Ενα από τα βασικά χαρακτηριστικά των αναρχικών της γενιάς μας είναι ότι αντιπαθούν ότι σχετίζεται με σύνορα, πατρίδες και σημαίες. Ορισμένα από τα συνθήματά τους είναι: "Κάτω τα κράτη και οι πατρίδες", "Πατρίδα μας όλος ο κόσμος", "Δεν είμαι Ελληνας, είμαι άνθρωπος", "Φαντάζει ωραία, καμμένη η σημαία" κ.α.
Την ίδια στιγμή, η Παγκοσμιοποίηση και η Νέα Τάξη Πραγμάτων έχουν προκαλέσει σε μεγάλο βαθμό την κρίση στον πλανήτη μας και την αυξανόμενη τάση τα πολλά να πηγαίνουν στους λίγους και ο λαός να δεινοπαθεί έχοντας τα λίγα. Βασικά χαρακτηριστικά της Νέας Τάξης Πραγμάτων είναι και εδώ, ο περιορισμός των εθνικών συνόρων, η διαστρέβλωση της ιστορίας, η κατάργηση των εθίμων και παραδόσεων. Παρά το γεγονός, ότι οι αναρχικοί δηλώνουν κατά της Παγκοσμιοποίησης, στην ουσία και στην πράξη πρεσβεύουν τις ίδιες αρχές και ιδέες.
Ωστόσο, το πιο ανατρεπτικό στοιχείο για τους αναρχικούς της γενιάς μας, τους αντιεξουσιαστές, τους ελευθεριακούς κ.α. είναι πως ένας από τους πατέρες και σπουδαιότερους θεωρητικούς του αναρχισμού, ο Ρώσος Μιχαήλ Μπακούνιν, του οποίου τα βιβλία θα πρέπει να έχουν διαβάσει όσοι αυτο-χαρακτηρίζονται ως αναρχικοί, κατέγραψε στα βιβλία του (Γαλλική έκδοση των απάντων Μ. Μπακούνιν, τόμος I, σελ. 225 -227, μετ. Πόλυ Γκέκα, εκδ. Πλέθρον) και (Μιχαήλ Μπακούνιν, Γράμματα για τον Πατριωτισμό,1869) απόψεις υπέρ της πατρίδας και του πατριωτισμού, δηλώνοντας πως είναι "πατριώτης και διεθνιστής ταυτόχρονα".
"...Η πατρίδα, η εθνικότητα, όπως και η ατομικότητα, είναι ένα γεγονός φυσικό και κοινωνικό, ψυχολογικό και ιστορικό ταυτόχρονα. Δεν είναι μια θεωρητική αρχή. Δεν μπορούμε να ονομάσουμε ανθρώπινη αρχή, παρά μόνο ότι είναι καθολικό, κοινό σ’ όλους τους ανθρώπους. Η εθνικότητα τους χωρίζει. Δεν είναι λοιπόν αρχή. Αλλά αυτό που είναι η αρχή, είναι ο σεβασμός που ο καθένας πρέπει να έχει για τα φυσικά, πραγματικά ή κοινωνικά γεγονότα. Η εθνικότητα, όπως και η ατομικότητα, είναι ένα από τα γεγονότα αυτά. Οφείλουμε λοιπόν να τη σεβόμαστε. Η καταπίεση της είναι έγκλημα, γίνεται ιερή αρχή κάθε φορά που απειλείται ή καταπιέζεται. Γι’ αυτό λοιπόν αισθάνομαι ειλικρινά και πάντα τον πατριώτη κάθε καταπιεσμένης πατρίδας..."
"...Η πατρίδα αντιπροσωπεύει το αδιαφιλονίκητο και ιερό δικαίωμα κάθε ανθρώπου,ομάδας ανθρώπων,ενώσεων,κοινοτήτων,περιοχών,να ζούν,να σκέφτονται,να θέλουν και να δρουν κατά τον τρόπο τους,που γεννήθηκε ως αποτέλεσμα της μακρόχρονης ιστορικής εξέλιξης.
Υποκλίνομαι λοιπόν μπρος στην παράδοση και την ιστορία των λαών, γιατί είναι το αίμα και η σάρκα,η σκέψη και η θέληση κάθε λαού.Γι αυτό, ειλικρινά, είμαι ο πατριώτης όλων των καταπιεσμένων πατρίδων. Είμαι πατριώτης και διεθνιστής ταυτόχρονα..."
"...Η πατρίδα αντιπροσωπεύει το αδιαφιλονίκητο και ιερό δικαίωμα κάθε ανθρώπου,ομάδας ανθρώπων,ενώσεων,κοινοτήτων,περιοχών,να ζούν,να σκέφτονται,να θέλουν και να δρουν κατά τον τρόπο τους,που γεννήθηκε ως αποτέλεσμα της μακρόχρονης ιστορικής εξέλιξης.
Υποκλίνομαι λοιπόν μπρος στην παράδοση και την ιστορία των λαών, γιατί είναι το αίμα και η σάρκα,η σκέψη και η θέληση κάθε λαού.Γι αυτό, ειλικρινά, είμαι ο πατριώτης όλων των καταπιεσμένων πατρίδων. Είμαι πατριώτης και διεθνιστής ταυτόχρονα..."
Ετσι, ο ίδιος ο Μπακούνιν, από τους βασικότερους θεωρητικούς της αναρχίας, ανατρέπει ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των "νεο-αναρχικών".
Όσον αφορά στις σημαίες, οι ίδιοι οι αναρχικοί σηκώνουν σημαίες με το σήμα της αναρχίας ή με τις ερυθρόμαυρες λωρίδες. Αν όμως κάποιος τις κάψει, σίγουρα θα προσβληθούν.
Η έλλειψη σεβασμού προς τη διαφορετικότητα των συνανθρώπων μας και ο ολοκληρωτισμός αποτελούν μορφές του φασισμού. Δεν χωράει αμφιβολία ότι οι αναρχικοί δεν θα ήθελαν να αποκαλούνται δολοφόνοι, επειδή ανάμεσά τους υπάρχουν αναρχικοί που σκότωσαν τους υπαλλήλους της MARFIN. Αν χαρακτηρίσουμε όλους τους αναρχικούς δολοφόνους, αυτό αποτελεί ολοκληρωτισμό. Οπως εξάλλου κι αν χαρακτηρίσουμε όλους τους αστυνομικούς δολοφόνους, όλους τους παπάδες παιδεραστές, όλους τους γιατρούς απατεώνες κ.ο.κ. Φασισμό λοιπόν διακρίνουμε όχι μόνο στην άκρα δεξιά, αλλά και στην άκρα αριστερά. Αμφότερα πολιτεύματα διέπονται από τον φανατισμό και τη βία, τομείς που καταδικάζονται απερίφραστα από όσους επιθυμούν να ζουν σε έναν ειρηνικό και δίκαιο κόσμο.
Αντίθετα, φιλοπατρία είναι ένα υγιές και όμορφο συναίσθημα που νιώθουμε όταν παρατηρούμε τις ξεχωριστές και μαγικές πτυχές του τόπου όπου γεννηθήκαμε. Φιλοπατρία είναι το συναίσθημα που νιώθουμε όταν διασχίζουμε το Αιγαίο Πέλαγος και βλέπουμε στο βάθος τα λευκά σπίτια των Κυκλάδων. Φιλοπατρία είναι όταν χορεύουμε ένα ξεχωριστό ζεϊμπέκικο. Οταν διαβάζουμε τον Ομηρο και την Ιλιάδα. Φιλοπατρία είναι όταν ακούμε το "Αξιον Εστί", όταν κοιτάζουμε με θαυμασμό την Ακρόπολη, τους Δελφούς, τα Μετέωρα, το Αγιον Ορος, την Αρχαία Ολυμπία, τις Μυκήνες και την Κνωσό. Φιλοπατρία είναι να βλέπεις τους αετούς να πετούν πάνω από τα ελληνικά όρη και τα άγρια άλογα να καλπάζουν στις πεδιάδες.
Φιλοπατρία πρέπει να νιώθει για τον τόπο του κάθε άνθρωπος στον πλανήτη. Διότι κάθε χώρα έχει πράγματα άξιων θαυμασμού, κάθε πολιτισμός έχει όμορφα πράγματα να δώσει, έχει να διδάξει.
Η φιλοπατρία είναι αντίθετη σε κάθε μορφή βίας και μίσους, από όπου κι αν προέρχεται...
Φιλοπατρία και αναρχία.
Reviewed by Unknown
on
17:05
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου