Τα στοιχεία που έχουμε εώς τώρα για το όνομα Τσαμπίκα ως προς την προέλευση του αλλά και ώς προς την έννοια του ονόματος μας παραπέμπουν στον αρχαίο Ελληνικό χώρο αλλά και στο νησί της Ρόδου.
Το όνομα Τσαμπίκα είναι παραπλήσιο του ονόματος Σαμπύκης που ήταν μουσικό όργανο στην εποχή της Ελληνικής παντοκρατορίας στην μεσόγειο.
Και δόθηκε το όνομα στην παναγία λόγο του όρους που χτίστηκε το μοναστήρι στην θέση που
προϋπήρχε ναός της Αρτέμιδος Φαγαίας και που ομοιάζει με το αρχαίο μουσικό όργανο στο σχήμα
Σε καμία περίπτωση δεν έχει να κάνει με Τσαμα η Τσάμπι που δήθεν σημαίνει φλόγα η σπίθα ,,και για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα ,,,δεν υπάρχει λέξη τσάμπα η τσάμπι σε κανένα Ελληνικό λεξικό,ούτε κάν στα αρχαγγελίτικα ,,ποτέ και κανένας δεν χρησιμοποιείσαι την λέξη αυτή στην ιστορία του νησιού και της Ελλάδας εκτός αν είναι αρβανίτικα η Σλαβικα!!!!
Σαμβύκη η σάμβυξ , μεγάλο έγχορδο όργανο, τού όποίου το μέγεθος υπερέβαινε το ένα μέτρο. το σχήμα του ήταν τριγωνικό και κατά τον Αθηναίο (ΙΔ 634Α)
Ή σαμβύκη είχε το σχήμα ενός πλοίου στην οριζόντια της θέση με έναν όρθιο χορδοκράτη επάνω της. Ή σαμβύκη είχε μεγάλο αριθμό χορδών, κουρδισμένων πιθανόν κατά ζεύγη και
οκτάβες, όπως η μαγαδις, και παιζόταν με πλήκτρο . Φαίνεται πώς υπήρχαν και σαμβύκες με λίγες χορδές (τέσσερις). στην Ελλάδα έγινε γνωστή από τη Συρία ή την Aιγυπτo.
Εβραϊκά λέγεται "σαμβούτ", προερχόμενο από την αραμαΐκή "σαββεκά". Ήταν όργανο παρόμοιο με μικρή άρπα ή κιθάρα, αποτελείτο από τέσσερις ή περισσότερες χορδές, και παιζόταν με πλήκτρο. Το χρησιμοποιούσαν οι Βαβυλώνιοι, χρησιμοποιείτο στην ορχήστρα του βασιλιά Ναβουχοδονόσορ (Δανιήλ 3:5,7,10,15). Διατηρήθηκε μέχρι το τέλος του μεσαίωνα (στα λατινικά "sambuca" και στα παλιά γερμανικά "sambiut").
http://www.kotsanas.com/exh.php?exhibit=1401005
Όμως είχε και πολιορκητική μηχανή, πού είχε το ίδιο όνομα.
Η σαμβύκη του Δαμίου από την Κολοφώνα
Γιγάντια ανακλινόμενη προστατευμένη σκάλα που επέτρεπε την ασφαλή αποβίβαση των στρατιωτών πάνω στο εχθρικό τείχος. Στο εμπρόσθιο τμήμα της έφερε μια προστατευμένη εξέδρα αποβίβασης ενώ στο οπίσθιο ένα κιβώτιο μολύβδινων αντιβάρων για λόγους εξισορρόπησής της. Η κατασκευή εδραζόταν μέσω οριζόντιας άρθρωσης (ώστε να είναι δυνατή η περιστροφή της) πάνω σε μια υπότροχη προστατευμένη πυραμιδοειδή βάση ή ένα απλό τρίποδο.
Στο δάπεδο της βάσης εδραζόταν ένας κατακόρυφος κοχλίας σε επαφή μέσω μιας δοκού με το εμπρόσθιο της άρθρωσης τμήμα της σκάλας. Η αριστερόστροφη ή δεξιόστροφη (μέσω μοχλοβραχιόνων) περιστροφή του κοχλία εξασφάλιζε την επιθυμητή κλίση της σκάλας. Σε ηρεμία η σκάλα ήταν σε σχετικά όρθια θέση ενώ σε περίπτωση επίθεσης οι στρατιώτες αναρριχούνταν στη σκάλα και μέσα από τον προστατευμένο διάδρομο συγκεντρώνονταν στην εξέδρα αποβίβασης. Κατόπιν οι χειριστές του βαρούλκου την οριζοντίωναν και οι στρατιώτες αφού έριχναν την προστατευτική επιτίθεντο και αποβιβάζονταν στο τείχος ή ακόμη πίσω από αυτό με τη βοήθεια μιας κρεμαστής σκάλας.
ΠΗΓΗ: «Βίτων, Κατασκευαί πολεμικών οργάνων και καταπαλτικών», «Πολύβιος, Ιστορίαι»
Ενώ διαβάζουμε στου Αππιανού -Ρωμαίκα βιβλίο Μ -Μιθριδάτειος τα εξής καταπληκτικά
27. Η σαμβύκη δ' επαχθείσα του τειχους ή το της Ίσιδος ιερόν εστίν, εφόβει μάλιστα, βέλη τε πολλά ομου και κριους και ακοντια αφιείσα, στρατιωται τε σκάφεσι πολλοις αυτή μετά κλιμάκων παρεθεον ως αναβησομενοι δι' αυτης επι τα τειχη. οι δε Ρόδιοι και ταδε ευσταθως υπέμενον, εως το τε μηχανημα υπο βαρους ενεδιδου και φασμα της Ισιδος εδοξε πυρ αφιεναι πολυ κατ' αυτου και ο Μιθριδατης απογνους καιτησδε της πειρας ανεζευγυεν εκ της Ρόδου.
μετάφραση:
Η σαμβύκη μεταφερθηκε στο σημειο του τειχους όπου υπήρχε το ιερό της Ίσιδας και προκάλεσε μεγάλο φόβο στους Ρόδιους, γιατι εξαπέλυε πολλά βλήματα ταυτόχρονα και κριους και ακοντια. Στρατιώτες με σκάλες περνουσαν με πολλα σκάφη γρηγορα δίπλα της, ετοιμοι να ανεβιυβ στα τειχη μεσω αυτης. Οι Ρόδιοι τα υπέμεναν και αυτα σταθερα μέχρι που η μηχανη αρχισε να καταρρέει υπό το ίδιο της το βαρος, και φανηκε πως ενα φασμα της Ίσιδας εξαπέλυε μεγάλη φωτια καταπάνω της. Ο Μιθριδατης, απογοητευμενος και με αυτη την προσπάθεια, εφυγε από τη Ρόδο.
<Στην επίθεση του Ελληνοπέρσου βασιλιά του Πόντου, Μιθριδάτη 6ου, εναντίον της Ρόδου, χρησιμοποιήθηκαν μεγάλες πολιορκητικές μηχανές, ανάμεσα στις οποίες ξεχώριζε μια πολύ θεαματική «ελέπολις», πανύψηλη και με τεράστιο όγκο, που ονομαζόταν Σαμβύκη.
την νύχτα που ο Μιθριδάτης ήταν έτοιμος να διατάξει την επίθεση, ο ουρανός φωτίστηκε από μια μεγάλη φλόγα που είχε ανάψει στην κορυφή του απέναντι λόφου. Όταν ο Μιθριδάτης διέταξε την επίθεση, η Σαμβύκη άρχισε να πλησιάζει απειλιτικά τα τείχη. Πλησίασε στο σημείο του τείχους όπου βρισκόταν ναός της θεάς Ίσιδας, αλλά, ξαφνικά, συνέβηκε κάτι τελείως αναπάντεχο: Όλη εκείνη η τεράστια πολιορκητική μηχανή, μην μπορώντας να αντέξει το βάρος του φορτίου της, άρχισε, σιγά σιγά, να βυθίζεται προκαλώντας ταυτόχρονα ένα τρομαχτικό θόρυβο και βγάζοντας φωτιές από όλες τις μεριές της !>
Οι σύγχρονοι Ροδιοι, που θέλουν να αγνοούν το γεγονός της Σαμβύκης του Μιθριδάτη!!!!!
ΓΙΑΤΙ?????
Πηγή
ΠΗΓΗ
Το όνομα Τσαμπίκα είναι παραπλήσιο του ονόματος Σαμπύκης που ήταν μουσικό όργανο στην εποχή της Ελληνικής παντοκρατορίας στην μεσόγειο.
Και δόθηκε το όνομα στην παναγία λόγο του όρους που χτίστηκε το μοναστήρι στην θέση που
προϋπήρχε ναός της Αρτέμιδος Φαγαίας και που ομοιάζει με το αρχαίο μουσικό όργανο στο σχήμα
Σε καμία περίπτωση δεν έχει να κάνει με Τσαμα η Τσάμπι που δήθεν σημαίνει φλόγα η σπίθα ,,και για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα ,,,δεν υπάρχει λέξη τσάμπα η τσάμπι σε κανένα Ελληνικό λεξικό,ούτε κάν στα αρχαγγελίτικα ,,ποτέ και κανένας δεν χρησιμοποιείσαι την λέξη αυτή στην ιστορία του νησιού και της Ελλάδας εκτός αν είναι αρβανίτικα η Σλαβικα!!!!
Σαμβύκη η σάμβυξ , μεγάλο έγχορδο όργανο, τού όποίου το μέγεθος υπερέβαινε το ένα μέτρο. το σχήμα του ήταν τριγωνικό και κατά τον Αθηναίο (ΙΔ 634Α)
Ή σαμβύκη είχε το σχήμα ενός πλοίου στην οριζόντια της θέση με έναν όρθιο χορδοκράτη επάνω της. Ή σαμβύκη είχε μεγάλο αριθμό χορδών, κουρδισμένων πιθανόν κατά ζεύγη και
οκτάβες, όπως η μαγαδις, και παιζόταν με πλήκτρο . Φαίνεται πώς υπήρχαν και σαμβύκες με λίγες χορδές (τέσσερις). στην Ελλάδα έγινε γνωστή από τη Συρία ή την Aιγυπτo.
Εβραϊκά λέγεται "σαμβούτ", προερχόμενο από την αραμαΐκή "σαββεκά". Ήταν όργανο παρόμοιο με μικρή άρπα ή κιθάρα, αποτελείτο από τέσσερις ή περισσότερες χορδές, και παιζόταν με πλήκτρο. Το χρησιμοποιούσαν οι Βαβυλώνιοι, χρησιμοποιείτο στην ορχήστρα του βασιλιά Ναβουχοδονόσορ (Δανιήλ 3:5,7,10,15). Διατηρήθηκε μέχρι το τέλος του μεσαίωνα (στα λατινικά "sambuca" και στα παλιά γερμανικά "sambiut").
http://www.kotsanas.com/exh.php?exhibit=1401005
Όμως είχε και πολιορκητική μηχανή, πού είχε το ίδιο όνομα.
Η σαμβύκη του Δαμίου από την Κολοφώνα
Γιγάντια ανακλινόμενη προστατευμένη σκάλα που επέτρεπε την ασφαλή αποβίβαση των στρατιωτών πάνω στο εχθρικό τείχος. Στο εμπρόσθιο τμήμα της έφερε μια προστατευμένη εξέδρα αποβίβασης ενώ στο οπίσθιο ένα κιβώτιο μολύβδινων αντιβάρων για λόγους εξισορρόπησής της. Η κατασκευή εδραζόταν μέσω οριζόντιας άρθρωσης (ώστε να είναι δυνατή η περιστροφή της) πάνω σε μια υπότροχη προστατευμένη πυραμιδοειδή βάση ή ένα απλό τρίποδο.
Στο δάπεδο της βάσης εδραζόταν ένας κατακόρυφος κοχλίας σε επαφή μέσω μιας δοκού με το εμπρόσθιο της άρθρωσης τμήμα της σκάλας. Η αριστερόστροφη ή δεξιόστροφη (μέσω μοχλοβραχιόνων) περιστροφή του κοχλία εξασφάλιζε την επιθυμητή κλίση της σκάλας. Σε ηρεμία η σκάλα ήταν σε σχετικά όρθια θέση ενώ σε περίπτωση επίθεσης οι στρατιώτες αναρριχούνταν στη σκάλα και μέσα από τον προστατευμένο διάδρομο συγκεντρώνονταν στην εξέδρα αποβίβασης. Κατόπιν οι χειριστές του βαρούλκου την οριζοντίωναν και οι στρατιώτες αφού έριχναν την προστατευτική επιτίθεντο και αποβιβάζονταν στο τείχος ή ακόμη πίσω από αυτό με τη βοήθεια μιας κρεμαστής σκάλας.
ΠΗΓΗ: «Βίτων, Κατασκευαί πολεμικών οργάνων και καταπαλτικών», «Πολύβιος, Ιστορίαι»
Ενώ διαβάζουμε στου Αππιανού -Ρωμαίκα βιβλίο Μ -Μιθριδάτειος τα εξής καταπληκτικά
27. Η σαμβύκη δ' επαχθείσα του τειχους ή το της Ίσιδος ιερόν εστίν, εφόβει μάλιστα, βέλη τε πολλά ομου και κριους και ακοντια αφιείσα, στρατιωται τε σκάφεσι πολλοις αυτή μετά κλιμάκων παρεθεον ως αναβησομενοι δι' αυτης επι τα τειχη. οι δε Ρόδιοι και ταδε ευσταθως υπέμενον, εως το τε μηχανημα υπο βαρους ενεδιδου και φασμα της Ισιδος εδοξε πυρ αφιεναι πολυ κατ' αυτου και ο Μιθριδατης απογνους καιτησδε της πειρας ανεζευγυεν εκ της Ρόδου.
μετάφραση:
Η σαμβύκη μεταφερθηκε στο σημειο του τειχους όπου υπήρχε το ιερό της Ίσιδας και προκάλεσε μεγάλο φόβο στους Ρόδιους, γιατι εξαπέλυε πολλά βλήματα ταυτόχρονα και κριους και ακοντια. Στρατιώτες με σκάλες περνουσαν με πολλα σκάφη γρηγορα δίπλα της, ετοιμοι να ανεβιυβ στα τειχη μεσω αυτης. Οι Ρόδιοι τα υπέμεναν και αυτα σταθερα μέχρι που η μηχανη αρχισε να καταρρέει υπό το ίδιο της το βαρος, και φανηκε πως ενα φασμα της Ίσιδας εξαπέλυε μεγάλη φωτια καταπάνω της. Ο Μιθριδατης, απογοητευμενος και με αυτη την προσπάθεια, εφυγε από τη Ρόδο.
<Στην επίθεση του Ελληνοπέρσου βασιλιά του Πόντου, Μιθριδάτη 6ου, εναντίον της Ρόδου, χρησιμοποιήθηκαν μεγάλες πολιορκητικές μηχανές, ανάμεσα στις οποίες ξεχώριζε μια πολύ θεαματική «ελέπολις», πανύψηλη και με τεράστιο όγκο, που ονομαζόταν Σαμβύκη.
την νύχτα που ο Μιθριδάτης ήταν έτοιμος να διατάξει την επίθεση, ο ουρανός φωτίστηκε από μια μεγάλη φλόγα που είχε ανάψει στην κορυφή του απέναντι λόφου. Όταν ο Μιθριδάτης διέταξε την επίθεση, η Σαμβύκη άρχισε να πλησιάζει απειλιτικά τα τείχη. Πλησίασε στο σημείο του τείχους όπου βρισκόταν ναός της θεάς Ίσιδας, αλλά, ξαφνικά, συνέβηκε κάτι τελείως αναπάντεχο: Όλη εκείνη η τεράστια πολιορκητική μηχανή, μην μπορώντας να αντέξει το βάρος του φορτίου της, άρχισε, σιγά σιγά, να βυθίζεται προκαλώντας ταυτόχρονα ένα τρομαχτικό θόρυβο και βγάζοντας φωτιές από όλες τις μεριές της !>
Οι σύγχρονοι Ροδιοι, που θέλουν να αγνοούν το γεγονός της Σαμβύκης του Μιθριδάτη!!!!!
ΓΙΑΤΙ?????
Πηγή
ΠΗΓΗ
ΑΠΟ ΠΟΥ ΒΓΗΚΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΣΑΜΠΙΚΑ? ΜΕΓΑΛΗ ΕΡΕΥΝΑ- ΦΩΣ ΣΕ ΑΓΝΩΣΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ!!!
Reviewed by Unknown
on
21:00
Rating: