Μου αρέσουν τα βιβλία μαγείας, αν και στη συλλογή μου δεν έχω ούτε ένα. Λίγο οι ιστορίες που ακούγαμε παιδιά για τους καταραμένους κατόχους της Σολομωνικής που ξαγρυπνούσαν από τις δαιμονικές επισκέψεις και τα παράξενα φαινόμενα, λίγο η σπανιότητα αυτών των βιβλίων και οι απλησίαστες τιμές για τα «γνήσια» αντίτυπα που απευθύνονται μόνο σε συλλέκτες, κι η μοίρα δεν το φέρε να πιάσω στα χέρια μου ένα τέτοιο βιβλίο. Το 2009 όμως κυκλοφόρησε σε 200 αντίτυπα ένα σπάνιο μαγικό έργο με τίτλο Clavis Inferni sive magia alba et nigra approbata Metatrona, το οποίο ανακάλυψα αρκετά αργότερα στη βιβλιοθήκη ενός «ψαγμένου» φίλου.
Προσωπικά δεν κατάλαβα πολλά ούτε απ’ τις εικόνες, ούτε απ’ το κείμενο αλλά διάφοροι σοβαροί μελετητές του Αποκρυφισμού, μιλούσαν τότε για ένα έργο μοναδικό στο είδος του, ένα γριμόριο που φαίνεται να έχει γραφτεί από τον Άγιο Κυπριανό. Στις 21 σελίδες του, ο αναγνώστης έρχεται σε επαφή με ένα κείμενο που είναι γραμμένο σε τρεις γλώσσες (λατινικά, ελληνικά και εβραϊκά), με μαγικά αλφάβητα και λέξεις που είναι γραμμένες ανάποδα. Ακόμα πιο ιδιαίτερες είναι οι εικόνες που περιέχει, εικόνες όπου οι δαίμονες παρουσιάζονται με μορφές ζώων. Σε αντίθεση με άλλα μαγικά βιβλία, το Κλειδί της Κόλασης περιέχει απλές προσευχής επίκλησης που απευθύνονται στους τέσσερις Αρχάγγελους και τους τέσσερις Βασιλιάδες της Κόλασης, ενώ δεσπόζει η φιγούρα του Μέτατρον, του βασιλιά των αγγέλων που συγκεντρώνει τις ψυχές των νεκρών και κατέχει τα μυστικά του Σύμπαντος, του Παραδείσου και της Κόλασης συμπεριλαμβανομένων.
Ανήκει πράγματι στον Άγιο Κυπριανό;
Προσωπικά δεν κατάλαβα πολλά ούτε απ’ τις εικόνες, ούτε απ’ το κείμενο αλλά διάφοροι σοβαροί μελετητές του Αποκρυφισμού, μιλούσαν τότε για ένα έργο μοναδικό στο είδος του, ένα γριμόριο που φαίνεται να έχει γραφτεί από τον Άγιο Κυπριανό. Στις 21 σελίδες του, ο αναγνώστης έρχεται σε επαφή με ένα κείμενο που είναι γραμμένο σε τρεις γλώσσες (λατινικά, ελληνικά και εβραϊκά), με μαγικά αλφάβητα και λέξεις που είναι γραμμένες ανάποδα. Ακόμα πιο ιδιαίτερες είναι οι εικόνες που περιέχει, εικόνες όπου οι δαίμονες παρουσιάζονται με μορφές ζώων. Σε αντίθεση με άλλα μαγικά βιβλία, το Κλειδί της Κόλασης περιέχει απλές προσευχής επίκλησης που απευθύνονται στους τέσσερις Αρχάγγελους και τους τέσσερις Βασιλιάδες της Κόλασης, ενώ δεσπόζει η φιγούρα του Μέτατρον, του βασιλιά των αγγέλων που συγκεντρώνει τις ψυχές των νεκρών και κατέχει τα μυστικά του Σύμπαντος, του Παραδείσου και της Κόλασης συμπεριλαμβανομένων.
Ανήκει πράγματι στον Άγιο Κυπριανό;
Ο Άγιος Κυπριανός της Αντιόχειας, ήταν μια ιδιαίτερη προσωπικότητα, μάγος και μύστης. Σε κάποιες βιογραφίες του αναφέρεται ότι επικοινωνούσε απευθείας με τον ίδιο το Σατανά και μπορούσε να εξουσιάζει τους δαίμονες. Από τα χέρια του γράφτηκαν πολλά μαγικά συγγράμματα αν και σήμερα δεν έχει διασωθεί κανένα από αυτά. Υπεύθυνος για αυτό είναι ο ίδιος ο Άγιος, που λέγεται ότι έκαψε ολόκληρη τη μαγική του βιβλιοθήκη, έπειτα από ένα περιστατικό που τον έκανε να αλλαξοπιστήσει.
Στην προσπάθεια του να μαγέψει την νεαρή Ιούστα για λογαριασμό ενός ευγενή που ήθελε να την παντρευτεί, ο Κυπριανός χρησιμοποίησε τα πιο ισχυρά του ξόρκια, τα οποία όμως δεν έπιαναν πάνω της. Σύμφωνα με το μύθο, ο ίδιος ο Σατανάς του είπε πως η πίστη της κοπέλας ήταν τόσο ισχυρή που οι δαίμονες δεν μπορούσαν να τη διαφθείρουν. Ο Κυπριανός κατάλαβε αμέσως ότι το μονοπάτι που είχε διαλέξει δεν ήταν το σωστό, αφού είχε πια μπροστά του την απόδειξη ότι η δύναμη του Χριστού ήταν μεγαλύτερη από εκείνη του Διαβόλου. Στη συνέχεια βαφτίστηκε Χριστιανός, χειροτόνησε ο ίδιος την Ιούστα, της έδωσε το όνομα Ιουστίνη και οι δυο τους αφιέρωσαν τη ζωή τους στη διάδοση του Χριστιανισμού.
Παρότι ο Κυπριανός έκαψε τα βιβλία του και σταμάτησε να ασκεί τη μαγεία, εικάζεται ότι γλίτωσαν από τη φωτιά γύρω στα 150 μαγικά έργα που αποδίδονται όλα στον Άγιο, τα λεγόμενα Cyprinaus, και κάποια από αυτά έχουν εμφανιστεί στη Νορβηγία τον 17ο και 18ο αιώνα. Το γνωστότερο είναι ίσως το Libro de San Cipriano που κυκλοφόρησε στην Ισπανία το 1849 και περιέχει μια σειρά από προσευχές που απευθύνονται στον Φύλακα Άγγελο, θεραπευτικές συνταγές, μια λίστα από 174 θησαυρούς καθώς και τον τρόπο ανακάλυψης τους, ξόρκια που λύνουν και δένουν τα μάγια, και έχει επανεκδοθεί σε πολλές παραλλαγές.
Από πού προέρχεται το Clavis Inferni;
Στην προσπάθεια του να μαγέψει την νεαρή Ιούστα για λογαριασμό ενός ευγενή που ήθελε να την παντρευτεί, ο Κυπριανός χρησιμοποίησε τα πιο ισχυρά του ξόρκια, τα οποία όμως δεν έπιαναν πάνω της. Σύμφωνα με το μύθο, ο ίδιος ο Σατανάς του είπε πως η πίστη της κοπέλας ήταν τόσο ισχυρή που οι δαίμονες δεν μπορούσαν να τη διαφθείρουν. Ο Κυπριανός κατάλαβε αμέσως ότι το μονοπάτι που είχε διαλέξει δεν ήταν το σωστό, αφού είχε πια μπροστά του την απόδειξη ότι η δύναμη του Χριστού ήταν μεγαλύτερη από εκείνη του Διαβόλου. Στη συνέχεια βαφτίστηκε Χριστιανός, χειροτόνησε ο ίδιος την Ιούστα, της έδωσε το όνομα Ιουστίνη και οι δυο τους αφιέρωσαν τη ζωή τους στη διάδοση του Χριστιανισμού.
Παρότι ο Κυπριανός έκαψε τα βιβλία του και σταμάτησε να ασκεί τη μαγεία, εικάζεται ότι γλίτωσαν από τη φωτιά γύρω στα 150 μαγικά έργα που αποδίδονται όλα στον Άγιο, τα λεγόμενα Cyprinaus, και κάποια από αυτά έχουν εμφανιστεί στη Νορβηγία τον 17ο και 18ο αιώνα. Το γνωστότερο είναι ίσως το Libro de San Cipriano που κυκλοφόρησε στην Ισπανία το 1849 και περιέχει μια σειρά από προσευχές που απευθύνονται στον Φύλακα Άγγελο, θεραπευτικές συνταγές, μια λίστα από 174 θησαυρούς καθώς και τον τρόπο ανακάλυψης τους, ξόρκια που λύνουν και δένουν τα μάγια, και έχει επανεκδοθεί σε πολλές παραλλαγές.
Από πού προέρχεται το Clavis Inferni;
Παρά τους θρύλους και όλη την γοητευτική παράδοση, κανένα από τα μαγικά βιβλία που αποδίδονται στον Άγιο Κυπριανό δεν έχει γραφτεί τελικά από τα χέρια του, γεγονός που επιβεβαιώνουν οι διάφορες μελέτες που τοποθετούν τα συγκεκριμένα έργα σε νεώτερους χρόνους. Ειδικά για τo Clavis Inferni υπάρχουν και πολλές θεωρίες, όσον αφορά τον συγγραφέα του. Κάποιοι μελετητές υποστηρίζουν ότι ανήκει στον βαρόνο Robert Curzon που πέθανε το 1873, κι αυτό επειδή στην πλούσια βιβλιοθήκη του βρέθηκαν βιβλία για τη ζωή του Κυπριανού. Ο Γερμανός θεολόγος Johann Cyprianus (1642-1723), φαίνεται επίσης να διεκδικεί την πατρότητα του Clavis Inferni, μια θεωρία που βασίζεται στη ιδιαίτερη σχέση του συγκεκριμένου ανθρώπου με την αλχημεία. Τα μόνο σίγουρο είναι ότι το χειρόγραφο αγοράστηκε το 1912 από τον συλλέκτη Sir Henry Wellcome, για να εκδοθεί τελικά για πρώτη φορά το 2009.
Οι δοξασίες που αφορούν το Clavis Inferni, έχουν απογοητεύσει πολλούς ερευνητές που πιστεύουν ότι η σημασία του κειμένου και οι προθέσεις του συγγραφέα του, έχουν χαθεί για πάντα στα δαιδαλώδη μονοπάτια της ιστορίας του Αποκρυφισμού. Χωρίς κάποιο κλειδί για την αποκρυπτογράφηση των εικόνων και για την αποκάλυψη των όντων που θα μπορούσε κάποιος να καλέσει μέσω των επικλήσεων του Clavis Inferni, η πύλη της Κόλασης παραμένει ακόμα κλειστή. Κι ίσως να είναι καλύτερα έτσι…
ΠΗΓΗ
Οι δοξασίες που αφορούν το Clavis Inferni, έχουν απογοητεύσει πολλούς ερευνητές που πιστεύουν ότι η σημασία του κειμένου και οι προθέσεις του συγγραφέα του, έχουν χαθεί για πάντα στα δαιδαλώδη μονοπάτια της ιστορίας του Αποκρυφισμού. Χωρίς κάποιο κλειδί για την αποκρυπτογράφηση των εικόνων και για την αποκάλυψη των όντων που θα μπορούσε κάποιος να καλέσει μέσω των επικλήσεων του Clavis Inferni, η πύλη της Κόλασης παραμένει ακόμα κλειστή. Κι ίσως να είναι καλύτερα έτσι…
ΠΗΓΗ
Clavis Inferni: Το Κλειδί της Κόλασης, κι η ιστορία ενός μάγου που έγινε Άγιος
Reviewed by Unknown
on
19:00
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου