απέκτησαν κάποιο σεξουαλικό βοήθημα αύξησαν, πιθανότητα χάρη σε αυτό, τη συχνότητα των σεξουαλικών τους επαφών. Λειτούργησε, δηλαδή, σαν κίνητρο να επαναλάβουν την πράξη τακτικότερα από παλιά δίνοντας τους την ευκαιρία για νέους πειραματισμούς που βελτίωσαν σταδιακά την ποιότητα (την απόλαυση δηλαδή) της πράξης.

  

Από αυτήν την άποψη τα $ex toys βοηθούν. Τα ίδια τα ζευγάρια που τα χρησιμοποίησαν και αύξησαν τον ρυθμό των επαφών τους δήλωσαν ότι βελτιώθηκε και η μεταξύ τους συντροφική σχέση σε επίπεδο επικοινωνίας. Ανοίχτηκαν και έμαθαν περισσότερα πράγματα ο ένας για τον άλλον, ανέκαμψαν έναν ίσως χαμένο ερωτισμό. Παράλληλα, το σχεδόν καθημερινό σεξ βελτίωσε τόσο τη σωματική όσο και την ψυχική τους υγεία, χαλάρωσε τα ζευγάρια, τους έδωσε ενέργεια και αύξησε την καρδιαγγειακή κυκλοφορία του αίματος.

Στα πλαίσια, λοιπόν, των νέων συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί άρχισαν να γίνονται επενδύσεις εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ στην έρευνα, στην ανάπτυξη και το μάρκετινγκ, οι βιομηχανίες και οι εμπορικές επιχειρήσεις προφυλακτικών και ερωτικών αξεσουάρ προσπαθούν να κατακτήσουν μερίδια σε μια αγορά που ξεπερνά τα 670 εκατομμύρια δολάρια τζίρου το χρόνο. Μόνο ο ετήσιος τζίρος της ελληνικής αγοράς ξεπερνά τα 50 εκατομμύρια ευρώ, τα μισά εκ των οποίων αφορούν στα προφυλακτικά. Σε αυτό συνέβαλε και το γεγονός ότι τα ερωτικά βοηθήματα βγήκαν από τα «σκοτεινά» μαγαζάκια και μπήκαν στα ράφια των φαρμακείων και των σούπερ μάρκετ, που με τη σειρά τους διεκδικούν μερίδιο από την πίτα.
Σύμφωνα με επαγγελματίες του κλάδου, τα τελευταία τέσσερα χρόνια αυξάνεται συνεχώς και ο αριθμός των ηλεκτρονικών καταστημάτων που εμπορεύονται ερωτικά είδη. Ο όγκος των χρημάτων που διακινείται μέσω αυτών είναι δύσκολο να υπολογιστεί.

Ο Κος Χρήστος είναι ιδιοκτήτης ενός από τα δύο 
$ex shops της Λάρισας. Μας υποδέχτηκε στην επιχείρηση του, την Erotic Boutique στο 3ο χλ. της οδού Λάρισας-Βόλου, σε μια αίθουσα εξακοσίων τ.μ. και μας είπε αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα.
«Κατ’ αρχήν πιστεύω ότι η δουλειά μου δεν είναι κάτι ξεχωριστό, είναι μια δουλειά όπως όλες. Την κάνω δέκα πέντε χρόνια και σίγουρα στα χρόνια αυτά έχουν αλλάξει πολλά πράγματα. Τα πρώτα δέκα χρόνια το μοναδικό προϊόν ήταν οι βιντεοκασέτες. Ήμασταν όπως κάθε VIDEO CLUB μόνο που είχαμε συγκεκριμένο είδος ταινιών, τις ερωτικές. Από το 2004 περίπου άρχισαν να αλλάζουν τα πράγματα. Ο κόσμος άρχισε να χρησιμοποιεί τα αξεσουάρ αλλά με επιφύλαξη και ταμπού στην αρχή. Σιγά-σιγά άρχισαν να απελευθερώνονται και σε αυτό βοήθησε η πρώτη έκθεση ερωτικών αξεσουάρ που έγινε στην Αθήνα. Άλλαξαν όμως και οι σχέσεις των ανθρώπων. Τώρα τα ζευγάρια συζητάνε και ψάχνουν από κοινού λύσεις για καλύτερη ερωτική επικοινωνία. Σε αυτό ίσως βοήθησε και η τηλεόραση».

   

Για το ποιοι είναι οι πελάτες ενός $ex shop μας λέει:
«Δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη κατηγορία. Έρχονται άνθρωποι κάθε ηλικίας, ενήλικες φυσικά, και κάθε φύλλου. Έρχονται ζευγάρια ή παρέες ανδρών ή γυναικών. Είναι σημαντικό να τονίσω ότι έρχονται πολλές γυναίκες μόνες, δείγμα του ότι έχουν πέσει πολλά ταμπού. Τα ερωτικά αξεσουάρ εκτός από το ότι βοηθάνε στην καλύτερη ποιότητα ερωτικής ζωής ενός ζευγαριού χρησιμοποιούνται πολύ και από ανθρώπους με διάφορα προβλήματα. Σκεφθείτε πως αν ένα ζευγάρι αποδεχθεί την χρήση τους, είτε για λόγους ικανοποίησης είτε για λόγους υγείας πόσο αυτό μπορεί να βελτιώσει – ακόμη και να σώσει – μια σχέση. Πρέπει να ξέρετε ότι πολλά από τα προϊόντα μας τα συνιστούν γιατροί. Αλλά σίγουρα η μεγάλη πλειονότητα των ζευγαριών τα χρησιμοποιεί για να βελτιώσει την ερωτική του ζωή».

Σχετικά με το κόστος αυτών των ειδών είναι κατηγορηματικός:
«Δεν είναι καθόλου ακριβά. Φυσικά η ποιότητα παίζει ρόλο και διαμορφώνει τις τιμές όπως σε όλα τα είδη της αγοράς. Και σίγουρα υπάρχουν κάποια ξεχωριστά προϊόντα που είναι αρκετά ακριβά. Αλλά αυτό είναι θέμα επιλογής του καθενός, έτσι δεν συμβαίνει και με ένα ρούχο ή ένα παπούτσι; Θα πρέπει όμως να τονίσω ότι επειδή εμείς εισάγουμε όλα τα είδη μόνοι μας και κάνουμε χονδρική πώληση σε όλη την Ελλάδα οι τιμές είναι ιδιαίτερα χαμηλές».

Σχετικά με τον τρόπο διάθεσης των ερωτικών ειδών μας ενημερώνει:
«Κυρίως οι αγορές γίνονται μέσα από τα καταστήματα γιατί ο καθένας θέλει να κάνει τις επιλογές πριν αποκτήσει κάποια είδη. Μεγάλο μερίδιο της αγοράς όμως κατέχουν και οι πωλήσεις μέσω Internet από τα e-shops που έχουν δημιουργήσει πολλά καταστήματα. Έτσι με τον τρόπο αυτό κάποιοι διαφυλάσσουν την ανωνυμία τους, καθώς παραλαμβάνουν τις παραγγελίες τους στον χώρο τους σε διακριτική συσκευασία. Έτσι εξυπηρετούνται επίσης και οι κάτοικοι πολλών περιοχών που δεν διαθέτουν κάποιο sex shop στην πόλη τους ή στην ευρύτερη περιοχή».

http://www.mustmag.gr
$EX SHOPS: Μύθος και πραγματικότητα $EX SHOPS: Μύθος και πραγματικότητα Reviewed by Unknown on 06:30 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.