Εντάξει, αν είστε τυπικοί με τις ημερομηνίες, ίσως δεν είναι πραγματικά ένα αιώνας από τη στιγμή που κατασκευάστηκε το πρώτο αυτοκίνητο με σήμα την τρίαινα. Ήταν όμως Δεκέμβριος του 1914 ότι η Societa Anonima Officine Alfieri Maserati ιδρύθηκε στην Μπολόνια, υιοθετώντας το σύμβολο της πόλης (την τρίαινα του Ποσειδώνα) ως σήμα της.
Και εμείς τώρα, με τη βοήθεια του Ιταλικού site AutoSprint (τι καλύτερο), εξερευνούμε την ιδιαίτερη ιστορία της Ιταλικής εταιρίας
Τότε οι αφοι Maserati έφτιαξαν το πρώτο τους αυτοκίνητο που είχε το όνομά τους. Ήταν ένα οκτακύλινδρο, Diatto, που βασίζονται σε ένα αγωνιστικό όχημα με το οποίο ο Alfieri κέρδισε την κατηγορία του στο Targa Florio ξεκινώντας το θρύλο της... Τρίαινας.
Περαιτέρω νίκες πέτυχε (και εντυπωσίασε) ο βιομήχανος Adolfo Orsi, ο οποίος αγόρασε την εταιρεία και πήρε τη νίκη στα 500 μίλια της Indianapolis το 1939. Παρά την επιτυχία, η παραγωγή αυτοκινήτων προσωρινά εγκαταλείφθηκε.
Ο πόλεμος τελειώνει και η όλα ξεκινούν και πάλι με μια σειρά από όμορφα αυτοκίνητα δρόμου με αμάξωμα από Pinin Farina, Zagato και Frua με βάση το πλαίσιο Α6. Στις αρχές του 1950 ο J. M. Fangio πετυχαίνει την πρώτη από μια σειρά νίκες για τη μάρκα, με αποκορύφωμα την πέμπτη και τελευταία νίκη του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το 1957 οδηγώντας τη θρυλική 250F (το μοντέλο που εκτόξευσε τον Stirling Moss στην F1) .
Στη διάρκεια των Swinging '60’s και στη δεκαετία των '70’s, δημιουργήθηκαν μερικά από τα πιο εντυπωσιακά Maserati δρόμου, συμπεριλαμβανομένης της Bora, Mistral και Ghibli. Η εκπληκτική εμφάνιση τους και η λίγο ιδιαίτερη εικόνα τους προσελκύει ιδιαίτερους πελάτες: Από τον Σάχη του Ιράν, τον Peter Sellers και από τον αστροναύτη Wally Schirra, ως την τραγουδίστρια Sandy Shaw. Ο Peter Ustinov είχε αγοράσει μία, επίσης, μαζί με τον Alain Delon, τον Luciano Pavarotti και τον Kirk Douglas.
Ήταν την ίδια εποχή που η κυριότητα της Maserati πέρασε στην Citroën, μια εταιρική σχέση που οδήγησε στην ανάπτυξη της μιγάδας Citroën SM (σώμα Citroën και υδραυλικά συστήματα, με κινητήρα Maserati) καθώς και τη Merak SS, την Khamsin και την Quattroporte II. Στη συνέχεια, όμως Citroën πτώχευσε, αφήνοντας τη Maserati για να σωθεί από την ιταλική κυβέρνηση.
Η πραγματική αναγέννηση της Maserati ξεκίνησε το 1993, ωστόσο, όταν η Fiat αγόρασε την εταιρεία βγήκαν από την παραγωγή οι 3200 GT του 1999, η οποία εξελίχθηκε σε 4200 Coupé και Cabriolet. Η συνέχεια ήρθε με τις GranTurismo και Quattroporte, οι οποίες εμφανίστηκαν στην ιδιοκτησία της Ferrari.
Τώρα με την επιστροφή στη Fiat, η Maserati, φαίνεται να είναι υγιείς, με τη νέα Ghibli να αναμένεται να ενισχύσει την παρουσία της μάρκας στην παγκόσμια σκηνή.
Ο Alfieri αναμφίβολα θα την ενέκρινε, αν και η σκέψη ενός κινητήρα ντίζελ θα μπορούσε να τον κάνει να… γυρίζει στον τάφο του πιθανώς με περίπου 8.000 σ.α.λ.
Δαμάζοντας τα κύματα
Οι κινητήρες της Maserati είχαν χρησιμοποιηθεί για να κινήσουν ναυτικές αγωνιστικές μηχανές από το 1930, όταν ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής powerboat racer Count Theo Rossi τοποθέτησε στα ειδικά κατασκευασμένα σκάφη του, ένα ζεύγος κινητήρων Maserati V16. Στη δεκαετία του '50 και του '60 κινητήρες έξι και οκτώ κυλίνδρων της Maserati χρησιμοποιήθηκαν από τους ευγενείς των powerboat για αγώνες runabouts. Πιθανόν ιδιαίτερος παράγοντας να ήταν ο μηχανικός Giulio Alfieri (είχε δουλέψει ως ναυπηγός).
Η Maserati του Benito Mussolini
Είναι καλά τεκμηριωμένο ότι ο Ferry Porsche σχεδίασε ένα αυτοκίνητο με εντολή του Αδόλφου Χίτλερ, αλλά λιγότερο γνωστή είναι η ιστορία για κάποιες αμοιβές και προκαταβολές προς την Maserati για την κατασκευή ένος κινητήρα V16 για ένα σπορ αυτοκίνητο για προσωπική χρήση από τον Benito Mussolini, προφανώς χρησιμοποιώντας τον κινητήρα με βάση τον V4 / V5 των αγωνιστικών αυτοκινήτων. Το σχέδιο τελικά εγκαταλείφθηκε.
Μπουζί και scooter με... φύλα
Όταν, στις αρχές της δεκαετίας του '50, ο όμιλος εταιρειών Maserati διαιρέθηκε μεταξύ των αδελφών Orsi, μια παράλειψη από τον συμβολαιογράφο, επέτρεψε στην εταιρία που κατασκεύαζε μπουζί να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τόσο το όνομα Maserati όσο και το λογότυπο με την Τρίαινα. Μαζί με μια ποικιλία των μοτοσικλετών, η Fabbrica Candele e Accumulatori Maserati παρήγαγε επίσης ένα scooter 50 κ.εκ. με στυλ πλαισίου ανάλογα με το… φύλο: Το Τ2 / U ( U για Uomo, Άνδρας) και το Τ2 / D ( D για Donna, Γυναίκα).
Η επιλογή των γκάγκστερ
Φαίνεται ότι ένα ασυνήθιστα υψηλό ποσοστό των γκάνγκστερ στη μικρή ή τη μεγάλη οθόνη έχουν δείξει μια τάση για τις Maserati. Ίσως να οφείλεται στον συνδυασμό δύναμης και διακριτικής πολυτέλειας, που χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα. Οι χαρακτήρες περιλαμβάνουν τους Johnny Sacrimoni και Christopher Moltisanti από τους Sopranos (μοιράζονταν την ίδια Coupé 4200), ενώ οι κακοποιοί στην ταινία Licence To Kill είχαν μία 425 Biturbo. Μπορείτε επίσης να δείτε μια Merak παρκαρισμένη δίπλα στην Porsche 928 του Tony Montana έξω από το Babylon Club στην ταινία «Scarface». Επιπλέον στην ταινία «The Godfather III» και σε ένα επεισόδιο του Miami Vice οι χαρακτήρες του υποκόσμου μεταφέρονταν με σοφέρ σε Quattroporte III.
Ευγενική νίκη
Μερικοί αναγνώστες ίσως γνωρίζουν αυτή την ιστορία, ως πράξη ευπρεπούς συμπεριφοράς, στη σχέση Ferrari - Maserati. Σε ένα από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες της εποχής του, το Grand Prix της Monza το 1956 είδε τους θρύλους S. Moss (Maserati), και J. M. Fangio (Ferrari) να αναμετρούνται για τον τίτλο των οδηγών.
Το αυτοκίνητο του Fangio αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα, έτσι ο Άγγλος συναθλητής του Peter Collins του έδωσε το αυτοκίνητό του (μετά την άρνηση του Ιταλού ομόλογό του Luigi Musso), παρά το γεγονός ότι και ο ίδιος πάλευε για τον τίτλο. Η δεύτερη θέση του Αργεντινού έφερε ισοβαθμία και ο τίτλος «παίχτηκε» στα σημεία, όπου κέρδισε ο Juan Manuel Fangio.
provocateur,gr
Και εμείς τώρα, με τη βοήθεια του Ιταλικού site AutoSprint (τι καλύτερο), εξερευνούμε την ιδιαίτερη ιστορία της Ιταλικής εταιρίας
Οικογενειακή επιχείρηση
Αρχικά, οι αδελφοί Alfieri (Bindo και Ettore) προετοίμαζαν τις Isotta Fraschini αλλά και τα αυτοκίνητα της Diatto για αγώνες μέχρι που σταμάτησε την παραγωγή τους το 1926.Τότε οι αφοι Maserati έφτιαξαν το πρώτο τους αυτοκίνητο που είχε το όνομά τους. Ήταν ένα οκτακύλινδρο, Diatto, που βασίζονται σε ένα αγωνιστικό όχημα με το οποίο ο Alfieri κέρδισε την κατηγορία του στο Targa Florio ξεκινώντας το θρύλο της... Τρίαινας.
Περαιτέρω νίκες πέτυχε (και εντυπωσίασε) ο βιομήχανος Adolfo Orsi, ο οποίος αγόρασε την εταιρεία και πήρε τη νίκη στα 500 μίλια της Indianapolis το 1939. Παρά την επιτυχία, η παραγωγή αυτοκινήτων προσωρινά εγκαταλείφθηκε.
Ο πόλεμος τελειώνει και η όλα ξεκινούν και πάλι με μια σειρά από όμορφα αυτοκίνητα δρόμου με αμάξωμα από Pinin Farina, Zagato και Frua με βάση το πλαίσιο Α6. Στις αρχές του 1950 ο J. M. Fangio πετυχαίνει την πρώτη από μια σειρά νίκες για τη μάρκα, με αποκορύφωμα την πέμπτη και τελευταία νίκη του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το 1957 οδηγώντας τη θρυλική 250F (το μοντέλο που εκτόξευσε τον Stirling Moss στην F1) .
Καλές και κακές στιγμές
Παρά την ένδοξη νίκη του Fangio, το '57 ήταν μια… μαύρη χρονιά για την Maserati που έχασε αρκετούς οδηγούς σε μια σειρά από άσχετα με αυτήν ατυχήματα. Αυτό οδήγησε την εταιρία να κόψει την επίσημη εργοστασιακή της ομάδα, αν και συνέχισε να κατασκευάζει αυτοκίνητα για ιδιωτικές ομάδες - πελάτες της. Ανάμεσα στα δημιουργήματά της και το θρυλικό «Birdcage» με το σωληνωτό πλαίσιο στις αρχές του 1960.Στη διάρκεια των Swinging '60’s και στη δεκαετία των '70’s, δημιουργήθηκαν μερικά από τα πιο εντυπωσιακά Maserati δρόμου, συμπεριλαμβανομένης της Bora, Mistral και Ghibli. Η εκπληκτική εμφάνιση τους και η λίγο ιδιαίτερη εικόνα τους προσελκύει ιδιαίτερους πελάτες: Από τον Σάχη του Ιράν, τον Peter Sellers και από τον αστροναύτη Wally Schirra, ως την τραγουδίστρια Sandy Shaw. Ο Peter Ustinov είχε αγοράσει μία, επίσης, μαζί με τον Alain Delon, τον Luciano Pavarotti και τον Kirk Douglas.
Ήταν την ίδια εποχή που η κυριότητα της Maserati πέρασε στην Citroën, μια εταιρική σχέση που οδήγησε στην ανάπτυξη της μιγάδας Citroën SM (σώμα Citroën και υδραυλικά συστήματα, με κινητήρα Maserati) καθώς και τη Merak SS, την Khamsin και την Quattroporte II. Στη συνέχεια, όμως Citroën πτώχευσε, αφήνοντας τη Maserati για να σωθεί από την ιταλική κυβέρνηση.
Αναγέννηση
Η ιδιοκτησία μεταφέρετε στον Alessandro de Tomaso. Στη δεκαετία του 1980, τα υπέροχα σχήματα αλλά και οι προβληματικοί κινητήρες δρόμου αντικαθιστώνται από boxy σχήματα, συμβατικούς κινητήρες τοποθετημένοι μπροστά, με κίνηση, ευτυχώς, πίσω. Όπως η Biturbo, η Shamal και η Ghibli II, σχεδιασμένες από τον οίκο Giugiaro.Η πραγματική αναγέννηση της Maserati ξεκίνησε το 1993, ωστόσο, όταν η Fiat αγόρασε την εταιρεία βγήκαν από την παραγωγή οι 3200 GT του 1999, η οποία εξελίχθηκε σε 4200 Coupé και Cabriolet. Η συνέχεια ήρθε με τις GranTurismo και Quattroporte, οι οποίες εμφανίστηκαν στην ιδιοκτησία της Ferrari.
Τώρα με την επιστροφή στη Fiat, η Maserati, φαίνεται να είναι υγιείς, με τη νέα Ghibli να αναμένεται να ενισχύσει την παρουσία της μάρκας στην παγκόσμια σκηνή.
Ο Alfieri αναμφίβολα θα την ενέκρινε, αν και η σκέψη ενός κινητήρα ντίζελ θα μπορούσε να τον κάνει να… γυρίζει στον τάφο του πιθανώς με περίπου 8.000 σ.α.λ.
5 πράγματα που δεν ξέρατε για την Maserati
Όπως μπορείτε να φανταστείτε, μία εταιρία που υπάρχει στη ζωή για 100 χρόνια έχει να «διηγηθεί» κάποιες ασυνήθιστες ιστορίες θριάμβου και θλίψης. Έχουμε συλλέξει μερικά από τα λιγότερο γνωστά γεγονότα από το παρελθόν της Maserati.Δαμάζοντας τα κύματα
Οι κινητήρες της Maserati είχαν χρησιμοποιηθεί για να κινήσουν ναυτικές αγωνιστικές μηχανές από το 1930, όταν ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής powerboat racer Count Theo Rossi τοποθέτησε στα ειδικά κατασκευασμένα σκάφη του, ένα ζεύγος κινητήρων Maserati V16. Στη δεκαετία του '50 και του '60 κινητήρες έξι και οκτώ κυλίνδρων της Maserati χρησιμοποιήθηκαν από τους ευγενείς των powerboat για αγώνες runabouts. Πιθανόν ιδιαίτερος παράγοντας να ήταν ο μηχανικός Giulio Alfieri (είχε δουλέψει ως ναυπηγός).
Η Maserati του Benito Mussolini
Είναι καλά τεκμηριωμένο ότι ο Ferry Porsche σχεδίασε ένα αυτοκίνητο με εντολή του Αδόλφου Χίτλερ, αλλά λιγότερο γνωστή είναι η ιστορία για κάποιες αμοιβές και προκαταβολές προς την Maserati για την κατασκευή ένος κινητήρα V16 για ένα σπορ αυτοκίνητο για προσωπική χρήση από τον Benito Mussolini, προφανώς χρησιμοποιώντας τον κινητήρα με βάση τον V4 / V5 των αγωνιστικών αυτοκινήτων. Το σχέδιο τελικά εγκαταλείφθηκε.
Μπουζί και scooter με... φύλα
Όταν, στις αρχές της δεκαετίας του '50, ο όμιλος εταιρειών Maserati διαιρέθηκε μεταξύ των αδελφών Orsi, μια παράλειψη από τον συμβολαιογράφο, επέτρεψε στην εταιρία που κατασκεύαζε μπουζί να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τόσο το όνομα Maserati όσο και το λογότυπο με την Τρίαινα. Μαζί με μια ποικιλία των μοτοσικλετών, η Fabbrica Candele e Accumulatori Maserati παρήγαγε επίσης ένα scooter 50 κ.εκ. με στυλ πλαισίου ανάλογα με το… φύλο: Το Τ2 / U ( U για Uomo, Άνδρας) και το Τ2 / D ( D για Donna, Γυναίκα).
Η επιλογή των γκάγκστερ
Φαίνεται ότι ένα ασυνήθιστα υψηλό ποσοστό των γκάνγκστερ στη μικρή ή τη μεγάλη οθόνη έχουν δείξει μια τάση για τις Maserati. Ίσως να οφείλεται στον συνδυασμό δύναμης και διακριτικής πολυτέλειας, που χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα. Οι χαρακτήρες περιλαμβάνουν τους Johnny Sacrimoni και Christopher Moltisanti από τους Sopranos (μοιράζονταν την ίδια Coupé 4200), ενώ οι κακοποιοί στην ταινία Licence To Kill είχαν μία 425 Biturbo. Μπορείτε επίσης να δείτε μια Merak παρκαρισμένη δίπλα στην Porsche 928 του Tony Montana έξω από το Babylon Club στην ταινία «Scarface». Επιπλέον στην ταινία «The Godfather III» και σε ένα επεισόδιο του Miami Vice οι χαρακτήρες του υποκόσμου μεταφέρονταν με σοφέρ σε Quattroporte III.
Ευγενική νίκη
Μερικοί αναγνώστες ίσως γνωρίζουν αυτή την ιστορία, ως πράξη ευπρεπούς συμπεριφοράς, στη σχέση Ferrari - Maserati. Σε ένα από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες της εποχής του, το Grand Prix της Monza το 1956 είδε τους θρύλους S. Moss (Maserati), και J. M. Fangio (Ferrari) να αναμετρούνται για τον τίτλο των οδηγών.
Το αυτοκίνητο του Fangio αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα, έτσι ο Άγγλος συναθλητής του Peter Collins του έδωσε το αυτοκίνητό του (μετά την άρνηση του Ιταλού ομόλογό του Luigi Musso), παρά το γεγονός ότι και ο ίδιος πάλευε για τον τίτλο. Η δεύτερη θέση του Αργεντινού έφερε ισοβαθμία και ο τίτλος «παίχτηκε» στα σημεία, όπου κέρδισε ο Juan Manuel Fangio.
provocateur,gr
Το είδαμε εδώ>>
Ένας αιώνας, μία ιστορία, ένα σύμβολο – Maserati: Με όπλο μια τρίαινα
Reviewed by Unknown
on
11:07
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου