Παράξενα ή αστεία εργονομικά χαρακτηριστικά κάποιων αυτοκινήτων

Σήμερα, η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων λίγο-πολύ ακολουθεί κάποιους κοινούς κανόνες εργονομίας, έτσι ούτως ώστε ο οδηγός να να βρίσκει εύκολα τη λειτουργία που επιθυμεί. Τα πράγματα όμως δεν ήταν πάντα έτσι, καθώς κάποιοι κατασκευαστές είχαν τις δικές τους επιλογές σε σχέση με κάποια εργονομικά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων τους όπως τοποθέτηση και μορφή οργάνων και διακοπτών, άνοιγμα θυρών κλπ. Σ' αυτό το άρθρο θα πάμε να δούμε κάποια παράξενα ή αστεία τέτοια χαρακτηριστικά παλιότερων αλλά και μεταγενέστερων αυτοκινήτων!


Alfa Romeo 33

1. H θέση για το κλειδί της μηχανής ήταν από την αριστερή μεριά του τιμονιού και όχι από τη δεξιά όπως είναι πλέον σύνηθες.
2. Για τη θέρμανση, είχε ξεχωριστό διακόπτη για το ζεστό και τον κρύο αέρα όπως στα παλιά μπάνια για το ζεστό και κρύο νερό.

Citroen GSA

Εδώ θα πρέπει να γράψουμε βιβλίο για τις εργονομικές ιδιαιτερότητες της GSA αλλά και άλλων παλιότερων Citroen. Το αυτοκίνητο είχε πολλές διαφορές σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο χωρίς όμως να σημαίνει ότι ήταν εργονομικά λάθος. Απλά ήταν διαφορετικό.
1. Ταχύμετρο και στροφόμετρο δεν ήταν με δείκτες αλλά είχαν έναν περιστρεφόμενο κύλινδρο που είχε πάνω τις ενδείξεις της ταχύτητας και των στροφών αντίστοιχα.
2. Τιμόνι με μια ακτίνα
3. Φλας με διακόπτη και όχι με μοχλό και χωρίς επαναφορά. Φώτα και υαλοκαθαριστήρες έμπαιναν σε λειτουργία με περιστροφικούς διακόπτες που βρισκόταν πάνω σε έναν κύλινδρο αριστερά του τιμονιού.
4. Στο κύλινδρο δεξιά του τιμονιού,, είχε διάφορους διακόπτες για τα αλάρμ, θερμανόμενο πίσω παρμπριτς κλπ.
5. Το χειρόφρενο ήταν τοποθετημένο στη μέση του ταμπλό και ακινητοποιούσε τους μπροστινούς τροχούς.
6. Η θέση των διακοπτών για την θέρμανση / εξαερισμό
7. Η θέση για το ηχοσύστημα και από αριστερού ο μοχλός που ρύθμιζε το ύψος (!!!) του αυτοκινήτου από το έδαφος


Citroen Xsara

1. Οι διακόπτες για τα εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα είναι κάπου στη μέση του ταμπλό
Επίσης όπως όλα τα γαλλικά μοντέλα μέχρι το έτος 2000 περίπου, η κόρνα ενεργοποιούνταν πατώντας προς τα μέσα τον διακόπτη του φλάς

Fiat Barchetta

Ο τρόπος που ανοίγουν οι πόρτες, είναι για μερικούς σπαζοκεφαλιά! Πατάμε το ασημένιο κουμπί. Τότε ανοίγει η ασημένια

Hyundai Accent
Για να βάλει κανείς τη μηχανή μπροστά, έπρεπε να πατάει το πεντάλ του συμπλέκτη

Peugeot 106
1. Κάπου στα μέσα της 10ετίας του '90 τα 106 είχαν μπροστά από το κιβώτιο ταχυτήτων ένα πληκτρολόγιο με αριθμούς όπου ο οδηγός έπρεπε να πληκτρολογήσει το σωστό κωδικό για να βάλει εμπρός το αυτοκίνητο!

Saab

Γενικά στα μοντέλα της Saab η θέση του κλειδιού της μηχανής ήταν πίσω από το μοχλό ταχυτήτων

TVR Tuscan

1. Η κλειδαριά για το ξεκλείδωμα της πόρτας είναι κάτω από τον πλευρικό καθρέφτη!
Παράξενα ή αστεία εργονομικά χαρακτηριστικά κάποιων αυτοκινήτων Παράξενα ή αστεία εργονομικά χαρακτηριστικά κάποιων αυτοκινήτων Reviewed by Unknown on 14:30 Rating: 5
Από το Blogger.