Οι Ναβάχο υπήρξαν ένας από τους γνήσιους αυτόχθονες πολιτισμούς της Αμερικανικής Ηπείρου, που αριθμεί σήμερα 170.000 μέλη. Μια φυλή, ένας πολιτισμός με άπειρους θρύλους που σε ένα βαθμό διαμόρφωσαν την προσωπικότητα και κατ'' επέκταση την πορεία της φυλής μέσα από τους αιώνες. Ένας λαός ήσυχος που σχεδόν πάντα βρισκόταν σε ειρήνη με τις άλλες φυλές των Ινδιάνων.
Ποτέ δε σκότωνε ανθρώπους, αλλά και ζώα, απλά και μόνο για να σκοτώσει. Για τους Ναβάχο, η αξία της ζωής του ζώου, του εντόμου, του ψαριού είναι εξίσου σημαντική με εκείνη του ανθρώπου. Η αρμονία στις σχέσεις του ανθρώπου με την υπόλοιπη φύση και τα πλάσματά της γέμιζε και ολοκλήρωνε τις ψυχές τους.
ΠΕΡΙΟΧΗ ΝΑΒΑΧΟ ΚΑΙ SKINWALKER, ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΠΕΡΙΕΡΓΕΣ ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ
Δεν είναι εύκολο να εισέλθει κανείς στα εσώτερα μυστικά της θρησκείας και της λατρείας τους. Σ'' αυτό είναι εξαιρετικά μετρημένοι και δεν ανοίγονται εύκολα, ειδικά σε ξένους. Και επιπλέον, θα έλεγε κανείς ότι δείχνουν απόμακροι και το θεωρούν κακό έως και επικίνδυνο να απαντήσουν όταν κάποιος τους ρωτήσει για τους Skinwalkers. Πιστεύουν ότι μπαίνουν σε μια διαδικασία συμφορών και θανάτου τόσο αυτοί όσο και ο άνθρωπος που μαζί του συνδιαλέγονται γι΄ αυτούς.
Στις λαϊκές ιστορίες των Ναβάχο, υπάρχει η αναφορά στο πιο "κακό", στο πιο "αιμοβόρο" ζώο που υπήρξε ποτέ γι΄ αυτούς. Το "κογιότ Hosteen ". Ένα ζώο που οι επιδρομές του και οι επιθέσεις του σκορπούσαν τον τρόμο, τον πανικό και την συμφορά στις κοινωνίες των ζώων αλλά ακόμα και των ανθρώπων. Υπήρξαν μέλη της φυλής που ξεχώρισαν από τα υπόλοιπα μέλη εξαιτίας της κακίας τους αλλά και της πρόθεσής τους να φέρουν τον μεγαλύτερο πόνο και δυστυχία στου υπόλοιπους. Η συμπεριφορά τους ξεπέρνούσε ακόμη και του ίδιου του "κογιότ Hosteen", έλεγαν. Τουλάχιστον εκείνο σκότωνε απλά και μόνο για να μπορέσει να επιβιώσει, ποτέ όμως σκόπιμα και με βούληση να βλάψει. Στους ανθρώπους αυτούς που λες και ήταν η προσωποποίηση της κακίας, της συμφοράς και του θανάτου, δόθηκε ένα όνομα. Είναι οι μάγοι και οι μάγισσες Skinwalkers. (Στην φυλή των Ναβάχο, όπως και σε άλλες φυλές, η δράση των μάγων απέβλεπε στην πρόοδο και την ευημερία, στην εύρεση τροφής και στην θεραπεία των ασθενειών. Οι Skinwalkers όμως έπρατταν το αντίθετο).
Η παράδοση και ο θρύλος θέλει τους Skinwalkers να περιπλανώνται τις νύχτες φορώντας δέρματα ζώων, να αναζητούν και να καταδιώκουν τα αθώα θύματά τους. Μέσω των αρχαίων μυστηριακών τελετών της φυλής τους έχουν αποκτήσει, λέει ο θρύλος, πνευματικές δυνατότητες και καταφέρνουν να μιμούνται το ζώο του οποίου φορούν το δέρμα.
Όταν ο μάγος φορά το δέρμα του λύκου γίνεται ο φοβερός "λυκάνθρωπος". Σ'' αυτή και μόνο σ'' αυτή την περίπτωση, που η επιλογή της γίνεται κυρίως με το γεμάτο φεγγάρι, ο μάγος χάνει την ανθρώπινη νοημοσύνη και σκέψη και αποκτά την κτηνωδία αυτού του ζώου.
Δεν είναι εύκολο να εισέλθει κανείς στα εσώτερα μυστικά της θρησκείας και της λατρείας τους. Σ'' αυτό είναι εξαιρετικά μετρημένοι και δεν ανοίγονται εύκολα, ειδικά σε ξένους. Και επιπλέον, θα έλεγε κανείς ότι δείχνουν απόμακροι και το θεωρούν κακό έως και επικίνδυνο να απαντήσουν όταν κάποιος τους ρωτήσει για τους Skinwalkers. Πιστεύουν ότι μπαίνουν σε μια διαδικασία συμφορών και θανάτου τόσο αυτοί όσο και ο άνθρωπος που μαζί του συνδιαλέγονται γι΄ αυτούς.
Στις λαϊκές ιστορίες των Ναβάχο, υπάρχει η αναφορά στο πιο "κακό", στο πιο "αιμοβόρο" ζώο που υπήρξε ποτέ γι΄ αυτούς. Το "κογιότ Hosteen ". Ένα ζώο που οι επιδρομές του και οι επιθέσεις του σκορπούσαν τον τρόμο, τον πανικό και την συμφορά στις κοινωνίες των ζώων αλλά ακόμα και των ανθρώπων. Υπήρξαν μέλη της φυλής που ξεχώρισαν από τα υπόλοιπα μέλη εξαιτίας της κακίας τους αλλά και της πρόθεσής τους να φέρουν τον μεγαλύτερο πόνο και δυστυχία στου υπόλοιπους. Η συμπεριφορά τους ξεπέρνούσε ακόμη και του ίδιου του "κογιότ Hosteen", έλεγαν. Τουλάχιστον εκείνο σκότωνε απλά και μόνο για να μπορέσει να επιβιώσει, ποτέ όμως σκόπιμα και με βούληση να βλάψει. Στους ανθρώπους αυτούς που λες και ήταν η προσωποποίηση της κακίας, της συμφοράς και του θανάτου, δόθηκε ένα όνομα. Είναι οι μάγοι και οι μάγισσες Skinwalkers. (Στην φυλή των Ναβάχο, όπως και σε άλλες φυλές, η δράση των μάγων απέβλεπε στην πρόοδο και την ευημερία, στην εύρεση τροφής και στην θεραπεία των ασθενειών. Οι Skinwalkers όμως έπρατταν το αντίθετο).
Η παράδοση και ο θρύλος θέλει τους Skinwalkers να περιπλανώνται τις νύχτες φορώντας δέρματα ζώων, να αναζητούν και να καταδιώκουν τα αθώα θύματά τους. Μέσω των αρχαίων μυστηριακών τελετών της φυλής τους έχουν αποκτήσει, λέει ο θρύλος, πνευματικές δυνατότητες και καταφέρνουν να μιμούνται το ζώο του οποίου φορούν το δέρμα.
Όταν ο μάγος φορά το δέρμα του λύκου γίνεται ο φοβερός "λυκάνθρωπος". Σ'' αυτή και μόνο σ'' αυτή την περίπτωση, που η επιλογή της γίνεται κυρίως με το γεμάτο φεγγάρι, ο μάγος χάνει την ανθρώπινη νοημοσύνη και σκέψη και αποκτά την κτηνωδία αυτού του ζώου.
Μπορούν όμως να πάρουν και την μορφή άλλων ζώων. Της γάτας, του σκύλου, του κογιότ, της αρκούδας κλπ. Η επιλογή γίνεται ανάλογα με το τι θέλουν να πράξουν και τι κακό να προκαλέσουν. Επιλέγουν το δέρμα του κογιότ όταν θέλουν να αποκτήσουν μεγάλη ταχύτητα, ακριβή όσφρηση και ευλυγισία. Το δέρμα της αρκούδας όταν χρειάζονται δύναμη κι όχι ταχύτητα. Σε όλες τις περιπτώσεις, εκτός από αυτή του λύκου, ο Skinwalker διατηρεί στον ύψιστο βαθμό τις ανθρώπινες πνευματικές ιδιότητες και αισθήσεις και αν πρόκειται για ένα ευφυές άτομο τότε καθίσταται ένα πολύ επικίνδυνο πλάσμα.
Στις πιο "αθώες" εκφράσεις των κακών ενεργειών τους οι Skinwalkers χρησιμοποιούν έναν από τους κλασικούς τρόπους μαγείας για να φθείρουν τα ανθρώπινα σώματα και ψυχές που μπήκαν στο στόχαστρό τους και να τα οδηγήσουν μέχρι τον θάνατο.
Τα διάφορα μαγικά υλικά που χρησιμοποιούν ποικίλουν από βότανα έως ζωικά μέλη και ανθρώπινα οστά. Προηγουμένως έχουν φροντίσει να προσδώσουν σ'' αυτά τις "ιδιότητες" και τους "σκοπούς" του κακού που θέλουν να προκαλέσουν. Τα τοποθετούν δόλια στους οργανισμούς των θυμάτων τους ή κοντά στους χώρους που αυτά ζουν και κινούνται, ώστε να προκαλέσουν πόνο, ασθένεια, θάνατο. Το αντίδοτο σ'' αυτές τις ενέργειες έρχεται πάλι μέσα από την μαγεία , όταν μάγοι Ναβάχο στον "καλό" ρόλο του θεραπευτή, καταφέρνουν να ανιχνεύσουν τα υλικά που προκαλούν το κακό και να δημιουργήσουν την άμυνα για τους οργανισμούς και το πνεύμα των θυμάτων. Είναι διαδικασίες μυστηριακές που έρχονται από το παρελθόν από γενιά σε γενιά, διαδικασίες που λίγοι γνωρίζουν και ακόμη πιο λίγοι είναι πρόθυμοι να εφαρμόσουν.
Στις πιο "αθώες" εκφράσεις των κακών ενεργειών τους οι Skinwalkers χρησιμοποιούν έναν από τους κλασικούς τρόπους μαγείας για να φθείρουν τα ανθρώπινα σώματα και ψυχές που μπήκαν στο στόχαστρό τους και να τα οδηγήσουν μέχρι τον θάνατο.
Τα διάφορα μαγικά υλικά που χρησιμοποιούν ποικίλουν από βότανα έως ζωικά μέλη και ανθρώπινα οστά. Προηγουμένως έχουν φροντίσει να προσδώσουν σ'' αυτά τις "ιδιότητες" και τους "σκοπούς" του κακού που θέλουν να προκαλέσουν. Τα τοποθετούν δόλια στους οργανισμούς των θυμάτων τους ή κοντά στους χώρους που αυτά ζουν και κινούνται, ώστε να προκαλέσουν πόνο, ασθένεια, θάνατο. Το αντίδοτο σ'' αυτές τις ενέργειες έρχεται πάλι μέσα από την μαγεία , όταν μάγοι Ναβάχο στον "καλό" ρόλο του θεραπευτή, καταφέρνουν να ανιχνεύσουν τα υλικά που προκαλούν το κακό και να δημιουργήσουν την άμυνα για τους οργανισμούς και το πνεύμα των θυμάτων. Είναι διαδικασίες μυστηριακές που έρχονται από το παρελθόν από γενιά σε γενιά, διαδικασίες που λίγοι γνωρίζουν και ακόμη πιο λίγοι είναι πρόθυμοι να εφαρμόσουν.
Οι μάγοι Skinwalkers θεωρούνται πανίσχυροι και έχουν φυσικές δυνατότητες πέρα των συνηθισμένων, πέρα των ανθρωπίνων. Μπορούν να τρέξουν γρηγορότερα από αυτοκίνητο και να πηδήξουν απότομα από βράχια χωρίς δυσκολία.
Πολλοί είναι οι λαοί που κάνουν λόγο στις παραδόσεις τους για διαδικασίες μετατροπής ανθρώπων σε ζωικές μορφές. Στην Ινδία άνθρωποι γίνονται τίγρεις, στην Αφρική λεοπαρδάλεις, στην Αίγυπτο ύαινες. Και σε όλη την Αμερικανική ήπειρο οι λαοί μιλούν για μεταμορφώσεις σε πουλιά, ελάφια και άλλα ζώα που επέλεγαν. Σε ελάχιστες περιπτώσεις όμως οι μεταμορφώσεις γίνονταν για το κακό.
Στην περίπτωση των μάγων Skinwalkers οι αναφορές της παράδοσης θα μπορούσαν να θεωρηθούν σαν υπερβολές που από γενιά σε γενιά διογκώνονται και τροποποιούνται. Ίσως όλα θα μπορούσαν να κατέληγαν σε αυτό το συμπέρασμα, αν τα τελευταία 30 χρόνια - έως και πιο πρόσφατα - σε διάφορες περιοχής της Αμερικής δεν γίνονταν αναφορές για περίεργες επιθέσεις κατά ανθρώπων από ζώα που δεν ήταν ακριβώς "ζώα" . Οι αναφορές μιλούν για σκληρές επιθέσεις εναντίον των επιβατών αυτοκινήτων στους αυτοκινητοδρόμους και επαρχιακούς δρόμους κυρίως της Αριζόνα, με τζάμια σπασμένα, λαμαρίνες σχισμένες και τους επιβάτες να καταφεύγουν στα αστυνομικά τμήματα και να περιγράφουν γεγονότα που θα μπορούσαν να τους κατατάξουν στην κατηγορία των σαλεμένων ή μυθομανών.
Ψυχολόγοι όμως που εξέτασαν πολλούς από τους μάρτυρες δεν αμφέβαλαν για το ότι αυτοί έζησαν μια τρομακτική εμπειρία, ενώ τα κατεστραμμένα αυτοκίνητα μαρτυρούσαν την δύναμη του πλάσματος. Οι περιγραφές των πλασμάτων είναι κάπως μπερδεμένες αλλά όλοι μιλούσαν για κάτι ανάμεσα σε ζώο και σε άνθρωπο. Σε κάποιες μαρτυρίες μάλιστα περιγράφεται να ξεπροβάλει η ζωική μορφή μέσα από ανθρώπινα ρούχα. Πιστεύεται ότι κάποια από τα ατυχήματα που συνέβησαν στους αυτοκινητοδρόμους της Αριζόνα είχαν μια τέτοια αιτία.
Χαρακτηριστική είναι η περιγραφή της επίθεσης που έζησε τετραμελής οικογένεια το 1983 σε αυτοκινητόδρομο της Αριζόνα κοντά στην πόλη Kayenta νότια των συνόρων της Γιούτα. Εκεί κοντά βρίσκεται μια τεράστια κοιλάδα με πλήθος από μνημεία της φυλής των Ναβάχο. Νιώθοντας μια απροσδιόριστη παρουσία να τους συνοδεύει για χιλιόμετρα, δέχτηκαν την επίθεση ενός πλάσματος σε μια στάση της διαδρομής τους και μόλις που γλίτωσαν από αυτό.
Η Frances η 20χρονη κόρη της οικογένειας το περιγράφει ως εξής : " ήταν μαύρο, τριχωτό και ψηλό.....ότι και να ήταν αυτό το πλάσμα εξακολουθούσε να φορά ανθρώπινα ρούχα...νομίζω σαν τζην πουκάμισο. Τα δόντια προεξείχαν πολύ έξω από το κεφάλι που έφθανε τον ουρανό του αυτοκινήτου (σημ. φορτηγό). ΄Εμοιαζε με τριχωτό άνθρωπο, ή ένα τριχωτό ζώο με ανθρώπινο ντύσιμο. ΄Αρχισε να χτυπά το αυτοκίνητο μέχρι που ο πατέρας μου με ξέφρενη ταχύτητα και με κίνδυνο απομακρύνθηκε. Δεν έμοιαζε όμως με πίθηκο ή κάτι παρόμοιο. Τα μάτια του ήταν κίτρινα και το στόμα του ανοιχτό.....
Η οικογένεια αφού κατήγγειλε έντρομη το περιστατικό στην αστυνομία του Wyuming κλειδαμπαρώθηκε σπίτι της. Θα μπορούσαν όλα να είχαν τελειώσει εκεί, αν τρία βράδια μετά, λίγο μετά τα μεσάνυχτα, κάποιοι θόρυβοι έκαναν όλη την οικογένεια να τρέξει στο πίσω παράθυρο του σπιτιού της. Πάγωσαν όταν είδαν τρεις με τέσσερις αλλόκοτες σιλουέτες να επιχειρούν να πηδήξουν το φράχτη του κήπου και να μπουν στο εσωτερικό του. Σφράγισαν τα πάντα και κάλεσαν την αστυνομία. Δεν υπήρξε κάποια συνέχεια εκείνο το βράδυ. Ότι και να ήταν αυτά τα πλάσματα δεν μπόρεσαν να μπουν στο σπίτι.
Τις επόμενες μέρες κάλεσαν κάποιον φίλο της Frances που είχε καταγωγή Ναβάχο. Αφού περπάτησαν κοντά στον φράχτη και μιλώντας και για το γεγονός στον αυτοκινητόδρομο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τόσο εκεί όσο και στο περιστατικό στον κήπο του σπιτιού είχαν δεχθεί την επίθεση από Skinwalkers σε ζωική μορφή. Η οικογένεια είχε μπει στο στόχαστρο κάποιου ή κάποιων άγνωστο γιατί. Υπήρχε όμως κάποια δύναμη που την προστάτευε.......
Στα τέλη του 1992 δύο κτηνοτρόφοι της Αριζόνα καταδικάστηκαν για την δολοφονία μιας κοπέλας. Το πτώμα της βρέθηκε χτυπημένο από καραμπίνες, γυμνό, σκεπασμένο με ένα δέρμα κογιότ. Η ταυτότητα της κοπέλας δεν πιστοποιήθηκε. Ήταν άγνωστη και για την περιοχή αλλά και για την αστυνομία. Οι δύο κτηνοτρόφοι ορκίζονταν ότι αυτό που πυροβόλησαν ήταν ένα κογιότ που τους επιτέθηκε... Οι δύο κτηνοτρόφοι που πριν δεν είχαν δώσει την παραμικρή αφορμή στην περιοχή, την μόνη διαφορά που θα μπορούσαν να είχαν, ήταν μια οικογένεια Ναβάχο, για τα όρια των κτημάτων τους.
Πολλοί είναι οι λαοί που κάνουν λόγο στις παραδόσεις τους για διαδικασίες μετατροπής ανθρώπων σε ζωικές μορφές. Στην Ινδία άνθρωποι γίνονται τίγρεις, στην Αφρική λεοπαρδάλεις, στην Αίγυπτο ύαινες. Και σε όλη την Αμερικανική ήπειρο οι λαοί μιλούν για μεταμορφώσεις σε πουλιά, ελάφια και άλλα ζώα που επέλεγαν. Σε ελάχιστες περιπτώσεις όμως οι μεταμορφώσεις γίνονταν για το κακό.
Στην περίπτωση των μάγων Skinwalkers οι αναφορές της παράδοσης θα μπορούσαν να θεωρηθούν σαν υπερβολές που από γενιά σε γενιά διογκώνονται και τροποποιούνται. Ίσως όλα θα μπορούσαν να κατέληγαν σε αυτό το συμπέρασμα, αν τα τελευταία 30 χρόνια - έως και πιο πρόσφατα - σε διάφορες περιοχής της Αμερικής δεν γίνονταν αναφορές για περίεργες επιθέσεις κατά ανθρώπων από ζώα που δεν ήταν ακριβώς "ζώα" . Οι αναφορές μιλούν για σκληρές επιθέσεις εναντίον των επιβατών αυτοκινήτων στους αυτοκινητοδρόμους και επαρχιακούς δρόμους κυρίως της Αριζόνα, με τζάμια σπασμένα, λαμαρίνες σχισμένες και τους επιβάτες να καταφεύγουν στα αστυνομικά τμήματα και να περιγράφουν γεγονότα που θα μπορούσαν να τους κατατάξουν στην κατηγορία των σαλεμένων ή μυθομανών.
Ψυχολόγοι όμως που εξέτασαν πολλούς από τους μάρτυρες δεν αμφέβαλαν για το ότι αυτοί έζησαν μια τρομακτική εμπειρία, ενώ τα κατεστραμμένα αυτοκίνητα μαρτυρούσαν την δύναμη του πλάσματος. Οι περιγραφές των πλασμάτων είναι κάπως μπερδεμένες αλλά όλοι μιλούσαν για κάτι ανάμεσα σε ζώο και σε άνθρωπο. Σε κάποιες μαρτυρίες μάλιστα περιγράφεται να ξεπροβάλει η ζωική μορφή μέσα από ανθρώπινα ρούχα. Πιστεύεται ότι κάποια από τα ατυχήματα που συνέβησαν στους αυτοκινητοδρόμους της Αριζόνα είχαν μια τέτοια αιτία.
Χαρακτηριστική είναι η περιγραφή της επίθεσης που έζησε τετραμελής οικογένεια το 1983 σε αυτοκινητόδρομο της Αριζόνα κοντά στην πόλη Kayenta νότια των συνόρων της Γιούτα. Εκεί κοντά βρίσκεται μια τεράστια κοιλάδα με πλήθος από μνημεία της φυλής των Ναβάχο. Νιώθοντας μια απροσδιόριστη παρουσία να τους συνοδεύει για χιλιόμετρα, δέχτηκαν την επίθεση ενός πλάσματος σε μια στάση της διαδρομής τους και μόλις που γλίτωσαν από αυτό.
Η Frances η 20χρονη κόρη της οικογένειας το περιγράφει ως εξής : " ήταν μαύρο, τριχωτό και ψηλό.....ότι και να ήταν αυτό το πλάσμα εξακολουθούσε να φορά ανθρώπινα ρούχα...νομίζω σαν τζην πουκάμισο. Τα δόντια προεξείχαν πολύ έξω από το κεφάλι που έφθανε τον ουρανό του αυτοκινήτου (σημ. φορτηγό). ΄Εμοιαζε με τριχωτό άνθρωπο, ή ένα τριχωτό ζώο με ανθρώπινο ντύσιμο. ΄Αρχισε να χτυπά το αυτοκίνητο μέχρι που ο πατέρας μου με ξέφρενη ταχύτητα και με κίνδυνο απομακρύνθηκε. Δεν έμοιαζε όμως με πίθηκο ή κάτι παρόμοιο. Τα μάτια του ήταν κίτρινα και το στόμα του ανοιχτό.....
Η οικογένεια αφού κατήγγειλε έντρομη το περιστατικό στην αστυνομία του Wyuming κλειδαμπαρώθηκε σπίτι της. Θα μπορούσαν όλα να είχαν τελειώσει εκεί, αν τρία βράδια μετά, λίγο μετά τα μεσάνυχτα, κάποιοι θόρυβοι έκαναν όλη την οικογένεια να τρέξει στο πίσω παράθυρο του σπιτιού της. Πάγωσαν όταν είδαν τρεις με τέσσερις αλλόκοτες σιλουέτες να επιχειρούν να πηδήξουν το φράχτη του κήπου και να μπουν στο εσωτερικό του. Σφράγισαν τα πάντα και κάλεσαν την αστυνομία. Δεν υπήρξε κάποια συνέχεια εκείνο το βράδυ. Ότι και να ήταν αυτά τα πλάσματα δεν μπόρεσαν να μπουν στο σπίτι.
Τις επόμενες μέρες κάλεσαν κάποιον φίλο της Frances που είχε καταγωγή Ναβάχο. Αφού περπάτησαν κοντά στον φράχτη και μιλώντας και για το γεγονός στον αυτοκινητόδρομο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τόσο εκεί όσο και στο περιστατικό στον κήπο του σπιτιού είχαν δεχθεί την επίθεση από Skinwalkers σε ζωική μορφή. Η οικογένεια είχε μπει στο στόχαστρο κάποιου ή κάποιων άγνωστο γιατί. Υπήρχε όμως κάποια δύναμη που την προστάτευε.......
Στα τέλη του 1992 δύο κτηνοτρόφοι της Αριζόνα καταδικάστηκαν για την δολοφονία μιας κοπέλας. Το πτώμα της βρέθηκε χτυπημένο από καραμπίνες, γυμνό, σκεπασμένο με ένα δέρμα κογιότ. Η ταυτότητα της κοπέλας δεν πιστοποιήθηκε. Ήταν άγνωστη και για την περιοχή αλλά και για την αστυνομία. Οι δύο κτηνοτρόφοι ορκίζονταν ότι αυτό που πυροβόλησαν ήταν ένα κογιότ που τους επιτέθηκε... Οι δύο κτηνοτρόφοι που πριν δεν είχαν δώσει την παραμικρή αφορμή στην περιοχή, την μόνη διαφορά που θα μπορούσαν να είχαν, ήταν μια οικογένεια Ναβάχο, για τα όρια των κτημάτων τους.
Τα περιστατικά αυτά είναι δύο από τα δεκάδες που φέρεται να καταγράφονται κάθε χρόνο, αλλά και αυτών που αποσιωπούνται. Μελετητές του φαινομένου δίνουν διάφορες ερμηνείες για τους μάγους Skinwalkers, που όταν δεν ενεργοποιούν τις μυστικές και περίεργες δυνάμεις τους φαίνονται σαν άτομα της απλής καθημερινότητας. Μια από τις ερμηνείες που δίνεται είναι ότι τα άτομα αυτά επιχειρούν να εκδικηθούν την λευκή φυλή για την εισβολή και κυριαρχία της στα πάτρια ιερά εδάφη της φυλής των Ναβάχο. Δεν διστάζουν όμως να χρησιμοποιήσουν τις δυνάμεις που έχουν και για τις εσωφυλετικές τους διαφορές.
Πάντως όποια και να είναι η εξήγηση, το πέρασμα των Skinwalkers από τον μύθο στην υπαρκτή πραγματικότητα μοιάζει να είναι ένα γεγονός που απασχολεί τα τελευταία χρόνια πολλούς ερευνητές παρόμοιων φαινομένων στην Αμερική...
Πάντως όποια και να είναι η εξήγηση, το πέρασμα των Skinwalkers από τον μύθο στην υπαρκτή πραγματικότητα μοιάζει να είναι ένα γεγονός που απασχολεί τα τελευταία χρόνια πολλούς ερευνητές παρόμοιων φαινομένων στην Αμερική...
Ο θρύλος των τερατόμορφων Skinwalkers του Grand Canyon
Reviewed by Unknown
on
16:00
Rating: