Ύπνος: Διαβάστε τι πρέπει να κάνετε για να καταπολεμήσετε την αϋπνια

Δεν μπορείτε να κοιμηθείτε; Κάντε ακριβώς το αντίθετο από αυτό που θα κάνατε...

Ο ύπνος είναι μια θεμελιώδης ανάγκη της ζωής και απαραίτητη προϋπόθεση της καλής σωματικής και ψυχικής υγείας. Κατά τη διάρκεια του εξοικονομείται ενέργεια και αναδομούνται οι μύες, ενώ διορθώνονται οι ζημιές στο σώμα και μπαίνουν σε τάξη οι σκέψεις, ενώ από την άλλη, οι διαταραχές του επιδρούν αρνητικά τόσο στη διάθεση, όσο και στη συγκέντρωση και απόδοση σε οποιαδήποτε δραστηριότητα.

Θυμηθείτε όμως όλες εκείνες τις φορές που έχετε επιστρέψει στο σπίτι έπειτα από μια ιδιαίτερα κουραστική ημέρα και ενώ έχετε ξαπλώσει στο κρεβάτι σας, αδυνατείτε να κλείσετε μάτι.

Παρά λοιπόν τη μεγάλη του σημασία, συχνά το άγχος της καθημερινότητας μειώνει την ποιότητα του ή προκαλεί αϋπνίες, που μειώνουν τη χρονική του διάρκεια και βάζουν εσάς σε μια διαδικασία ελέγχου του που το πιο πιθανό είναι να καταλήξει σε αποτυχία, μιας και ο ύπνος αποτελεί ακούσια φυσιολογική διαδικασία.

Αντί να προσπαθείτε να αφεθείτε στα χέρια του Μορφέα αλλάζοντας διαρκώς πλευρό ή μετρώντας προβατάκια ή φορώντας μια μάσκα ύπνου, το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης σας προτείνει μια εναλλακτική (ακριβώς αντίθετη) λύση!

Σύμφωνα με σχετική έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο αυτό, ο ύπνος μπορεί να επιτευχθεί αν για παράδειγμα κρατήσετε τα μάτια σας ανοιχτά, σταματήσετε να σκέφτεστε ότι δεν μπορείτε να κοιμηθείτε και χαλαρώσετε.

Η έρευνα υποστηρίζει αυτή την άποψη, γιατί όπως προαναφέρθηκε, πρόκειται για μια ακούσια φυσιολογική διαδικασία, που δεν μπορεί να τεθεί υπό έλεγχο, άρα οποιαδήποτε τέτοια προσπάθεια από μέρους σας στην πραγματικότητα παρατείνει την αϋπνία.

Loading...
    Blogger Comment
    Facebook Comment