Τα προϊόντα light και γενικότερα η βιομηχανία των light αποτελούν έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους της ευρύτερης βιομηχανίας τροφίμων τις τελευταίες δεκαετίες.
Οι ανάγκες και οι ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν σήμερα, με την αυξημένη συχνότητα εμφάνισης νοσημάτων όπως η παχυσαρκία, τα νοσήματα της καρδιάς και των αγγείων, ο σακχαρώδης διαβήτης, έχουν καταστήσει για πολλούς τα light προϊόντα ως βασικό συστατικό της καθημερινής τους διατροφής και όπως οι ειδικοί επισημαίνουν, όχι άδικα.
Ας δούμε το γιατί :
Γνωρίζουμε σήμερα ότι η αυξημένη κατανάλωση λίπους, ιδιαιτέρως κορεσμένου, και απλών σακχάρων (δηλαδή ζάχαρης) αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αιτίες για την αύξηση του σωματικού μας βάρους, για την υψηλή χοληστερίνη, για το αυξημένο σάκχαρο αίματος και άλλα σημαντικά προβλήματα. Προς την κατεύθυνση αυτή οι επιστήμονες υγείας συστήνουν περιορισμό στην πρόσληψη των εν λόγω συστατικών. Εκεί ακριβώς έρχονται να δώσουν λύσεις τα προϊόντα τύπου light.
Ως light μπορεί να χαρακτηριστεί ένα προϊόν που εμπεριέχει 50% λιγότερο λίπος από το αντίστοιχο συμβατικό προϊόν ή 50% λιγότερο αλάτι, αρκεί αυτό να επισημαίνεται ξεκάθαρα στην συσκευασία. Άρα λοιπόν τα light τρόφιμα αποτελούν μια ανάγκη για διατροφικές επιλογές με λιγότερες θερμίδες (εξασφαλίζουν ότι θα προσλάβουμε τουλάχιστον 33% λιγότερες θερμίδες)., λόγω της λιγότερης ζάχαρης ή/και των λιγότερων λιπαρών που περιέχουν.
Χρειάζεται ωστόσο προσοχή, καθώς για πολλούς τα light προϊόντα θεωρούνται τρόφιμα που μπορεί να καταναλώνουν άφοβα και σε πληθώρα. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Μάλιστα ακριβώς επειδή οι περισσότεροι έχουν συλλάβει το μήνυμα της ύπαρξης light τροφίμων λάθος, βλέπουμε πως παρόλο τον κατακλυσμό στην αγορά τέτοιων προϊόντων, τα ποσοστά εμφάνισης παχυσαρκίας συνεχώς και παγκοσμίως αυξάνονται.. Μιλάμε λοιπόν για προϊόντα που μπορεί να έχουν λιγότερα λιπαρά, λιγότερη ζάχαρη συνήθως όμως δεν στερούνται θερμίδων και λιπαρών ή ζάχαρης. Για παράδειγμα αν η κανονική μαγιονέζα έχει 80% λιπαρά (δηλαδή 1 κ. σούπας 15 γρ έχει 108 θερμίδες), τότε η λάιτ μαγιονέζα δεν θα έχει λιγότερο από 40% (δηλαδή 1 κ. σούπας έχει 54 θερμίδες) οπότε στην πραγματικότητα το πολύ light μπορεί εύκολα να ξεπεράσει και το κανονικό.
Γενικότερα, το light τρόφιμο μπορεί να αποτελέσει όπλο στη μάχη κατά της παχυσαρκίας, μόνο όταν εντάσσεται στα πλαίσια μιας ισορροπημένης και εξατομικευμένης διατροφικής αγωγής, η οποία ενδέχεται να οδηγήσει στην πολυπόθητη αλλαγή της διατροφικής συμπεριφοράς.
ΠΗΓΗ
Τι είναι και πότε είναι light ένα προϊόν
Reviewed by Unknown
on
08:30
Rating: