Μια νέα εποχή ανατέλλει για τα υπερηχητικά αεροπορικά ταξίδια μερικά χρόνια μετά το τελευταίο υπερατλαντικό ταξίδι του θρυλικού Concorde.
Σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης η NASA αναπτύσσει ένα επιβατικό υπερηχητικό αεροσκάφος που δεν θα καλύψει μόνο το κενό που άφησε το Concorde, αλλά θα μπορεί ναπετά και πάνω από τη στεριά σε αντίθεση με τον προκάτοχό του.
Το Concorde εκτελούσε μόνο υπερατλαντικά ταξίδια συνδέοντας το Λονδίνο και το Παρίσι με τις Ηνωμένες Πολιτείες διότι παρήγαγε ισχυρούς«υπερηχητικούς κρότους» που γίνονταν αντιληπτοί στη στεριά.
Η NASA έχει υπογράψει συμβόλαιο 20 εκατ. δολαρίων με την εταιρεία αεροναυπηγικήςLockheed Martin για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενός πρωτοτύπου που θα παράγει χαμηλά επίπεδα ηχορρύπανσης και που θα πετάξει για πρώτη φορά το 2020.
«Η NASA εργάζεται σκληρά για να καταστήσει τις πτήσεις πιο «πράσινες», ασφαλείς και “ήσυχες” παράλληλα με την ανάπτυξη ταχύτερων αεροσκαφών και την οικοδόμηση ενός αποδοτικότερου συστήματος αεροπλοΐας» ανέφερε ο διευθυντής της NASA, Τσαρλς Μπόλντεν σε ανακοίνωση που δημοσιοποιήθηκε τη Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου.
Όταν ένα αεροσκάφος κινείται στον αέρα, παράγει κύματα πίεσης μπροστά και πίσω, τα οποία κινούνται με την ταχύτητα του ήχου (1.225 χλμ/ώρα στο επίπεδο της θάλασσας υπό θερμοκρασία 20 βαθμών Κελσίου). Όταν το υπερηχητικό αεροσκάφος υπερβεί αυτή την ταχύτητα, ουσιαστικά συμπιέζει τα κύματα μπροστά του και τα ενώνει σε ένα ισχυρότερο κρουστικό κύμα.
Το κρουστικό κύμα μεταφέρει μεγάλες ποσότητες ηχητικών κυμάτων που όταν φτάσουν στο έδαφος γίνονται αντιληπτά σαν ισχυρός κρότος ή έκρηξη.
Οι υπερηχητικοί κρότοι είναι τόσο αισθητοί ώστε το Concorde -το πρώτο και μοναδικό μέχρι σήμερα υπερηχητικό επιβατικό αεροπλάνο, που πέταξε από το 1976 μέχρι το 2003– ανάγκασε τις αρχές να απαγορεύσουν τις πτήσεις με υπερηχητικές ταχύτητες πάνω από την ξηρά, μια απαγόρευση που ισχύει και σήμερα.
Η αντιμετώπιση της ηχορρύπανσης μπορεί να επιτρέψει στο υπερηχητικό επιβατικό αεροσκάφος του μέλλοντος να πετάξει προς πολύ περισσότερους προορισμούς σε σύγκριση με το Concorde.
Το νέο υπερηχητικό αεροσκάφος είναι το πρώτο σε μια σειρά «X-planes» που σχεδιάζει η πρωτοβουλία New Aviation Horizons της NASA.
Ωστόσο, δεν είναι μόνο η αμερικανική διαστημική υπηρεσία που σχεδιάζει υπερηχητικά επιβατικά αεροσκάφη.
Η εταιρεία Aerion που εξειδικεύεται στις υπερηχητικές πτήσεις συνεργάζεται από το 2014 με τη γαλλική Airbus για την ανάπτυξη του υπερηχητικού αεροσκάφους AS2 που σχεδιάζεται να ταξιδέψει από το 2023.
Το Concorde πέταξε επί 27 με τη British Airways διανύοντας την απόσταση Νέα Υόρκη-Λονδίνο σε τρεις ώρες.
ΠΗΓΗ
Σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης η NASA αναπτύσσει ένα επιβατικό υπερηχητικό αεροσκάφος που δεν θα καλύψει μόνο το κενό που άφησε το Concorde, αλλά θα μπορεί ναπετά και πάνω από τη στεριά σε αντίθεση με τον προκάτοχό του.
Το Concorde εκτελούσε μόνο υπερατλαντικά ταξίδια συνδέοντας το Λονδίνο και το Παρίσι με τις Ηνωμένες Πολιτείες διότι παρήγαγε ισχυρούς«υπερηχητικούς κρότους» που γίνονταν αντιληπτοί στη στεριά.
Η NASA έχει υπογράψει συμβόλαιο 20 εκατ. δολαρίων με την εταιρεία αεροναυπηγικήςLockheed Martin για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενός πρωτοτύπου που θα παράγει χαμηλά επίπεδα ηχορρύπανσης και που θα πετάξει για πρώτη φορά το 2020.
«Η NASA εργάζεται σκληρά για να καταστήσει τις πτήσεις πιο «πράσινες», ασφαλείς και “ήσυχες” παράλληλα με την ανάπτυξη ταχύτερων αεροσκαφών και την οικοδόμηση ενός αποδοτικότερου συστήματος αεροπλοΐας» ανέφερε ο διευθυντής της NASA, Τσαρλς Μπόλντεν σε ανακοίνωση που δημοσιοποιήθηκε τη Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου.
Όταν ένα αεροσκάφος κινείται στον αέρα, παράγει κύματα πίεσης μπροστά και πίσω, τα οποία κινούνται με την ταχύτητα του ήχου (1.225 χλμ/ώρα στο επίπεδο της θάλασσας υπό θερμοκρασία 20 βαθμών Κελσίου). Όταν το υπερηχητικό αεροσκάφος υπερβεί αυτή την ταχύτητα, ουσιαστικά συμπιέζει τα κύματα μπροστά του και τα ενώνει σε ένα ισχυρότερο κρουστικό κύμα.
Το κρουστικό κύμα μεταφέρει μεγάλες ποσότητες ηχητικών κυμάτων που όταν φτάσουν στο έδαφος γίνονται αντιληπτά σαν ισχυρός κρότος ή έκρηξη.
Οι υπερηχητικοί κρότοι είναι τόσο αισθητοί ώστε το Concorde -το πρώτο και μοναδικό μέχρι σήμερα υπερηχητικό επιβατικό αεροπλάνο, που πέταξε από το 1976 μέχρι το 2003– ανάγκασε τις αρχές να απαγορεύσουν τις πτήσεις με υπερηχητικές ταχύτητες πάνω από την ξηρά, μια απαγόρευση που ισχύει και σήμερα.
Η αντιμετώπιση της ηχορρύπανσης μπορεί να επιτρέψει στο υπερηχητικό επιβατικό αεροσκάφος του μέλλοντος να πετάξει προς πολύ περισσότερους προορισμούς σε σύγκριση με το Concorde.
Το νέο υπερηχητικό αεροσκάφος είναι το πρώτο σε μια σειρά «X-planes» που σχεδιάζει η πρωτοβουλία New Aviation Horizons της NASA.
Ωστόσο, δεν είναι μόνο η αμερικανική διαστημική υπηρεσία που σχεδιάζει υπερηχητικά επιβατικά αεροσκάφη.
Η εταιρεία Aerion που εξειδικεύεται στις υπερηχητικές πτήσεις συνεργάζεται από το 2014 με τη γαλλική Airbus για την ανάπτυξη του υπερηχητικού αεροσκάφους AS2 που σχεδιάζεται να ταξιδέψει από το 2023.
Το Concorde πέταξε επί 27 με τη British Airways διανύοντας την απόσταση Νέα Υόρκη-Λονδίνο σε τρεις ώρες.
ΠΗΓΗ
Νέο Concorde; H NASA αναβιώνει τα υπερηχητικά αεροπορικά ταξίδια
Reviewed by Unknown
on
16:30
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου