ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ: Τι πρέπει να γνωρίζετε για τον πυροσβεστήρα του αυτοκινήτου;

Ο πυροσβεστήρας αποτελεί ένα πρόσθετο στοιχείο υποχρεωτικού εξοπλισμού ασφαλείας του οχήματος μας, για τον οποίο δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η χρήση του προκύπτει σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπως είναι η αντιμετώπιση μίας πυρκαγιάς εκδηλωμένης επί ενός οχήματος. 
Μάλιστα, η άμεση επέμβαση με το κατάλληλο μέσο πυρόσβεσης, μπορεί να περιορίσει δραστικά την εξάπλωση της και ενδεχομένως να αποδειχθεί σωτήρια για όσους κινδυνέψουν από την εκδήλωσης της ενώ ίσως συμβάλλει στην αποφυγή της ολοκληρωτικής καταστροφής του οχήματος.
Σύμφωνα με έγγραφο της Διεύθυνσης Προληπτικής Πυροπροστασίας, του Αρχηγείου του Πυροσβεστικού Σώματος, οι πυρκαγιές των οχημάτων γενικά χαρακτηρίζονται ως επικίνδυνες πυρκαγιές. Για το λόγο αυτό, η πρώτη επέμβαση πρέπει να είναι γρήγορη και αποτελεσματική, τα δε μέσα κατάσβεσης, ειδικά αυτά που θα χρησιμοποιηθούν κατά την έναρξη της πυρκαγιάς, πολύ αποτελεσματικά για να επιτευχθεί άμεσα η κατάσβεσή της.
Σε περίπτωση όμως που η επέμβαση δεν γίνει αμέσως, η πυρκαγιά λαμβάνει μεγάλες διαστάσεις και δημιουργεί κινδύνους τόσο για τους επιβαίνοντες όσο και για κάθε άλλον που λόγω ειδικότητας ή αλληλεγγύης θα συνδράμει στην κατάσβεση της.


Η βενζίνη ή το πετρέλαιο, τα λάδια και διάφορα άλλα εύφλεκτα υγρά (υγρά φρένων) αποτελούν εν δυνάμει καύσιμη ύλη η οποία τροφοδοτεί την πυρκαγιά. Πέραν τούτου, η πυρκαγιά που εκδηλώνεται σε κινούμενο όχημα, δεν γίνεται αμέσως αντιληπτή από τους επιβάτες, ενώ το ρεύμα αέρα που δημιουργείται κατά την κίνηση του οχήματος την βοηθάει να εξαπλωθεί.
Επιπροσθέτως στη ταχεία μετάδοση της πυρκαγιάς, ανεξάρτητα από την αιτία που την προκάλεσε, συντελεί και το χρώμα του αυτοκινήτου. Το έγγραφο καταλήγει με το συμπέρασμα, ότι η πυρκαγιά στο αυτοκίνητο θα πρέπει να αντιμετωπισθεί σαν πυρκαγιά εύφλεκτων υλών.

Σύμφωνα με την υπ’ αριθμό 50292/3549/08 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β΄ 272/16-2-2009), επιβάλλεται στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών, καθώς επίσης και στους ιδιοκτήτες των τρίτροχων μοτοσυκλετών, η υποχρέωση εφοδιασμού των οχημάτων τους με φορητούς πυροσβεστήρες συγκεκριμένων προδιαγραφών, ενώ ο αριθμός και ο τύπος των πυροσβεστήρων αυτών εξαρτώνται από την κατηγορία του οχήματος.
Οι πυρκαγιές, ανάλογα το καιόμενο υλικό κατατάσσονται σε πέντε (5) κατηγορίες διεθνώς με τα γράμματα A, B, C, D και Ε. Οι κατηγορίες που μας ενδιαφέρουν εμάς είναι η:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α, ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΥΣΗ ΥΓΡΩΝ ΣΤΕΡΕΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΜΕ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΚΑΙ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ «ΤΕΦΡΟΑΝΘΡΑΚΑ», Π.Χ. ΞΥΛΑ, ΧΑΡΤΙΑ, ΑΧΥΡΑ, ΥΦΑΣΜΑΤΑ, ΕΛΑΣΤΙΚΟ, ΠΛΑΣΤΙΚΟ Κ.Α.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β, ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΥΣΗ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ Η ΣΤΕΡΩΝ ΠΟΥ ΥΓΡΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΑΥΣΗ, ΟΠΩΣ ΟΝΟΠΝΕΥΜΑ, ΒΕΝΖΙΝΗ, ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ, ΕΛΑΙΑ, ΛΙΠΗ, ΠΑΡΑΦΙΝΗ Κ.Α.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ C, ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΥΣΗ ΑΕΡΙΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΟΠΩΣ ΥΓΡΑΕΡΙΟ, ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ, ΑΣΕΤΥΛΙΝΗ, ΥΔΡΟΓΟΝΟ Κ.Α.
Οι πυροσβεστήρες ξηράς κόνεως, είναι κατάλληλοι για πυρκαγιές A, B, C και Ε. Κατασκευάζονται από χαλύβδινα φύλλα με αντοχή σε πίεση 25 bar και έχουν βάρος μέχρι 20 kg. Οι περισσότεροι πυροσβεστήρες είναι συνεχούς (εσωτερικής) πίεσης με άζωτο 13-15 bar, που εκτοξεύει την κατασβεστική σκόνη.
Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση, ο ελεγκτής του ΚΤΕΟ κατά την διενέργεια του τεχνικού ελέγχου του οχήματος υποχρεούται να ελέγξει σχετικά με την ύπαρξη του φορητού πυροσβεστήρα τα εξής σημεία:

ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΣΗΜΑΝΣΗ CE (ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΥΠΟΥ)
Ν’ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΤΙΚΕΤΑ ΤΟΥ ΟΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΕΤΙΚΕΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΑΠΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΡΩΝ
ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΔΑΚΤΥΛΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΤΟ ΛΑΙΜΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ, ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΠΡΕΠΕΙ Ν’ ΑΝΑΓΡΑΦΕΤΑΙ ΑΝΑΓΛΥΦΑ ΤΟ ΕΤΟΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΚΑΙ Ο ΧΡΩΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΣ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΗΣ ΕΤΙΚΕΤΑΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ-ΑΝΑΓΟΜΩΣΗΣ
ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΕΙ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΝ3.07 ΚΑΙ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΣΗΜΑΝΣΕΙΣ
ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΚΑΤΑΣΒΕΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΟΣΑ ΟΡΙΖΕΙ Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ
ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΦΘΟΡΕΣ, ΔΙΑΒΡΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΖΗΜΙΕΣ ΣΤΟ ΚΕΛΥΦΟΣ ΤΟΥ
Ο ΔΕΙΚΤΗΣ ΤΟΥ ΜΑΝΟΜΕΤΡΟΥ (ΕΦΟΣΟΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΑΝΟΜΕΤΡΟ) ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΣΙΝΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ (ΟΥΤΕ ΜΕΡΙΚΩΣ) ΚΑΙ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΘΙΚΤΗ
ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΒΑΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ
ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΣ ΙΣΧΥΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΛΘΕΙ Η ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΤΟΥ ΕΠΟΜΕΝΟΥ ΕΤΗΣΙΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ
ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΔΑΚΤΥΛΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΤΟ ΛΑΙΜΟ ΤΟΥ.
Όλα τα παραπάνω, πρέπει να τηρούνται απαρέγκλιτα καθώς επηρεάζουν καθοριστικά τόσο την αμεσότητα της επέμβασης για την κατάσβεση όσο και την αποδοτικότητα του μέσου πυρόσβεσης το οποίο θα χρησιμοποιηθεί.
Σύμφωνα με το έγγραφο του Αρχηγείου του Πυροσβεστικού Σώματος οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούμε και τα μέτρα που οφείλουμε να λάβουμε για την αντιμετώπισης μιας πυρκαγιάς ενός οχήματος είναι τα κάτωθι:

ΟΤΑΝ ΞΕΣΠΑΣΕΙ ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ Ο ΟΔΗΓΟΣ , ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΑΜΕΣΩΣ ΑΥΤΟ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ. Ο ΒΑΘΜΟΣ ΨΥΧΡΑΙΜΙΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΔΕΙΞΕΙ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΚΑΙ Η ΓΝΩΣΗ, ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟ, ΤΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΛΥΜΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ (ΚΑΠΟ) ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (PORT – BAGGAGE), ΑΝ ΕΙΝΑΙ Ι.Χ.Ε. ΘΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΕΜΒΑΣΗΣ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΤΟΥ ΧΩΡΙΣ ΖΗΜΙΑ.
ΚΑΤΑ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΟΥ ΚΑΛΥΜΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ (ΚΑΠΟ), Ο ΟΔΗΓΟΣ Η ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΕΠΕΜΒΕΙ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΠΡΟΦΥΛΑΚΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ, ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΟΥ ΚΑΠΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΥ ΑΕΡΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΦΛΟΓΑ.
ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΤΗΣ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ Η ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, ΝΑ ΑΠΟΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Ο ΣΥΣΣΩΡΕΥΤΗΣ. ΜΙΑ ΓΡΗΓΟΡΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΑΠΟΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΣΣΩΡΕΥΤΗ ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΟΨΙΜΟ ΤΩΝ ΚΑΛΩΔΙΩΝ ΜΕ ΕΝΑ ΚΟΦΤΗ.
ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΟΜΩΣ ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΝΤΟΝΕΣ ΑΝΑΘΥΜΙΑΣΕΙΣ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ, ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΤΑΙ Η ΑΠΟΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΣΩΡΕΥΤΟΥ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΥΓΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΠΙΝΘΗΡΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΕΚΡΗΞΗ.
ΑΝ Η ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΕΧΕΙ ΕΚΔΗΛΩΘΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΟΔΗΓΟΥ – ΕΠΙΒΑΤΩΝ (ΜΟΝΟ ΣΤΑ Ι.Χ.Ε.) ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΛΑΒΕΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑ ΛΟΓΟ ΝΑ ΑΝΟΙΓΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΟΡΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ, ΑΛΛΑ :
ΑΝ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΩΝ, ΝΑ ΑΝΟΙΓΕΤΑΙ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΙΑ (1) ΜΟΝΟ ΠΟΡΤΑ ΤΟΣΟ, ΟΣΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΕΛΘΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΑΚΡΟΦΥΣΙΟ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΡΑ.
ΑΝ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ, ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΜΕΣΟ, ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ Σ’ ΕΝΑ ΤΖΑΜΙ ΜΙΑΣ ΠΟΡΤΑΣ, ΜΕ ΔΙΑΜΕΤΡΟ ΤΗΝ ΔΙΑΜΕΤΡΟ ΤΟΥ ΑΚΡΟΦΥΣΙΟΥ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΡΑ. ΩΣ ΠΛΕΟΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΘΕΣΗ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΕΚΕΙΝΗ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΠΟΡΤΑΣ Η ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΤΩΝ ΜΠΡΟΣΤΙΝΩΝ ΘΥΡΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΕΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ.
ΑΝ Η ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΕΧΕΙ ΕΚΔΗΛΩΘΕΙ ΣΤΟ ΣΤΟΜΙΟ ΠΛΗΡΩΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ (ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ), ΠΡΟΤΙΜΟΤΕΡΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΥΓΡΟΥ ΥΦΑΣΜΑΤΟΣ Η ΑΛΛΟΥ ΚΑΛΥΜΜΑΤΟΣ, ΠΑΡΑ Η ΧΡΗΣΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΡΑ.
ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ Η ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ (ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ) ΔΙΑΤΡΕΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟ ΝΑ ΠΡΟΣΒΛΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΤΙΑ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΥΧΟΥΣΑ ΕΠΑΝΑΦΛΕΞΗ ΠΟΥ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΦΛΟΓΕΣ Η ΓΙΑ ΠΙΘΑΝΗ ΕΚΡΗΞΗ. ΤΑ ΠΡΟΦΥΛΑΚΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΑΣ ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΨΥΧΕΤΑΙ Η ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΜΕ ΝΕΡΟ Η ΑΦΡΟ ΑΠΟ ΜΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΘΕΣΗ.
ΟΤΑΝ Η ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ ΑΛΛΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ, ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΝΕΡΟ, ΑΥΤΟ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΚΛΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΟΓΙΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΖΗΜΙΕΣ ΣΤΟ ΟΧΗΜΑ.
ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΟΠΟΥ ΚΑΙΓΟΝΤΑΙ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ, ΚΑΤΑ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ, ΠΡΕΠΕΙ ΠΑΝΤΟΤΕ Ο ΕΝΕΡΓΩΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΒΕΣΗ ΝΑ ΣΤΕΚΕΤΑΙ ΣΕ ΠΛΑΓΙΑ ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΑΠΟ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ, ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΟΝΗ ΕΚΤΟΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ ΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΟΥ ΑΕΡΑ. Η ΚΑΤΑΣΒΕΣΗ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΕ ΒΟΛΗ ΟΜΙΧΛΗΣ ΥΔΑΤΟΣ. Η ΧΡΗΣΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΡΑ ΞΗΡΑΣ ΚΟΝΕΩΣ Σ’ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ.
Η ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΚΙΒΩΤΙΟΥ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ, ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΙΣΩ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΛΑΓΙΑ ΘΕΣΗ.Η ύπαρξη πυροσβεστήρα στο όχημα μας εκτός από νομική υποχρέωση, είναι κυρίως ηθική επιλογή μας. Είναι πολύ σημαντικό να θυμόμαστε πως οποιαδήποτε έκπτωση στην πυροπροστασία του οχήματος μπορεί να οδηγήσει στην πλήρη καταστροφή του ή ακόμα και στην απώλεια ανθρώπινης ζωής. Οπότε, συστήνουμε να υπερκαλύπτονται οι ελάχιστες προϋποθέσεις που θέτει η νομοθεσία, ως προς τα χαρακτηριστικά του φορητού πυροσβεστήρα τον οποίο θα επιλέξουμε για να εξοπλίσουμε το όχημα μας.
ΠΗΓΗ


ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ: Τι πρέπει να γνωρίζετε για τον πυροσβεστήρα του αυτοκινήτου; ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ: Τι πρέπει να γνωρίζετε για τον πυροσβεστήρα του αυτοκινήτου; Reviewed by Unknown on 21:00 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.