7 ενδείξεις της έλλειψης ψευδαργύρου και τι μπορείτε να κάνετε γι’ αυτό

Ο ψευδάργυρος είναι ένα μεταλλικό στοιχείο που χρειάζεται ο οργανισμός σας για να καταπολεμήσει τις λοιμώξεις και να παράγει νέα κύτταρα. Επίσης, ο ψευδάργυρος παίζει σημαντικό ρόλο στην επούλωση των πληγών και στη δημιουργία του DNA. Θεωρητικά, λαμβάνουμε αρκετή ποσότητα ψευδαργύρου μέσω της διατροφής μας και γι’ αυτό η έλλειψή του δεν είναι συχνό φαινόμενο. Ωστόσο, είναι πιο συχνή σε άτομα άνω των 60 και στους χορτοφάγους.

Η έλλειψη ψευδαργύρου, αν και δεν απειλεί τη ζωή, μπορεί να αποβεί ιδιαίτερα επικίνδυνη για τις εγκύους ή για τις γυναίκες που θηλάζουν και γι’ αυτό είναι σημαντικό να είστε ενήμεροι για τα συμπτώματα. Παρακάτω αναφέρουμε τα 7 πιο σημαντικά.
Συχνές λοιμώξεις. Ο ψευδάργυρος είναι απαραίτητος για την υγεία του ανοσοποιητικού συστήματος. Ένα από τα πιο συχνά συμπτώματα είναι η συχνή εμφάνιση ιώσεων και βακτηριδιακών λοιμώξεων.
Πληγές που δεν επουλώνονται. Ακόμη και εάν δεν έχετε αρρωστήσει, θα πρέπει να παρατηρήσετε ότι τα κοψίματα και οι πληγές σας δεν επουλώνονται τόσο γρήγορα όσο θα έπρεπε.
Τρίχες που αδυνατίζουν. Εάν ήδη γνωρίζετε ότι έχετε έλλειψη ψευδαργύρου, μην ανησυχήσετε. Οι τρίχες αδυνατίζουν μόνο σε περίπτωση σοβαρής έλλειψης. Από την άλλη, εάν έχετε αδύνατες τρίχες αλλά κανένα άλλο από τα αναφερθέντα συμπτώματα, προφανώς δεν έχετε έλλειψη ψευδαργύρου. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας και ειδικά εάν είστε έγκυος.
Διάρροια. Αυτό αποτελεί κοινό σύμπτωμα της έλλειψης ψευδαργύρου. Σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες, τα συμπληρώματα ψευδαργύρου χρησιμοποιούνται για τη θεραπεία της διάρροιας στα παιδιά.
Απώλεια όρεξης. Ο ψευδάργυρος είναι απαραίτητος για τη διατήρηση της γεύσης και της όσφρησης. Επομένως, εάν ξαφνικά συνειδητοποιήσατε ότι έχετε απώλεια όρεξης και γεύσης, ίσως έχετε έλλειψη ψευδαργύρου. Αυτό συμβαίνει ειδικότερα στους ηλικιωμένους.
Μειωμένη ανάπτυξη. Γι’ αυτό δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά. Όμως, οι επιστήμονες συμφωνούν ότι ο σημαντικός ρόλος που παίζει ο ψευδάργυρος στην ανάπτυξη των κυττάρων σχετίζεται με τη μειωμένη ανάπτυξη των παιδιών όταν παρατηρείται έλλειψή του.
Απώλεια ακοής. Υπάρχει ένδειξη σύμφωνα με την οποία ο ψευδάργυρος είναι απαραίτητος για τηδιατήρηση της ακοής. Σε μία έρευνα όπου εξετάστηκαν άτομα με προβλήματα ακοής, η έλλειψη ψευδαργύρου επιδεινώνει την ακοή. Και σε μία άλλη έρευνα, παρατηρήθηκε σημαντική βελτίωση της ακοής έπειτα από τη λήψη συμπληρωμάτων ψευδαργύρου.

Ευτυχώς, είναι σχετικά εύκολη η λήψη ψευδαργύρου μέσω μίας ισορροπημένης διατροφής. Μπορείτε να τον λάβετε μέσω τροφών όπως το κόκκινο κρέας, τα πουλερικά, το φύτρο σιταριού, το άγριο ρύζι και ταστρείδια.

Για τους χορτοφάγους είναι πιο δύσκολη η λήψη επαρκούς ποσότητας ψευδαργύρου. Ωστόσο, βρίσκεται εύκολα στα κόκκινα φασόλια, τα κάσιους, τα μπιζέλια και τα αμύγδαλα.

Στην καθημερινή μας ζωή δεν χρειαζόμαστε πολύ μεγάλη ποσότητα ψευδαργύρου. Ωστόσο, εάν βρίσκεστε σε ομάδα υψηλού κινδύνου (π.χ. εάν λαμβάνετε χαμηλή ποσότητα ζωικών πρωτεϊνών) , πρέπει να λαμβάνετε συμπληρώματα ψευδαργύρου. Τα πολυβιταμινούχα είναι επαρκή όμως υπάρχουν και άλλα συμπληρώματα που έχουν μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο.

Ο ψευδάργυρος θεραπεύει πολλές ασθένειες από το κοινό κρυολόγημα και το έλκος του στόματος μέχρι τη ΔΕΠΥ.

Επιμέλεια κειμένου Σωτηριάδου Χριστίνα
ΠΗΓΗ
Loading...
    Blogger Comment
    Facebook Comment