Ο Corey αρνήθηκε να υποβάλει ισχυρισμούς -καθώς θα έπρεπε να παραχωρήσει την περιουσία του στην κυβέρνηση εάν καταδικαζόταν-, οπότε το δικαστήριο τον καταδίκασε σε θάνατο μετά από συντριβή κάτω από βαριές πέτρες. Αν και αυτή μπορεί να ήταν η πιο φρικτή καταδίκη οποιοδήποτε από τους κατηγορούμενους, ο Corey εξασφάλισε ότι η περιουσία του θα μεταβιβαζόταν στους νόμιμους κληρονόμους του.
Φυσικά, κάθε θάνατος ήταν μια τραγωδία καθώς όλα τα θύματα ήταν αθώα για το έγκλημα για το οποίο κατηγορήθηκαν και καταδικάστηκαν. Ωστόσο, από τους συνολικά 200 κατηγορούμενους, συνελήφθησαν 140 με 150 άτομα και από αυτούς, εκτελέστηκαν οι 20. Οι υπόλοιποι δεν κατηγορήθηκαν ποτέ, κατάφεραν να δραπετεύσουν ή τους δόθηκε αμνηστία.
Η Τιτούμπα είναι μια από τις πιο διάσημες φιγούρες που σχετίζονται με τις δίκες και μάλιστα, χωρίς αυτήν, οι δίκες μπορεί να μην είχαν συμβεί ποτέ. Η Τιτούμπα, σκλάβα του πουριτανού ιερέα στο Σάλεμ κατά την εποχή, Σάμιουελ Παρί, και μία από τις τρεις γυναίκες που κατηγορήθηκαν για μαγεία, ομολόγησε σε έναν από τους δικαστές ότι "μου ήρθε ο Διάβολος και με πρόσταξε να τον υπηρετήσω".
Το τι έκανε την Τιτούμπα να ομολογήσει δε θα το μάθουμε ποτέ. Οι θεωρίες κυμαίνονται από εξαναγκασμό από τον ιερέα, μέχρι απλή εξαπάτηση προκειμένου να σωθεί από την αγχόνη -επειδή ομολόγησε, δεν δικάστηκε ποτέ. Ωστόσο, η ομολογία της ήταν αυτή που έπεισε τους αποίκους ότι πράγματι δραστηριοποιούνταν μάγισσες στο Σάλεμ και ότι οι ισχυρισμοί των κατηγόρων ήταν αληθείς.
Όπως η Τιτούμπα, και οι άλλες τέσσερις "μάγισσες" που ομολόγησαν ενοχή επέζησαν από τις δίκες και τελικά έλαβαν χάρη, οπότε ίσως ήταν απλώς λιγότερο επικίνδυνο να ομολογήσουν.
Εκτός από την έκφραση αμφιβολιών κατά τη διάρκεια των δοκιμών, οι άποικοι άρχισαν να εκφράζουν τις ενοχές τους σχεδόν αμέσως μετά από αυτές. Το 1702, μόλις μια δεκαετία αφότου κατηγορήθηκε το τελευταίο θύμα, οι δίκες κηρύχθηκαν "παράνομες" και, το 1711, η Μασαχουσέτη πέρασε νόμο που εκκαθάρισε επίσημα τα ονόματα όλων των επώνυμων μαγισσών. Επίσης, το 1712, τα επιζώντα θύματα και οι οικογένειές τους έλαβαν οικονομική αποκατάσταση, αν και η πολιτεία απηύθυνε επίσημη απολογία το 1957.
Ωστόσο, πρέπει να θυμόμαστε ότι ήταν δίκες, και ότι παρά τον πανικό και τον πολύ φόβο για το υπερφυσικό, οι κάτοικοι του Σάλεμ δίκασαν τις κατηγορούμενες ως μάγισσες.
Οποιαδήποτε απόδειξη παρουσιάζεται σε μια δίκη σχετικά με τη μαγεία απαιτεί κάποια έκταση της φαντασίας, αλλά ακόμη και εκείνη τη στιγμή, οι δικαστές συνειδητοποίησαν ότι έπρεπε να βάλουν κάποια όρια. Σε μια προσπάθεια να επιβληθεί σε μερικές από τις πιο εξωφρενικές κατηγορίες, ο ιερέας της Νέας Αγγλίας Cotton Mather έγραψε στο δικαστήριο προειδοποιώντας κατά της χρήσης αυτών των "φασματικών αποδεικτικών στοιχείων" -όπως τα όνειρα και τα οράματα. Επίσης, ο πατέρας του, ο αιδεσιμότατος Increase Mather -ο οποίος ήταν πρόεδρος του Χάρβαρντ εκείνη την εποχή-, μίλησε εναντίον των φασματικών αποδεικτικών στοιχείων, δηλώνοντας "καλύτερα να δραπετεύσουν δέκα ύποπτες μάγισσες, παρά να καταδικαστεί ένας αθώος".
Το 1693, ο κυβερνήτης της Μασαχουσέτης απαγόρευσε περαιτέρω συλλήψεις και μετέφερε τις δίκες σε ανώτερο δικαστήριο όπου δεν επέτρεπε φασματικά στοιχεία, με αποτέλεσμα οι υπόλοιπες μάγισσες να κριθούν αθώες και, ουσιαστικά, να τερματιστούν οι δίκες των μαγισσών του Σάλεμ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου