Cem Hakko: Ο αυτοκράτορας της μόδας στην Τουρκία που μόλις άνοιξε κατάστημα στην Ελλάδα εξηγεί τι τον μαγεύει στην Αθήνα

Cem Hakko της Vakko

Σε αυτή τη σπάνια συνέντευξη, ο Cem Hakko — κληρονόμος της δυναστείας Vakko και αρχιτέκτονας της μετεξέλιξής της — μιλά για τη ζωή που σχεδίασε, τα ρίσκα που τόλμησε και για τον λόγο που η καρδιά του χτυπά, όλο και περισσότερο, για την Αθήνα.

Τι συμβαίνει όταν ο κληρονόμος του πιο εμβληματικού οίκου μόδας της Τουρκίας είναι ταυτόχρονα οδηγός αγώνων ταχύτητας, πρωτοπόρος της ραδιοφωνίας και αθεράπευτα ανήσυχος αισθητιστής; Για τον Cem Hakko, γιο του Vitali Hakko που ίδρυσε την Vakko πριν 91 χρόνια στην Κωνσταντινούπολη, το στιλ ήταν πάντα οικογενειακή υπόθεση. Όμως το να μετατρέψει την κληρονομιά αυτή σε ένα ζωντανό, ολοκληρωμένο lifestyle brand ήταν ένας αγώνας χωρίς γραμμή τερματισμού.

Μεγάλωσε ανάμεσα σε μετάξια και σκίτσα, έτρεξε στις πίστες ταχύτητας της Ευρώπης, λάνσαρε τον πρώτο ιδιωτικό ραδιοφωνικό σταθμό της Τουρκίας και μετέτρεψε τον ιστορικό οίκο μόδας Vakko σε ένα πολύπλευρο σύμπαν στυiλ, πολιτισμού και επιθυμίας. Μίλησε στην iefimerida με τρόπο εξομολογητικό και ειλικρινή για τη ζωή του, τον ίλιγγο της ταχύτητας -θρυλικός ραλίστας ο ίδιος, πρωτοστάτησε στην έλευση της F1 στην Κωνσταντινούπολη.

Την κληρονομιά μιας αυτοκρατορίας που ίδρυσε ο πατέρας του το 1934 και που μεγέθυνε ο ίδιος -άνοιξε μάλιστα και τον πρώτο ιδιωτικό ραδιοφωνικό σταθμό στην Τουρκία. Μιλά όμως και για τη σχέση με την Αθήνα όπου μόλις άνοιξε στο Κολωνάκι, στην Ηρακλείτου 9, το πρώτο κατάστημα Vakko. Είναι αυτή η αρχή της επέλασης στις δυτικές αγορές, με καταστήματα που φέρουν την επωνυμία της εταιρείας;

Ποιες είναι οι πρώτες σας αναμνήσεις από την εταιρεία που ίδρυσε ο πατέρας σας,  Vitali Hakko;

Στο σπίτι μας, μοιραζόμασταν πάντα την ομορφιά. Εμείς απλά κοιτούσαμε, αλλά εκείνος έβλεπε… Σε πολύ μικρή ηλικία, στα 13 μου, έφυγα στο εξωτερικό για σπουδές. Πρώτα σε οικοτροφείο και μετά ολοκλήρωσα τις πανεπιστημιακές μου σπουδές στο Φριμπούρ της Ελβετίας. Δεν υπήρχε καμία σχέση με τη μόδα εκεί. Το ενδιαφέρον μου για τη μόδα ήρθε αργότερα, όταν ξεκίνησα τη διδακτορική μου διατριβή. Το θέμα μου ήταν "Phénomène de la Mode" (Το Φαινόμενο της Μόδας). Όταν ο πατέρας μου είδε τη διατριβή, μου είπε: «Ας τη μεταφράσουμε στα τουρκικά και να την κάνουμε βιβλίο.» Έτσι μπήκα στον κόσμο της μόδας.

Στρατηγικά έξυπνη κίνηση, με κάποιον τρόπο σας έσπρωξε στον χώρο του.

Kαι όμως, μετά το πανεπιστήμιο, δεν ήθελα καθόλου να επιστρέψω στην Τουρκία. Τότε συμμετείχα σε αγώνες καρτ με στόχο να γίνω παγκόσμιος πρωταθλητής. Είχα βρει και δουλειά. Αλλά όταν ήρθα για διακοπές στην Κωνσταντινούπολη μετά τον στρατό, ο πατέρας μου μου είπε: «Θέλω να σου δείξω κάτι, τι λες;» Μιλούσα πάντα για τους νέους και το μέλλον. Μου έδειξε έναν χώρο και του είπα τι θα μπορούσα να κάνω εκεί. Έτσι γεννήθηκε η Vakkorama. Ο πατέρας μου εντυπωσιάστηκε κι εκείνη τη μέρα αποφάσισα να μείνω στην Τουρκία. Ο πατέρας μου, ο Vitali Hakko με δοκίμασε δύο φορές: Δούλευα στ’ αλήθεια; Είχα πάθος; Και το πιο σημαντικό, μπορούσε να μου εμπιστευτεί τη Vakko;

Πώς διαμόρφωσε το προσωπικό σας όραμα ως επιχειρηματία αυτή η κατάσταση που περιγράφετε;

Κοιτάξτε, εκείνη την περίοδο ζούσα και τον δικό μου κόσμο. Αγώνες αυτοκινήτου, ιστιοπλοΐα, σκι, μουσική - είχα πολλά ενδιαφέροντα. Η Vakkorama μου έδωσε ένα πεδίο να μοιραστώ αυτά τα πάθη και νέα συναισθήματα. Ήθελα να δημιουργήσω έναν χώρο που να υποδέχεται νέους και όσους νιώθουν νέοι. Όταν έχεις έναν οραματιστή πατέρα σαν τον Vitali Hakko που έχει το θάρρος να σου παραδώσει αυτό το όνομα, προσπαθείς να αξιοποιήσεις την ευκαιρία με τον καλύτερο τρόπο. Έτσι έκανα κι εγώ. Χρησιμοποίησα τη δική του εμπειρία αλλά και ανέπτυξα μια νέα ματιά: πώς να ενσωματώσω τις παγκόσμιες εξελίξεις στη δική μας μάρκα. Διαμόρφωσα το όραμά μου λαμβάνοντας υπόψη όχι μόνο τη μόδα αλλά και τις ανάγκες της σύγχρονης ζωής και τη μεταβαλλόμενη κοινωνία. Αυτή ήταν και η αρχή μιας μεγάλης αλλαγής για τη μάρκα.

Η Vakko ιδρύθηκε το 1934. Πώς πιστεύετε ότι αντανακλάται αυτή η καταγωγή στη σημερινή ταυτότητα της μάρκας;

Ναι, η Vakko ιδρύθηκε το 1934 και έγινε μια βαθιά ριζωμένη και ξεχωριστή μάρκα. Με τη δική μου συμμετοχή και όταν ανέλαβα τη διοίκηση, ξεκίνησε μια διαδικασία μεταμόρφωσης. Ξεκίνησα με την πρωτοβουλία Vakkorama και στη συνέχεια συνέχισα να διαμορφώνω τον τρόπο λειτουργίας και το πνεύμα της μάρκας. Αυτή η διαδικασία δεν αφορούσε μόνο το να τιμήσουμε το παρελθόν, αλλά και το να μεταφέρουμε τη μάρκα στο μέλλον. Προσπάθησα πάντα να κρατήσω την αυθεντικότητα της Vakko, αντλώντας έμπνευση τόσο από την παράδοση όσο και από τις ανάγκες της σύγχρονης εποχής. Αυτό οδήγησε στη δημιουργία μιας ταυτότητας που απευθύνεται σε απαιτητικούς καταναλωτές πολυτελείας, τόσο στην Τουρκία όσο και παγκοσμίως. Όλοι εμείς -ο καθένας από εμάς- που δουλεύουμε στη Vakko, πιστεύουμε στην ποιότητα, το κύρος, την καινοτομία και την πρόοδο και εργαζόμαστε ακούραστα προς αυτή την κατεύθυνση. Σήμερα, νιώθουμε περήφανοι που προχωράμε μπροστά με μια καινοτόμο οπτική, παραμένοντας πιστοί στις ρίζες μας. Είμαστε μέρος μιας σημαντικής διαδικασίας, τόσο για την αισθητική εξέλιξη της Τουρκίας όσο και της συνεχιζόμενης μεταμόρφωσης της μόδας. Αυτή η ιστορική πορεία επέτρεψε στη Vakko να είναι κάτι παραπάνω από μια μάρκα μόδας· είναι και αντανάκλαση της έννοιας της πολυτέλειας και της πολιτιστικής αλλαγής. Πέρυσι, γιορτάζοντας τα 90 χρόνια της, η Vakko συνεχίζει να υπάρχει ως μια μάρκα που έχει καθιερωθεί όχι μόνο στην Τουρκία, αλλά και στη διεθνή σκηνή της μόδας.

Υπήρξε μια καθοριστική στιγμή που διαπιστώσατε ότι θέλατε να επεκτείνετε το όραμα του πατέρα σας ή σκεφτήκατε να ακολουθήσετε έναν διαφορετικό δρόμο;

Για τον πατέρα μου, η δουλειά ήταν πάνω από όλα. Αν με ρωτάτε αν υπήρξε μια καθοριστική στιγμή που συνειδητοποίησα ότι ήθελα να επεκτείνω το όραμά του, αυτή η διαδικασία αναπτύχθηκε οργανικά. Ο πατέρας μου είχε ξεκινήσει από το μηδέν, ακόμα και από κάτω από το μηδέν. Εγώ, από την άλλη, σπούδασα στην Ελβετία και έζησα εκεί από μικρή ηλικία. Ήταν εκεί που κατάλαβα τη σοβαρότητα και το υψηλό επίπεδο του αθλητισμού, που ήταν ήδη το πάθος μου. Ήθελα να μοιραστώ όλες αυτές τις διαφορετικές οπτικές πρώτα στη Vakkorama και μετά στη Vakko. Τότε οι μέρες μας ήταν πολύ γεμάτες. Ξεκινάγαμε το πρωί στις 07:00 στο εργοστάσιο, πηγαίναμε στα καταστήματα στις 17:00, συμμετείχαμε σε κοινωνικές εκδηλώσεις στις 19:00 και γυρνούσαμε σπίτι στις 21:30. Τα Σάββατα περνούσαν με τον ίδιο ρυθμό, ενώ τις Κυριακές ήμουν σε αγώνες. Το χόμπι του πατέρα μου ήταν η δουλειά του. Αλλά μέσα μου πάντα υπήρχε το πάθος για τον αθλητισμό, δεν μπορούσα να ζήσω χωρίς αυτόν. Αρχικά, επικεντρώθηκα στο να δημιουργήσω μια διεθνή πίστα καρτ στην Τουρκία, στη συνέχεια μαζί με τρεις φίλους μου να φέρουμε τη Formula 1 στην Τουρκία, να βρούμε χορηγούς και να εξασφαλίσουμε την κατασκευή της πίστας. Ήθελα να φέρω εναλλακτικά αθλήματα, εκτός από το ποδόσφαιρο, στους νέους στην Τουρκία και να τους δώσω χώρο. Εκτός από το καρτ, το ράλι και τη Formula 1, για να προωθήσω τα χειμερινά αθλήματα, διοργάνωνα αγώνες σκι για πολλά χρόνια. Ανέλαβα τόσο την οργάνωση όσο και τη χορηγία αυτών των αγώνων. Στη συνέχεια, διοργάνωσα αγώνες θαλάσσιων σπορ και ιστιοπλοΐας, αυξάνοντας το πάθος για αυτόν τον τομέα. Με αυτές τις διοργανώσεις, βοήθησα πολλούς αθλητές της χώρας να διακριθούν.

Η τολμηρή ιδέα της δημιουργίας ραδιοφωνικών σταθμών, της Power Media Center πώς προέκυψε;

Ένα από τα βήματα που έκανα για να επεκτείνω το όραμα του πατέρα μου ήταν η ιδέα να δημιουργήσω έναν ιδιωτικό ραδιοφωνικό σταθμό. Την εποχή εκείνη, η ιδιωτική ραδιοφωνία ήταν απαγορευμένη στην Τουρκία, αλλά εγώ είχα εντοπίσει ένα νομικό κενό. Μια μέρα, θέλησα να δείξω στον πατέρα μου την ταινία «Good Morning Vietnam» με σκοπό να του εξηγήσω την ιδέα μου. Αλλά μετά το φαγητό, αποκοιμήθηκε και εγώ ανέβαλα το σχέδιό μου. Την επόμενη μέρα, στο γραφείο, του είπα: «Μπαμπά, θέλω να ιδρύσουμε έναν ραδιοφωνικό σταθμό ακριβώς στο κέντρο του καταστήματος». Η Vakkorama ήταν ήδη ένα τρελό και καινοτόμο μέρος. Ήταν ίσως το πρώτο concept store στον κόσμο. Είχε ένα γυμναστήριο 1.000 τετραγωνικών μέτρων (πρώτο στην Τουρκία), καφέ, ένα σημείο με πολλές ιδιαίτερες και πρωτότυπες ιδέες για δώρα, δυνατή μουσική και χώρο για πολιτιστικές εκδηλώσεις.

Πώς αντέδρασε ο πατέρας σας;

Ο πατέρας μου δίστασε στην αρχή, και τότε του είπα: «Αν μου επιτρέψεις να δημιουργήσω τον ραδιοφωνικό σταθμό, θα σταματήσω να συμμετέχω στους αγώνες ράλι». Στην πραγματικότητα, αυτή ήταν μια πολύ σημαντική απόφαση για μένα, καθώς εκείνη την περίοδο αγωνιζόμουν για το Πρωτάθλημα Τουρκίας, αλλά το πρότζεκτ του ραδιοφωνικού σταθμού ήταν για μένα μια πολύ μεγαλύτερη παρόρμηση. Η μητέρα μου και ο πατέρας μου πάντα ανησυχούσαν για τους αγώνες μου. Μετά από λίγο σκέψη, ο πατέρας μου πήρε την απόφαση να με στηρίξει και είπε «Πάμε!». Έτσι, δημιουργήθηκε το πρώτο επίσημο ιδιωτικό ραδιόφωνο της Τουρκίας, το Power FM. Σήμερα, η Power Group δραστηριοποιείται ως μία από τις κορυφαίες εταιρείες μέσων στην Τουρκία, με 2 εθνικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς, 2 HD τηλεοπτικούς σταθμούς και την ψηφιακή εφαρμογή «Power App».

 Πώς θα περιγράφατε το "lifestyle" της Vakko;
Το lifestyle της Vakko είναι μια έννοια που συνδυάζει την αθόρυβη πολυτέλεια και την εξαιρετική ποιότητα που αποπνέεται με κάθε λεπτομέρεια. Το περιγράφουμε ως μια μορφή σιωπηλής πολυτέλειας, όπου κάθε τι αντιπροσωπεύει το καλύτερο του είδους του. Στο προηγούμενο εργοστάσιο των 40.000 τετραγωνικών μέτρων της Vakko στην Κωνσταντινούπολη, κάθε λεπτομέρεια δουλευόταν με προσοχή. Σακάκια, πουκάμισα, γραβάτες, φορέματα, κοστούμια, σχέδια haute couture, νυφικά… Ακόμα και τα παπούτσια που δημιουργήθηκαν με τη συμβουλή της Andrea Pfister… Εκείνη την περίοδο, ένα τμήμα του εργοστασίου είχε αφιερωθεί στην παραγωγή έτοιμων ενδυμάτων, ενώ το άλλο τμήμα επικεντρωνόταν σε εκτυπώσεις, μετάξι, βαμβακερά και βισκόζη υφάσματα για επενδύσεις. Στην παραγωγή μας, είχαμε ξένους συμβούλους. Ο Antonio Fusco, ο οποίος ηγούνταν του τμήματος έτοιμων ενδυμάτων μας, είναι σήμερα διάσημος στην Ιταλία για την πολυτέλεια και την ποιότητα με τη δική του μάρκα. Αν και είχαμε συμβουλευτεί τον Fusco και είχαμε βελτιώσει την παραγωγή μας στις υψηλότερες προδιαγραφές, ήμασταν σίγουροι ότι μπορούσαμε να κάνουμε κάτι ακόμη καλύτερο με τον κύριο σχεδιαστή μας, Cengiz Us. Αυτή η ποιότητα δεν μας αρκούσε. Πήραμε την απόφαση να μεταφέρουμε όλη την παραγωγή στην Ιταλία, πιστεύοντας ότι μόνο έτσι θα μπορούσαμε να πετύχουμε την ποιότητα που απαιτείται για τα παγκόσμια πρότυπα. Έτσι, θέλαμε να παράγουμε όλα τα προϊόντα της Vakko στα καλύτερα μέρη του κόσμου, με την υψηλότερη ποιότητα. Γιατί το lifestyle της Vakko είναι αυτό: να προσφέρει το καλύτερο σε κάθε τομέα.

Δεν σταματήσατε εκεί όμως.

Επικεντρωθήκαμε και στην εκπαίδευση. Δημιουργήσαμε τη σχολή Vakko ESMOD σε συνεργασία με τη γαλλική σχολή μόδας ESMOD, που εκπαιδεύει τους μελλοντικούς επαγγελματίες στον τομέα της μόδας και του σχεδιασμού. Για να προσφέρουμε τις καλύτερες υπηρεσίες στα καταστήματά μας και τα ξενοδοχεία μας, συνεργαστήκαμε με την πιο διάσημη σχολή ξενοδοχειακής διοίκησης του κόσμου, την EHL (École Hôtelière de Lausanne), και ξεκινήσαμε τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα. Το lifestyle της Vakko δεν είναι απλώς μια μάρκα, αλλά μια εμπειρία που αποπνέει την υψηλότερη ποιότητα σε κάθε λεπτομέρεια και συναίσθημα.

Η προσέγγισή σας στο λιανικό εμπόριο ήταν πάντα προσανατολισμένη στην εμπειρία· συνδύασατε τη μόδα με τον πολιτισμό, τη γαστρονομία και την τέχνη.

Αυτή η ιδέα ξεκίνησε από τον πατέρα μου· εκείνος έκανε το πρώτο βήμα. Τα έργα διάσημων καλλιτεχνών εκτίθεντο στο εργοστάσιο. Οι πίνακες και τα γλυπτά σπουδαίων καλλιτεχνών που βρίσκονταν στο παλιό μας εργοστάσιο, μεταφέρθηκαν αργότερα στα κεντρικά μας γραφεία στο Nakkaştepe. Νομίζω πως έτσι δημιουργήθηκε μια γέφυρα που ενώνει το χθες με το σήμερα και το αύριο.

Είχαμε τρία καταστήματα σε Κωνσταντινούπολη, Άγκυρα και Σμύρνη και, ανοίγοντας πολυώροφα καταστήματα και στις τρεις πόλεις, δημιουργήσαμε τις πρώτες γκαλερί τέχνης στην Τουρκία. Αυτά τα καταστήματα έγιναν ταυτόχρονα και χώροι έκφρασης για καλλιτέχνες. Κάθε μήνα διοργανώναμε vernissage. Η τέχνη πλέον είχε γίνει αναπόσπαστο κομμάτι του κόσμου του λιανικού εμπορίου μας.  Πέρα από αυτή τη πρωτοποριακή προσέγγιση στην τέχνη, ξεκίνησα να δουλεύω και για να κάνω τη μάρκα πιο προσωπική, να αποτυπώσω τη δική μου ψυχή στο brand.

Με ποιον τρόπο;

Ξεκινώντας από εκεί, άλλαξα τη ροή και το concept των επιδείξεων μόδας. Δούλεψα με χορογράφους και μεγαλώσαμε τη διάρκεια των shows. Τότε, ακόμη και μεγάλα ονόματα όπως ο Dior διοργάνωναν επιδείξεις, αλλά ήταν περιορισμένες στα 20 λεπτά και γίνονταν μόνο μία φορά. Εμείς θέλαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό στην Τουρκία· οργανώσαμε τις επιδείξεις σε 10 σεζόν και σε 3 πόλεις, δίνοντάς τους μια νέα διάσταση και προσθέτοντας ένα στοιχείο show που μας επέτρεψε να προσεγγίσουμε ευρύτερο κοινό.

Και μετά ήρθαν οι σοκολάτες…

Ναι, αυτά ήταν μόνο η αρχή. Μια μέρα, παραπονιόμουν πως στην Τουρκία δεν υπήρχε αρκετά καλής ποιότητας σοκολάτα και σκέφτηκα: «Γιατί να μη φτιάξουμε τη δική μας σοκολάτα;». Απευθυνθήκαμε αμέσως στην Ελβετία, όπου οι ειδικοί δοκίμασαν τις καλύτερες μεθόδους και μας έδειξαν πώς να παράγουμε την υψηλότερης ποιότητας σοκολάτα. Έτσι, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε τη δική μας σοκολάτα και αυτό το βήμα οδήγησε στην ίδρυση του Vakko Patisserie. Μετά από εμάς, και η Prada έκανε μια παρόμοια κίνηση. Άνοιξε το Marchesi ένα χρόνο μετά από εμάς. Θυμάμαι μια μέρα, ο πατέρας μου μιλούσε με τον Armani και του εξηγούσε όλα όσα κάναμε. Και τότε ο κ. Armani του είπε: «Πότε θα φτιάξετε και ζυμαρικά;». Τότε δεν είχαμε δικά μας ζυμαρικά… αλλά τώρα έχουμε τα δικά μας ξενοδοχεία. Όλη αυτή η διαδρομή γεννήθηκε από την επιθυμία μας να μετατρέψουμε τη μόδα από ένα απλό στοιχείο ένδυσης σε μια εμπειρία που συνδυάζει τον πολιτισμό, την τέχνη και τη γαστρονομία. Θέλαμε να εμπλουτίσουμε κάθε πτυχή της εμπειρίας γύρω από το brand και να προσφέρουμε στους πελάτες μας όχι απλά ένα προϊόν, αλλά έναν αξέχαστο τρόπο ζωής.

Η Vakko, ενώ παρουσίαζε τη δυτική μόδα στην Τουρκία, κατάφερε να παραμείνει πιστή στην τοπική κουλτούρα. Πώς καταφέρνεις να διατηρείς αυτήν την ισορροπία;

Στην πραγματικότητα, εμείς παρακολουθούμε τη μόδα σε παγκόσμιο επίπεδο. Ό,τι είναι μόδα στον κόσμο, το εφαρμόζουμε κι εμείς. Χωρίς να μένουμε πιστοί σε έναν συγκεκριμένο οίκο μόδας, ασχολούμαστε με την τέχνη του δρόμου, τη μουσική, τον αθλητισμό και διαφορετικούς σχεδιαστές. Το σύνθημά μας στην Τουρκία είναι: «Η μόδα είναι η Vakko». Κι αυτό είναι κάτι που όλοι το λένε και το έχουν πλέον αφομοιώσει.

Η μόδα δεν είναι μόνο τα ρούχα· είναι τρόπος ζωής, είναι θέμα κουλτούρας. Εμείς, ως Vakko, υιοθετούμε αυτή τη φιλοσοφία και συνδυάζουμε τη δυτική μόδα με τα τοπικά στοιχεία. Έτσι, γινόμαστε ταυτόχρονα μέρος του παγκόσμιου γίγνεσθαι, δημιουργώντας παράλληλα μια ταυτότητα που φέρει τα ίχνη της τουρκικής κουλτούρας. Ενώνουμε και τις δύο πλευρές, διατηρώντας τόσο την αυθεντικότητά μας όσο και τη θέση μας στον παγκόσμιο κόσμο της μόδας.

Ποια ήταν η πιο τολμηρή ή ασυνήθιστη απόφαση που πήρατε στην επαγγελματική σας πορεία;

Νομίζω πως η πιο τολμηρή μας απόφαση ήταν να κλείσουμε το εργοστάσιο των 1.000 ατόμων που είχαμε στην Τουρκία και να στραφούμε στην παραγωγή στα καλύτερα μέρη του κόσμου. Για παράδειγμα, τα σακάκια και τα παπούτσια μας τα παράγουμε στα καλύτερα σημεία της Ιταλίας, καθώς η Ιταλία είναι γνωστή για την ποιότητά της σε αυτά τα προϊόντα. Ωστόσο, συνεχίσαμε να παράγουμε το εμβληματικό μας προϊόν, το φουλάρι, στην Τουρκία — ένα προϊόν που κατασκευάζεται με χειροτεχνία και φέρει τις πιο πολύτιμες δημιουργίες Τούρκων καλλιτεχνών στα σχέδιά του. Η απόφαση αυτή αντανακλά τόσο τη δέσμευσή μας στην ποιότητα όσο και τον στόχο μας να εξασφαλίσουμε μια ισχυρή θέση στον παγκόσμιο ανταγωνισμό. Η επιδίωξη της υψηλότερης ποιότητας σε κάθε προϊόν της Vakko ήταν μια θαρραλέα κίνηση εκείνη την εποχή. Ταυτόχρονα, διατηρώντας την αφοσίωσή μας στην τοπική παραγωγή και αναγνωρίζοντας την αξία του ανθρώπινου δυναμικού στην Τουρκία, τονίσαμε τη σημασία της ένωσης των καλύτερων από τους δύο κόσμους.

Τι αποτέλεσε τη μεγαλύτερη πηγή έμπνευσης για τη διαμόρφωση της ταυτότητας της Vakko;

Πιστεύω πως η ταυτότητα της Vakko διαμορφώθηκε μέσα από τη δική μας προσωπική ταυτότητα. Εξελίχθηκε όπως ακριβώς ζούμε εμείς. Ό,τι φαγητά μας αρέσουν, σε ποια ξενοδοχεία θέλουμε να μένουμε, σε ποιους αγώνες θέλουμε να συμμετέχουμε, πώς θέλουμε να ντυνόμαστε, σε τι είδους καταστήματα θέλουμε να φιλοξενούμαστε, σε τι σπίτι θέλουμε να ζούμε, ακόμα και πώς θέλουμε να μυρίζει το σπίτι μας ή πώς θέλουμε να υποδεχόμαστε τους καλεσμένους μας — όλα αυτά αντικατοπτρίζονται στην ταυτότητα της μάρκας μας. Ως άνθρωπος με έντονη αθλητική ταυτότητα και συστηματική άσκηση, προσπάθησα να ανεβάσω τον πήχη όχι μόνο στο χώρο της Vakko αλλά και σε κάθε τομέα.

Η Vakko είναι σύμβολο κομψότητας στην Τουρκία· όπως η Hermès στη Γαλλία ή η Gucci στην Ιταλία. Νιώθετε την ευθύνη να εκπροσωπείτε την εθνική ταυτότητα στον χώρο της πολυτέλειας;

Ναι, τη νιώθω απόλυτα αυτή την ευθύνη. Η Vakko έχει γίνει το σύμβολο της κομψότητας στην Τουρκία και είμαστε απόλυτα συνειδητοποιημένοι με αυτό. Το επαναλαμβάνω συνέχεια στην ομάδα μας — καμιά φορά όπως είναι λογικό, απογοητεύονται. Στις έρευνες μυστικής εξυπηρέτησης πελατών παίρνουμε βαθμολογία 95 στα 100, αλλά εγώ τους λέω ότι αυτό δεν είναι αρκετό, μπορούμε να γίνουμε ακόμα καλύτεροι. Όπως στη μόδα η επιτυχία κρύβεται στις μικρές αλλά σημαντικές λεπτομέρειες, έτσι και στην εξυπηρέτηση πρέπει να φτάσουμε στο απόλυτο υψηλό επίπεδο. Το να ανοίξεις μια διαφορετική πόρτα κάπου, να καλωσορίσεις θερμά αλλού, να προσφέρεις κάτι, να παρουσιάσεις την τιμή με έναν διαφορετικό τρόπο, να καινοτομήσεις στους τρόπους πληρωμής... Όταν όλα αυτά συνδυαστούν, τότε μπορούμε να φτάσουμε εκεί που πραγματικά θέλουμε. Αυτό πρέπει να είναι ο στόχος μας και αυτή τη φιλοσοφία πρέπει να τη μεταφέρουμε και γύρω μας.Με άλλα λόγια, στην Τουρκία υπάρχει μια φράση που λέει «είναι η Vakko του κλάδου του» ακόμα και για έναν ζωγράφο ή έναν ξυλουργό — μια φράση που δείχνει πόσος κόπος και ποια ποιότητα κρύβεται πίσω από αυτήν την αναγνώριση. Είναι κάτι που έχει πια ριζώσει στη χώρα μας. Αυτό σημαίνει να είσαι κάτι παραπάνω από μια μάρκα· να γίνεσαι σύμβολο ενός τρόπου ζωής, μιας ολόκληρης αντίληψης. Το να νιώθουμε αυτή την ευθύνη και να ενεργούμε αναλόγως, για εμάς είναι τιμή.
Όταν μιλάμε για την εκπροσώπηση της εθνικής ταυτότητας, για εμάς είναι μόνιμη πηγή υπερηφάνειας το γεγονός ότι σχεδιάζουμε και κατασκευάζουμε τις στολές των εθνικών μας ομάδων και των εθνικών αερογραμμών μας.

Ανοίγοντας ένα κατάστημα Vakko στην Αθήνα, τι είναι αυτό που σας ελκύει σε αυτή την πόλη με την ιδιαίτερη στυλιστική και τεχνική κληρονομιά;

Η Αθήνα είναι μια από τις αγαπημένες μου πόλεις στον κόσμο. Είναι σχεδόν το δεύτερο σπίτι μας. Όταν έχουμε ελεύθερο χρόνο τα Σαββατοκύριακα, πηγαίνουμε εκεί για να περάσουμε λίγο χρόνο. Αυτό που μας ελκύει είναι ο τρόπος ζωής και η οπτική τους για τη ζωή, η ηρεμία, η διασκέδαση και το γεγονός ότι είναι τριγυρισμένη από θάλασσα. Επίσης, η μεταπανδημική αναγέννηση της Αθήνας με εντυπωσίασε. Πήγα μάλιστα στην συναυλία των Coldplay στην Αθήνα και με εξέπληξε το γεγονός ότι υπήρχαν 75.000 άτομα εκεί που έμπαιναν και έβγαιναν απρόσκοπτα. Μπράβο, ήταν πραγματικά υπέροχο!

Η μοναδική ιστορία, η τεχνική κληρονομιά και το στυλ της Αθήνας είναι επίσης πολύ ελκυστικά. Αυτή η πόλη μοιάζει να είναι ένα μείγμα του μοντερνισμού και της παραδοσιακής τέχνης. Είναι μια πόλη που ευθυγραμμίζεται με την αντίληψη της αυθεντικότητας της Vakko. Διατηρεί τόσο την επιρροή της Δύσης όσο και τα βαθιά ίχνη της τοπικής κουλτούρας. Όταν περνάω χρόνο στην Αθήνα, βρίσκω αυτή την ένωση ιδιαίτερα εμπνευσμένη. Η ιστορική της κληρονομιά και ο σεβασμός στην τέχνη αντικατοπτρίζουν την άποψη της Vakko για το στυλ. Γι' αυτό πιστεύω ότι το κατάστημα Vakko στην Αθήνα θα είναι ένας χώρος που συνδυάζει την δεξιοτεχνία και την κομψότητα της πόλης.

Το βλέπετε αυτό ως μία μεμονωμένη επέκταση ή η Αθήνα μπορεί να είναι μια πύλη για την ανάπτυξη στην Ευρώπη;

Φυσικά, η Αθήνα είναι μία από τις πιο όμορφες πόλεις της Ευρώπης. Η Ελλάδα είναι ένα μέρος που όλος ο κόσμος θαυμάζει για τα νησιά της. Πρώτα πρέπει να ανταποκριθούμε σωστά στις προσδοκίες των πελατών στην Ελλάδα. Πρέπει να δημιουργήσουμε ένα πιστό κοινό τη Vakko εκεί και έπειτα να αποφασίσουμε τι θα κάνουμε. Προτιμούμε να αναπτυχθούμε γρήγορα, αλλά επειδή αγαπάμε πολύ τη δουλειά μας και την προσέχουμε, κάνουμε προσεκτικά βήματα. Πρώτα πρέπει να βάλουμε ισχυρά θεμέλια και να έχουμε επιτυχία στην Ελλάδα.

Αν έπρεπε να αφήσετε ένα μόνιμο αποτύπωμα στον κόσμο της μόδας και του τρόπου ζωής, τι θα θέλατε να είναι αυτό;

Φανταστική ερώτηση! Η μόδα και ο τρόπος ζωής στην πραγματικότητα δεν μπορούν να θεωρηθούν ξεχωριστά. Ακόμα κι αν δεν ακολουθείτε συνειδητά τις τάσεις της μόδας, γίνεστε μέρος της. Για παράδειγμα, κάποιος που δεν ενδιαφέρεται για τις τάσεις της μόδας μπορεί, χωρίς να το καταλάβει, να έχει ταιριάξει με τα χρώματα της εποχής απλώς φορώντας ένα φουλάρι. Η μόδα δεν αφορά μόνο τα ρούχα. Εμφανίζεται σε κάθε τομέα της ζωής, από τα μέρη που επισκέπτεστε και τη μουσική που ακούτε, μέχρι τον αθλητισμό και τη διατροφή σας. Οι άνθρωποι πρέπει να αισθάνονται περισσότερα, δεν είναι μόνο όσα φοράνε. Αν έπρεπε να αφήσω ένα ίχνος, αυτό το ίχνος πρέπει να είναι εκείνο που αποτυπώνει τη δύναμη της μόδας και την ενσωμάτωσή της στη ζωή. Ευτυχώς που υπάρχει η μόδα, γιατί φέρνει συνεχώς αλλαγή και καινοτομία. Απομακρύνει τον άνθρωπο από τη μονοτονία. Αν δεν υπήρχε, η ζωή θα ήταν πολύ πιο συνηθισμένη. Γι' αυτό, το να ζεις μέσα στη δυναμική και τη δημιουργικότητα που προσφέρει η μόδα είναι μια μεγάλη απόλαυση.

Διαβάστε περισσότερα στο iefimerida.gr


iefimerida
Cem Hakko: Ο αυτοκράτορας της μόδας στην Τουρκία που μόλις άνοιξε κατάστημα στην Ελλάδα εξηγεί τι τον μαγεύει στην Αθήνα Cem Hakko: Ο αυτοκράτορας της μόδας στην Τουρκία που μόλις άνοιξε κατάστημα στην Ελλάδα εξηγεί τι τον μαγεύει στην Αθήνα Reviewed by Unknown on 17:48 Rating: 5

Post Comments

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.